Sista Intressanta spelsläpp

Releasehästryttare
Sista Intressanta spelsläpp

Hej!

Vill börja med att tacka er alla som varit med och diskuterat spel i de trådar jag skapat under nu ett års tid!
Japp, förra maj startade jag den första intressanta spelsläpp i hopp om att folk skulle få upp ögonen för spel som drunknar i massan av spel som släpps på Steam.

Tyvärr så är största problemet att många indie utvecklare struntar i om deras spel släpp det datum de satt på sin store sida, skulle gissa att 1/3 av de spel jag haft med på listorna ej släppts när utvecklaren lovat, vilket har varit grymt frustrerande.
(tex från förra månadens tråd så blev både nya super meat boy och deep diving simulator försenade)

Så detta blir den sista tråden i detta formatet, kanske återkommer i någon ny form om jag kommer på hur jag kan göra det bättre.
Kommer hålla i gång Steamspels trådarna även om de inte är lika populära som dessa.
Här är iallafall vad som borde släppas i maj 2019!

Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

MORDHAU - 29 april

MORDHAU is a multiplayer medieval slasher. Create your mercenary and fight in brutal battles where you will experience fast paced combat, castle sieges, cavalry charges, and more.

Tales of the Neon Sea - 30 april

Welcome to a world of intrigue and suspicion. Where humans and robots contend with escalating tensions and mutual distrust. And where gangster felines scheme their way to the top of the food chain. Welcome to the Tales of the Neon Sea!

Draugen - Inget exakt datum

Draugen is a single-player, first-person Fjord Noir mystery set in 1920s Norway. Explore a picturesque coastal community in your search for your missing sister, accompanied by your gregarious and enigmatic young ward.

Team Sonic Racing - 21 maj

Team Sonic Racing combines the best elements of arcade and fast-paced competitive style racing as you face-off with friends in intense multiplayer racing.

Close to the Sun - 2 maj (epic store)

It’s 1897. Deep in international waters, the Helios stands still. Dark clouds loom overhead as unforgiving waves crash against the hull. Colossal effigies of gold, decorated with magnificent finery, stretch as far as the eye can see.

Born of Nikola Tesla’s vision, the Helios serves as a haven for the greatest scientific minds. An unbound utopia for research, independent from state and isolated from the gaze of society. Free to push the boundaries of matter and time.

Journalist Rose Archer steps aboard the Helios in search of her sister Ada. She quickly discovers not all is as it seems. Grand halls stand empty. The stench of rotting flesh lingers in the air. Silence. A single word is painted across the entrance… QUARANTINE!

OBSERVATION - 21 maj (epic store)

Observation is a sci-fi thriller uncovering what happened to Dr. Emma Fisher, and the crew of her mission, through the lens of the station’s artificial intelligence S.A.M.

Players assume the role of S.A.M. by operating the station’s control systems, cameras, and tools to assist Emma in discovering what is happening to the station, the vanished crew, and S.A.M. himself.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Moderator | Testpilot

Förstår dock inte varför du måste sluta göra trådarna? Det är ju inte ditt fel att utvecklarna inte håller vad de lovar. Du informerar oss bara om spelen SAMT att du ger oss datum.

Dumt att sluta tycker jag. Folk, mig inkluderad, har gillat dessa trådar för att jag får upp ögonen för spel jag inte hört om innan. Sak samma om de blir försenade, du har ändå berättat om dem och om det är intressant nog så bestämmer jag själv om jag kommer följa det.

Jag skulle säga... Fortsätt som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Devan: Jag håller med @uberpwnage2.0. Uppskattar dina "intressanta spelsläpp" mycket och skulle sakna det om du slutade.

Medlem

@Devan: Håller med ovan. Kör på bara, bra läsning uppskattas alltid!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Ser fram emot Draugen och Team Sonic Racing

Avstängd

Japp. Håller med. Inte budbärarens fel. Och det kan ju bli lite av dubbel kunskap att se vilka utvecklare som inte riktigt backar upp vad man utannoserar. Lite av en red flag för oss. Tycker du ska fortätta.

Skribent

Trist att du slutar! Om jag skulle föreslå något nytt format så kanske lite mindre i antal, typ två spel varannan vecka. Eller kanske spel som har sopats under mattan trots att de redan har släppts.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Releasehästryttare

@uberpwnage2.0 @Guybrush82 @majsalle @vilma @erikcedervall

Jag vet att ni inte "skjuter brevbäraren" i detta fallet, men känns ändå som ett fail från hur jag vill att tråden skall funka, hade det varit ~10% som inte släpptes när det lovades skulle jag kunna se undan det, jag personligen är en väldigt punktlig person och gillar inte när folk inte kan hålla bestämda tider.

Just nu känns det som jag "dubbel tappar" eftersom jag kör Steamspels trådarna, gjorde precis en ny med vad jag hittat sen senast (https://www.fz.se/forum/trad/434684-steamspel-8) så följer ni de trådarna kommer ni inte missa nått av de spelen som skulle vara med på intressanta spelsläpp.
Jag har heller ingen tidspress på mig att göra Steamspel, medans denna behöver komma ut runt den 25e.

Jag har funderingar på att skapa en ny tråd tex i slutet av varje månad med spel på Steam som fått ~85%+ och inte visats upp på Fz, men det betyder att det blir massa mer jobb för mig och just nu har jag inte den extra tiden, så lovar inget.

Inaktiv

Kanske att helt enkelt göra en när månaden är slut istället

Med de släpp som varit intressanta.

Medlem

För att återgå till trådens ämne så tycker jag att "Tales of the Neon Sea" samt "Draugen" ser intressanta ut.
"Tales of the Neon Sea" har ju dessutom en demo man kan testa, vilket jag tyvärr inte hunnit än.

Releasehästryttare

Shakedown: Hawaii - 7 maj (epic store)

The entire island is up for grabs... or at least, could be with the right business model!

Shakedown: Hawaii fuses open world action and empire building. Build a "legitimate" corporation by completing open world missions, acquiring businesses, sabotaging competitors, "re-zoning" land, and shaking down shops for protection money. You are the CEO, and questionable subsidiaries, hidden service fees, misleading ads, and fine print are your super power.

Medlem

Tråkigt att du slutar.
Jag tycker du varit bra på hitta godbitar som jag själv blivit intresserad av.
Hoppas du tar upp igen kanske i annat format?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Druidstone: The Secret of the Menhir Forest - 15 maj

A tactical, turn-based RPG from the makers of Legend of Grimrock games. Every action, every turn counts as you control your party of heroes through challenging, handcrafted missions in the ancient, mist-clad Menhir Forest.

Releasehästryttare

Splitgate: Arena Warfare - 22 maj

Splitgate: Arena Warfare is a multiplayer first-person-shooter that uses player-controlled portals to create a new dimension of arena combat.

Releasehästryttare

Layers of Fear 2 - 28 maj

Layers of Fear 2 is a first-person psychological horror game with an emphasis on exploration and story. Players control a Hollywood actor who heeds the call of an enigmatic director to take on the lead role in a film shot aboard an ocean liner. Beware, for all may not truly be what it seems.

1
Skriv svar