Days Gone, Officiella speltråden – Allmän diskussion/Info/Guide/Världen

Medlem
Skrivet av Popski:

Nej, för fan! Jag tror inte min garderob har så många kalsonger och byxor.

Haha ja du ser ju att jag har lite sjuk humor. Jag brukar bli GLAD när jag blir skrämd. Väldigt avtrubbad troligen. Nä men lite äldre och har sett nästan allt i skräckvärlden.😉 Ett tips köp vuxenblöjor!😁

Medlem
Skrivet av Över45:

Haha ja du ser ju att jag har lite sjuk humor. Jag brukar bli GLAD när jag blir skrämd. Väldigt avtrubbad troligen. Nä men lite äldre och har sett nästan allt i skräckvärlden.😉 Ett tips köp vuxenblöjor!😁

Nu är jag över 40 själv. Skräckfilmer är föga intressanta (förutom Alien och Jaws). Blir inte skrämd, eller road, av spöken och monster på film. Att bli jagad av xenomorphhen i ett tv-spel utan att kunna försvara sig är dock en helt annan femma.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Det verkar ju onekligen bli "bra" stämning lätt i spelet. Det är ju bra att veta vid ett ev. köp.
Jag vet inte om ni läst TWD eller sett den sämre tvserien. Dock är ngt jag önskar att man kunde göra en grej därifrån. Klä sig i deras skinn och smygande röra sig ibland dem. Inte bara det som är tidigare i serien, kladdig med inälvor, utan skinnkostymerna. Så kunde man leda dem försiktigt mot andra hot och hålla sig i bakgrunden. Men gör inget som är för mänskligt då blir du upptäckt. Hehe, hahaha det skulle bli trevligt. Ja makabra saker vill jag ha i sådana här spel.

Förlåt @nemo att jag drog in honom i denna tråd.

När han väl börjar spela det så kommer denna tråd att bli lika lång som RDR 2-tråden. Vilket inte är något negativt


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Popski:

Nu är jag över 40 själv. Skräckfilmer är föga intressanta (förutom Alien och Jaws). Blir inte skrämd, eller road, av spöken och monster på film. Att bli jagad av xenomorphhen i ett tv-spel utan att kunna försvara sig är dock en helt annan femma.

Ja det är som du säger, skräckfilmer blir man knappast häpen när ngt händer. Det var i tonåren. Det är väl därför man spelar BRA skräckspel i stället. "Jumpscare" (de kallar det) är heller inte så effektivt efter första ggn. Exempel de flesta aldrig glömmer "hundarna" i första Resident Evil. Den effekten kommer ju bara en gång, sen vet man.
Därför blir smygande skräck med perfekt ljud otroligt mer effektivt. Sedan finns det ju de som kan skriva och spela extremt bra otäck musik vid rätt tillfällen också. Det är väl när man väntar, väntar och väntar att ngt skall hända som man är som mest rädd.
Tänk dig Jaws/Alien utan musik, utan bra klipp och utan bra bildvinklingar. Sen kan man naturligtvis snacka The Shinning också men det är ju inte direkt monster. King hatade ju filmen och regisserade en egen tvserie som INTE blev bra. Mästare i olika genrer skall nog hålla sig till sitt medium.

Förstår att det här spelet kan ge lite känslor av utsatthet, man får gömma sig, smyga mm. Så det kanske blir ngt att kolla efter senare.

Är för övrigt över 50 nu men inte orkat ändra😁

Medlem
Skrivet av breahl:

Förlåt @nemo att jag drog in honom i denna tråd.

