Blizzard skippar Gamescom för att fokusera på spelutveckling
Blizzard har en lång väg tillbaka, men ingenting är omöjligt och hoppas på vi får se något bra på årets Blizzcon. Bara en liten förhandstitt räcker.
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame
Förutom WC4 så är på sin plats med ett helt nytt MMO. Denna gång sci-fi baserat tack.
World of Starcraft 😝
...skrev det för att det skulle låta löjligt. Sedan kom jag på att jag nog skulle köpa och spela det. Damnit!
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Jag känner doften av BS.
Dom har uppenbarligen inget att visa upp, förutom Diablo Immortal.
Sen sparar dom nog det lilla dom har inför Blizzcon, som har börjat förlora sin mening.
Inget bra tecken när ett spelföretag bestämmer sig att dra sig från evenemang som är för fansen.
Dom kunde liksom bara vara där och ha en representant, inte behöva visa något.
Dela/sälja merch till foik, men dom försöker uppenbarligen att gömma sig från "Toxic fans" som inte förstår sig på att Kina och Mobilgaming är framtiden.
Don't you guys have phones?!
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Ja Blizzard har blivit ett sorgligt företag tyvärr.
Man saknar tiden då dom skapade spel med hjärtat.
Jag håller självfallet tummarna att dom vänder deras negativa trend, men det är föga troligt. Vi får väl se om årets Blizzcon floppar lika hårt som förra året.
The more I practice, the luckier I get.
Haha men va?
Jag gissar att utvecklingsavdelningen på blizzard är 4 pers då, och de har inte råd att avvara dem stackarna.
Inte helger har de heller, då de nu "fokuserar".
Det finns liksom inte en chans att ett sådant event skulle kunna påverka deras fokus negativt.
Eller kanske bosse som sitter med backend utvecklingen hade behövts på eventet men han hinner inte då han ligger back? Nej vänta, bosse eller ej så är det PR som besöker mässorna inte utvecklarna >_<
Blizzard är sedan många år bak inte längre Blizzard, det finns det ingen tvekan om någonstans. Men de kunde väl iaf satt upp ett par skärmar på mässan och skypat ifrån deras mobiler, de har väl mobiler, right?
Blizzard har en lång väg tillbaka, men ingenting är omöjligt och hoppas på vi får se något bra på årets Blizzcon. Bara en liten förhandstitt räcker.
Mm dom hade bara en vinst på 447 miljoner dollar under Q1 i år... Så dom får kämpa hårt för att integå i konkurs strax..
Mm dom hade bara en vinst på 447 miljoner dollar under Q1 i år... Så dom får kämpa hårt för att integå i konkurs strax..
Hen pratar nog troligen om spelkvalite, inte den ekonomiska biten.
D4 är i princip det enda jag verkligen är sugen på. Sen kommer nytt starcraft och nytt warcraft. Nytt mmo är inte direkt aktuellt då de redan har fullständig dominans på den marknaden med WoW.
D4 utvecklat av nuvarande Blizzard är inget jag vill veta av, tyvärr. Kan bara bli kass.
D4 utvecklat av nuvarande Blizzard är inget jag vill veta av, tyvärr. Kan bara bli kass.
Håller inte med alls
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Deras PR-maskineri har mycket kvar att lära, och jag hoppas att detta steg är ett resultat av just detta. Fullständigt PR-haveri på senaste BlizzCon, ofattbart hur personer som ska anse sig ha bra koll på vad spelare tycker och tänker tar ett så huvudlöst beslut som att presentera Diablo Immortal som kronjuvelen.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Haha men va?
Jag gissar att utvecklingsavdelningen på blizzard är 4 pers då, och de har inte råd att avvara dem stackarna.
Inte helger har de heller, då de nu "fokuserar".
Det finns liksom inte en chans att ett sådant event skulle kunna påverka deras fokus negativt.
Eller kanske bosse som sitter med backend utvecklingen hade behövts på eventet men han hinner inte då han ligger back? Nej vänta, bosse eller ej så är det PR som besöker mässorna inte utvecklarna >_<
Blizzard är sedan många år bak inte längre Blizzard, det finns det ingen tvekan om någonstans. Men de kunde väl iaf satt upp ett par skärmar på mässan och skypat ifrån deras mobiler, de har väl mobiler, right?
Tänker precis samma sak.
Känns snarare som att dom inte har något vettigt att visa up, och efter shitstormen när diablo mobile avtäcktes så pallar dom inte mer negativ PR.
Då ”löser” man det hela med att hitta på en story om att ”vi vill fokusera på utveckling”, det är ju inte direkt något massan kan argumentera emot.