Emuell minns: NES Remix

Medlem
Emuell minns: NES Remix

Jag brukar tala om hur Nintendo förändrade spel känslan och gav NES spelen ett nytt liv i och med när Nintendo Classic Mini släpptes för första gången. Det jag då syftar på är hur man kan spara på alla NES spel, något som man inte kunde göra när det begav sig.

Men vrider vi tillbaka tiden till 2013 så förändrade Nintendo också känslan i NES spelen och gav de ett nytt liv på Wii U, men den här gången handlade det om olika utmaningar från olika NES spel. Det kunde vara att ta alla mynt på en Super Mario Bros bana eller att klara av en Excitebike bana men att akta sig för leran på vägen.
Det kunde också vara remixade banor där Mario springer hela tiden och det enda man kan göra är att hoppa för att undvika fiender och ta sig i mål eller att vara Peach från Super Mario Bros 2 på en Super Mario Bros 3 bana.

Olika typer av utmaningar som gav ett nytt liv åt en massa gamla NES spel.
I det första NES Remix så var det 16 stycken spel som man fick olika utmaningar från och i NES Remix 2 så var det 12 stycken spel plus att man kunde spela första Super Mario Bros, fast på ett lite annorlunda sätt.
Den här gången så spelade man endast som Luigi och alla banor var spegelvända.
2014 så släppte Nintendo även Ultimate NES Remix till Nintendo 3DS med 16 spel från både det första och andra NES Remix.

Igår satte jag mig igen med det första NES Remix och jag tänkte att jag skulle prova något som borde fungera.
Spela det med en NES handkontroll från Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, och det gick hur bra som helst.
Det enda som jag inte kunde göra med den kontrollen som jag såg var att posta på MiiVerse men eftersom MiiVerse inte finns längre så gör det inget och även om det hade funnits fortfarande så hade jag inte brytt mig.

Några riktigt trevliga spel som jag starkt rekommenderar om ni inte har testat de än.
Det är synd bara att det inte har blivit några SNES Remix spel.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar