Recension – Pathway

Robot
Recension – Pathway

Jakten på den försvunna looten.

#pathway, #recension


Gnällkuk

Har hört från andra att det är väldigt likt deras tidigare Halfway och mest påminner om samma spel i annan miljö. En video jag såg från en person hade liknande upplevelse som dig och sa också att de problem som fanns med Halfway och striderna mer eller mindre återfanns även i detta spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Har hört från andra att det är väldigt likt deras tidigare Halfway och mest påminner om samma spel i annan miljö. En video jag såg från en person hade liknande upplevelse som dig och sa också att de problem som fanns med Halfway och striderna mer eller mindre återfanns även i detta spel.

Har inte lirat Halfway så kan inte relatera, men det verkar ju troligt.

Medlem

"Pathway är ett annorlunda tag på Xcom-genren"
Ett annorlunda tag? Låter som en google translate från en engelsk rubrik

Medlem
Skrivet av Oddjob:

"Pathway är ett annorlunda tag på Xcom-genren"
Ett annorlunda tag? Låter som en google translate från en engelsk rubrik

Jaha? Okej...

Medlem

Jag hade gärna sett en remake på Lasersquad det påminner en del på Xcom (eller Xcom påminner om lasersquad snarare)

Edit: Ufo: Enemy Unknown var förövrigt menat som en uppföljare till Lasersquad från början


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Frilansare

@Oddjob:
Hade kunnat skriva "grepp", vedertaget i svenskan. "ta tag" är också vedertaget i svenskan. Allt är inte anglicismer, mycket av engelskan är lånat från de nordiska regionerna.
Men förstår samtidigt varför det låter som en översättning av "different take". En skribent ska inte krångla till det. Tack för feedback.

Medlem

Tyckte spelet var mest meh. Det är visuellt fantastiskt fint, men det är ungefär så långt det sträcker sig.
Det blir väldigt snabbt repetitivt, är ingen nämnvärd skillnad mellan karaktärerna (då det inte är någon nämnvärd skillnad mellan vapnena) och varje runda utspelar sig mer eller mindre på samma sätt.

De skulle haft mer av allt. Mer än vad var det, 6 (?) sorters fiender (i easy-medium-hard utförande), mer (eller kanske specifikt mer variantion på) karaktärerna å framförallt mer vapen/utrustning. Nu har varje vapen/utrustning, likt fienderna, bara samma bas och så olika nivåer av rarity (standard, rare, epic, legendary eller vad det var) som alla gjorde samma sak bara lite högre siffror. Förvisso begränsas det av när spelet utspelar sig och därmed vissa vapen, men när de samtidigt har med laservapen så känns det som att inte ha med minigun, rocketlauncher, grenadelauncher, vapensköldar eller liknande som något som hade sträckt loren nämnvärt.
Likväl känns varje fiende tämligen ointressant då i stort sett samtliga dör på en eller två attacker så man får aldrig riktigt den där känslan av att man gör något strategiskt smart, utan det handlar mest om tur var fienden placerar sig och hur tärningarnas utfall blir.

...sedan att jag som gillar att köra med sniprar inte har någon nämnvärd fördel med avstånd då ett automatvapen prickar lika bra då alla vapen prickar lika bra, bara hur långt de når som skiljer och att man kan röra sig så väldigt långt varje runda så försvinner min lilla fördel med bra range på ett krypskyttegevär ganska så direkt.

Medlem
1
Skriv svar