Rune 2 skippar Early Access

Robot
Rune 2 skippar Early Access

En hemlig finansiär möjliggör ett fullvärdigt släpp.

#Human-head-studios, #Rune-2, #rune-ragnarok


Medlem

Det är ok med Epic. Det kommer inte förvåna mig så mycket om det visar sig vara epic eftersom de lägger vantarna på det mesta nu för tiden.
Det kan ju vara värre dock... även om det inte är så troligt för att de är väl för fega, men tänk om det är EA


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det är ok med Epic. Det kommer inte förvåna mig så mycket om det visar sig vara epic eftersom de lägger vantarna på det mesta nu för tiden.
Det kan ju vara värre dock... även om det inte är så troligt för att de är väl för fega, men tänk om det är EA

Eller tänk om det är hello games och lovar multiplayer stöd i det från början 😆


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Säkert ingen av dom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Fullvärdigt släpp någon gång i år, för att sedan börja släppa mer innehåll till spelet" = early access? Skillnaden är väl att man får betala fullpris direkt

Moderator | Testpilot
Skrivet av freddeboden:

"Fullvärdigt släpp någon gång i år, för att sedan börja släppa mer innehåll till spelet" = early access? Skillnaden är väl att man får betala fullpris direkt

Skillnaden är väl att det är nytt content utöver grundspelet istället för att allt man lägger till ska få spelet att bli "färdigt".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

"Fullvärdigt släpp någon gång i år, för att sedan börja släppa mer innehåll till spelet" = early access? Skillnaden är väl att man får betala fullpris direkt

Beror ju på hur man ser på saken. Early access tycker jag är ett ofärdigt spel, fortfarande under utveckling. Ett fullvärdigt spel är färdigt, fullt implementerade system och full spelbart från början till slut. Det kan sen byggas på med mer innehåll efter släpp, med DLC och patcher.

Om ett fullvärdigt släpp som man sen bygger på med mer innehåll är early access så är varenda AAA-spel med en DLC roadmap "early access". (Oh, wait?! Det kanske inte är så långt från sanningen.)

Medlem

Med tanke på att dom inte säger vilken som gav dom pengar så är det garanterat 100% Epic.
För dom tvingar folk att skriva under en NDA som håller till en vecka typ före release


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hade hellre bara velat haft typ oldschool arena rune med physics animationer.

Medlem

Jag trodde man gjorde Early Access för att få input från användare inte att man för att tjäna cash inför den fulla lanseringen

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag trodde man gjorde Early Access för att få input från användare inte att man för att tjäna cash inför den fulla lanseringen

Ah, you sweet, innocent child!
Om det bara vore så väl, men det är väl tyvärr vanligare att utvecklarna INTE lyssnar på användarna även om det finns härliga undantag. (Och självklart finns det mycket spelar-feedback som man bara måste skita ett fett j-a stycke i eftersom det är tids/budgetmässigt orimligt eller bara rent ut sagt dumt.)

Ibland önskar jag ändå att utvecklarna av ett visst överhajpat rymdspel som aldrig släpps verkligen inte hade lyssnat på vare sig själva eller spelarna och faktiskt lanserat ett "modernt Wing Commander". Får nog ta och spela lite moddad Freelancer snart igen.

Medlem

Fan vad härligt omodernt det ser ut

Skrivet av Witchfinder:

Fan vad härligt omodernt det ser ut

Tänkte skriva samma sak, helt underbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ah, you sweet, innocent child!
Om det bara vore så väl, men det är väl tyvärr vanligare att utvecklarna INTE lyssnar på användarna även om det finns härliga undantag.

Det är nog lika bra annars blir ju inga spel färdiga. Särskilt då "användarna" sällan har en gemensam idé, utan mest bara gnäller på allt


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Fan vad härligt omodernt det ser ut

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tänkte skriva samma sak, helt underbart.

Vad är det som ser så omodernt ut? Grafiken eller? Annars är det väl som alla andra spel, hel eller -halv-openworld, man ser waypoints genom hela världen, man hittar material och föremål som man trycker in i sin väska och sedan kan man crafta saker, man levlar upp m.m, som nya Zelda eller något. Eller menade ni typ grafiken?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser okej ut, hoppas dom lyckas för ettan var en favorit när man var liten


signatur

//monster

@Hipshot: Jag syftar absolut på grafiken; en sorts skön retrokänsla kittlar ut i fingrarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Hipshot: Det saknar modern avmätt finess i det visuella, det ser ärligt och grovhugget ut.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det som ser så omodernt ut? Grafiken eller? Annars är det väl som alla andra spel, hel eller -halv-openworld, man ser waypoints genom hela världen, man hittar material och föremål som man trycker in i sin väska och sedan kan man crafta saker, man levlar upp m.m, som nya Zelda eller något. Eller menade ni typ grafiken?

Ser ut som ett spel från 90 talet hehehe.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

@Hipshot: Jag syftar absolut på grafiken; en sorts skön retrokänsla kittlar ut i fingrarna.

Skrivet av Witchfinder:

@Hipshot: Det saknar modern avmätt finess i det visuella, det ser ärligt och grovhugget ut.

Det kan jag förstå och uppskatta, men jag måste nog säga att det ser mer ofärdigt ut än att det kommer se ut såhär. Det ser ut som att dom saknar ett lager av atmosfär som dom kommer behöva lägga till innan release.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det kan jag förstå och uppskatta, men jag måste nog säga att det ser mer ofärdigt ut än att det kommer se ut såhär. Det ser ut som att dom saknar ett lager av atmosfär som dom kommer behöva lägga till innan release.

:(((((

Medlem

Verkar intressant. Får hålla tummarna för att det inte är Epic även fast det känns ganska troligt. Så länge Epic har starka kopplingar till Kinesiska staten så blir det no buy från min del. Tror att Epic i slutändan blir en dålig affär för utvecklare då väldigt många känner ett big no för Epic, färre sålda spel blir lägre inkomst om det blir tillräckligt många färre

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det är ok med Epic. Det kommer inte förvåna mig så mycket om det visar sig vara epic eftersom de lägger vantarna på det mesta nu för tiden.
Det kan ju vara värre dock... även om det inte är så troligt för att de är väl för fega, men tänk om det är EA

Hellre EA, OM dom låter utvecklarna göra sitt spel utan sina giftiga fingrar i smeten, än kinesiska staten som finns med på ett hörn. Skulle du säga samma sak om Putin var med på ett hörn? För det är nästan samma sak

1
Skriv svar