När han väl börjar spela det så kommer denna tråd att bli lika lång som RDR 2-tråden. Vilket inte är något negativt

När trådarna börjar bli lite tråkiga då citerar du mitt namn. 😂

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det är som du säger, skräckfilmer blir man knappast häpen när ngt händer. Det var i tonåren. Det är väl därför man spelar BRA skräckspel i stället. "Jumpscare" (de kallar det) är heller inte så effektivt efter första ggn. Exempel de flesta aldrig glömmer "hundarna" i första Resident Evil. Den effekten kommer ju bara en gång, sen vet man.
Därför blir smygande skräck med perfekt ljud otroligt mer effektivt. Sedan finns det ju de som kan skriva och spela extremt bra otäck musik vid rätt tillfällen också. Det är väl när man väntar, väntar och väntar att ngt skall hända som man är som mest rädd.
Tänk dig Jaws/Alien utan musik, utan bra klipp och utan bra bildvinklingar.

Jag är också rätt avtrubbad när det gäller skräck (sett allt, hört allt) så jag blir genuint glad om en film lyckas skrämma mig för ett ögonblick, till exempel en jumpscare som jag inte såg komma. Om regissören satt bredvid mig då så skulle vi göra high-five! 😃

Men för det mesta ser jag "igenom" skräckscenerna. Istället för att bli skrämd så brukar jag fundera på om filmen är snyggt gjord, till exempel vad gäller kulisser, ljussättning, effekter och inte minst ljud. Om jag blir uttråkad av filmen så brukar jag ibland roa mig med att tänka hur en viss skräckscen skulle funka om man bytte ut musiken mot allsång med Bosse Larsson från 70-talet, typ något sånt här. Det kan bli sjukt roligt (om man lyckas pussla ihop det som visas på filmen och allsången i huvudet) och det har hänt att jag börjat skratta mitt i en scen som andra tycker är skitläskig... 😂

Skrivet av Över45:

Är för övrigt över 50 nu men inte orkat ändra😁

Hehe, det behöver du nog inte göra. Det är ju ett "tekniskt korrekt" namn oavsett om du vore 50, 60 eller 70 bast. 😀

Medlem
Skrivet av breahl:

Förlåt @nemo att jag drog in honom i denna tråd.

När han väl börjar spela det så kommer denna tråd att bli lika lång som RDR 2-tråden. Vilket inte är något negativt

Haha, ja då kommer den här tråden LÄTT upp i 1000 inlägg på nolltid! 😂

Tråddemonen
Testpilot

Man kan säga att @Nemo @Över45 och @breahl är som A-lagarna till mitt systembolag.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Man kan säga att @Nemo @Över45 och @breahl är som A-lagarna till mitt systembolag.

🍻🍷🍺

Avstängd

Haha vi saknar dock @mortaigne här men han spelar nog inte detta då han gillar Xbox.

Det är synd detta med exklusiva spel att inte alla får ta del av dom. Hade jag varit utvecklare så hade jag ju velat ha spelet på allt man kan spela.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten måste jag kalla detta kanske världens sämsta spel. Har fastnat totalt och gjort om en grej runt 20 gånger i början av spelet. Tar mig inte vidare.

Man är och går i en tunnel och en zombie hoppar ut genom en dörr. Står att man ska trycka kryss men händer inget då jag gör det, har gjort om grejen 20-30 gånger med. Trodde det var en bugg men kasst spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Kan man refunda denna skit?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten måste jag kalla detta kanske världens sämsta spel. Har fastnat totalt och gjort om en grej runt 20 gånger i början av spelet. Tar mig inte vidare.

Man är och går i en tunnel och en zombie hoppar ut genom en dörr. Står att man ska trycka kryss men händer inget då jag gör det, har gjort om grejen 20-30 gånger med. Trodde det var en bugg men kasst spel.

Låter ju jävligt konstigt, ursäkta språket. Det måste väl finnas andra som varit på samma ställe? Har du testat att trycka snabbt och släppa, trycka och hålla in länge. Ja ja, jag har ju inte spelet hehe. Bra rådgivare😁.
Men A lagarna stöttar varandra. Om det inte handlar om sprit eller pengar. @Nemo hjälp!!! Eller föreståndare @Zimpan hjälp din stamkund.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan man refunda denna skit?

Att köpa det efter sådana händelser känns ju inte direkt inspirerande. Det kanske är de som överlevt början som gillar det? Angående diverse berg och dalbanerecensioner.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag är också rätt avtrubbad när det gäller skräck (sett allt, hört allt) så jag blir genuint glad om en film lyckas skrämma mig för ett ögonblick, till exempel en jumpscare som jag inte såg komma. Om regissören satt bredvid mig då så skulle vi göra high-five! 😃

Men för det mesta ser jag "igenom" skräckscenerna. Istället för att bli skrämd så brukar jag fundera på om filmen är snyggt gjord, till exempel vad gäller kulisser, ljussättning, effekter och inte minst ljud. Om jag blir uttråkad av filmen så brukar jag ibland roa mig med att tänka hur en viss skräckscen skulle funka om man bytte ut musiken mot allsång med Bosse Larsson från 70-talet, typ något sånt här. Det kan bli sjukt roligt (om man lyckas pussla ihop det som visas på filmen och allsången i huvudet) och det har hänt att jag börjat skratta mitt i en scen som andra tycker är skitläskig... 😂

Hehe, det behöver du nog inte göra. Det är ju ett "tekniskt korrekt" namn oavsett om du vore 50, 60 eller 70 bast. 😀

Jag börjar fundera över om det där med A-lagare stämmer nog bra. Kan man få in Bosse Larsson i huvudet när man är på skräckfilm då är det lite konstigt. Det har aldrig hänt mig. Att sitta och garva när andra skriker på skräckfilm och analysera hur scenen är gjord brukar jag dock göra.
Men allsång på den tiden tittade man väl. Man hade inget VAL. Men sen kom videon med alla splatter filmer!!!
Alien är väl förresten från 1979! (taget från en skadad hjärna, min alltså)

Ja det med åldern går ju bra även om jag lever till 100 år. Jag blir ju ALDRIG ngt annat än Över45. Blir jag dement kanske jag tror att jag är yngre. Då får någon ge mig en NES.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Man kan säga att @Nemo @Över45 och @breahl är som A-lagarna till mitt systembolag.

Haha, jösses! Kanske läge att du ser över ditt umgänge... 😂

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten måste jag kalla detta kanske världens sämsta spel. Har fastnat totalt och gjort om en grej runt 20 gånger i början av spelet. Tar mig inte vidare.

Man är och går i en tunnel och en zombie hoppar ut genom en dörr. Står att man ska trycka kryss men händer inget då jag gör det, har gjort om grejen 20-30 gånger med. Trodde det var en bugg men kasst spel.

Knappen pulserar vilket innebär att du ska hammra knappen


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag börjar fundera över om det där med A-lagare stämmer nog bra. Kan man få in Bosse Larsson i huvudet när man är på skräckfilm då är det lite konstigt. Det har aldrig hänt mig. Att sitta och garva när andra skriker på skräckfilm och analysera hur scenen är gjord brukar jag dock göra.
Men allsång på den tiden tittade man väl. Man hade inget VAL. Men sen kom videon med alla splatter filmer!!!
Alien är väl förresten från 1979! (taget från en skadad hjärna, min alltså)

Haha, jag bjuder på den med Bosse Larsson. Jag vet dock inte vad det har med A-lagare att göra för jag dricker över huvutaget ytterst sällan. 😁 Men antagligen är det för att det låter som en knasig grej, men jämfört med allt annat knasigt som folk har för sig så är det ju ingenting!... 😂

Skrivet av Över45:

Ja det med åldern går ju bra även om jag lever till 100 år. Jag blir ju ALDRIG ngt annat än Över45. Blir jag dement kanske jag tror att jag är yngre. Då får någon ge mig en NES.

Ja för tusan. Gamer for life! Det är ju en livsstil så det är klart man fortsätter spela på PC och konsoler tills man stupar. Jag brukar bygga/uppgradera min egna gaming-PC med jämna mellanrum. Vattenkyld, vassaste grafikkortet, osv. Ser fram emot att bygga värsta riggen så småningom som 100-åring, om man fortfarande är med då. 😋

Medlem
Skrivet av Mirage:

Knappen pulserar vilket innebär att du ska hammra knappen

Japp, det är bara ett quick time-event. Hamra på knappen @breahl så ska det nog lösa sig! 😁

Frilansare

Jag vet att företagen tar fram "vertical slices" av sina spel för presentationer som E3 och att dessa såklart är kryddade med extra allt, men det här säger ändå en del. Sa ofta till Tomas när jag gick förbi honom i spelrummet att allt kändes lite platt, grått och kallt ut.

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag vet att företagen tar fram "vertical slices" av sina spel för presentationer som E3 och att dessa såklart är kryddade med extra allt, men det här säger ändå en del. Sa ofta till Tomas när jag gick förbi honom i spelrummet att allt kändes lite platt, grått och kallt ut.

https://youtu.be/7Qy_YBpUgpA

Visst ser man ju skillnad. Men man måste även ta i beaktande väder och tid på dygnet, vilket inte verkar göras i videon. Dock är det minimal skillnad på dessa till skillnad från många andra spel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Japp, det är bara ett quick time-event. Hamra på knappen @breahl så ska det nog lösa sig! 😁

Hamrade så har tagit mig lite längre nu.

Jag vill fortfarande ha refund, RDR 2 var enklare att komma in i.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag vet att företagen tar fram "vertical slices" av sina spel för presentationer som E3 och att dessa såklart är kryddade med extra allt, men det här säger ändå en del. Sa ofta till Tomas när jag gick förbi honom i spelrummet att allt kändes lite platt, grått och kallt ut.

https://youtu.be/7Qy_YBpUgpA

Ja, det var ju det där som fick igång en på Days Gone från början. Igår raderade jag bort spelet från hårddisken.

Avstängd
Skrivet av Buster:

Ja, det var ju det där som fick igång en på Days Gone från början. Igår raderade jag bort spelet från hårddisken.

Jag funderar på samma sak. Det är inget spel som dragit in mig i spelvärlden så som varje assassins creed gör eller RDR 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag funderar på samma sak. Det är inget spel som dragit in mig i spelvärlden så som varje assassins creed gör eller RDR 2.

Gick tillbaka till RDR 2 idag faktiskt även om jag är klar med storyn. Plocka bär och jaga pumor med pilbåge håller bättre för mig.
Det är precis som du skriver, spelvärlden skall dra in en och kännas trovärdig. Oavsett om det är världens bästa grafik eller inte.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Ja, det är riktigt snyggt gjort!

Väderomslagen i det här spelet är fantastiskt välgjorda. I den här videon kan man lyssna på åskan som dundrar på medan regnet smattrar mot marken och bildar allt större vattenpölar. Skruva upp ljudet och njut... 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=z4Vkk6PEVlw

I´ll be damned. Såg vidz som respons posten pratade om. Snö som lägger sig. Kanske plockar upp detta ändå? Survival Mode i Juni och allt.

Inaktiv
Skrivet av vilma:

All be damned. Såg vidz som respons posten pratade om. Snö som lägger sig. Kanske plockar upp detta ändå? Survival Mode i Juni och allt.

Har jag använt "I'll be damned" fel alla dessa år? Fan va sjukt isåfall

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Har jag använt "I'll be damned" fel alla dessa år? Fan va sjukt isåfall

Ohh? Vad pinsamt! Hahaha! Misstag. På riktigt! Korrigeras nu. OMG.

Tack.

Men I, jag stavas alltid med stort i. Oavsett böjning eller vart i meningen det uppstår. Peep on you!

Avstängd

Uhhhuijjj!?!?!?

Inaktiv
Skrivet av vilma:

Ohh? Vad pinsamt! Hahaha! Misstag. På riktigt! Korrigeras nu. OMG.

Ah.. vilken tur! Jag som trodde jag använt fel uttryck föralltid. Därför jag inte skrev att du hade fel då jag inte visste

Skriv svar