Blizzard om Diablo Immortal: "Alla spel kan inte tilltala alla spelare"

Avstängd

Vi får hoppas på att Blizzard med de enorma intäkterna från Asien investerar tillräckligt i WC4, SC3 & D4 annars blir man ju riktigt besviken på riktigt faktiskt!

Medlem

Har inte spelat ett Blizzard spel sen sc2( dock d3 betan). Wc3 är det enda som gått varmt hemma hos mig. Men spelade även lite d2 i min ungdom
Så mer än gärna ett Diablo på telefonen.
Jag förstår dock varför Blizzard fanns är besvikna

Medlem
Skrivet av magma:

De har alltså inte tagit åt sig alls av kritiken...

Varför skulle dom det egentligen? Diablo Immortal ska ju vara ett mobilspel, för den mobila marknaden, inget annat.
Enda felet som dom egentligen gjorde (som jag ser det iaf) var att inte utannonsera Diablo 4 före/efter detta, vilket gjorde att folk gick bananas.
Hade Diablo 4 teasats, även med bara en titelskärm (som Bethesda gjorde med Elder Scrolls 6), hade allt varit frid och fröjd för dom flesta.

Själv är jag Blizzard-fan, men trots det lirar jag varken World of Warcraft (testade nån gång under betan, aldrig spelat mer och aldrig känt att jag vill heller), Overwatch (var mer pepp på Project Titan som Overwatch föddes ur) eller Hearthstone (aldrig intresserat mig det minsta).
Warcraft 1-3 har jag spelat mycket av, Diablo 1-3 likaså & även en del Starcraft 1, 2:an blev det aldrig av att skaffa eller spela så.
Heroes of the Storm har jag testat en kort sväng, men tilltalade mig inte heller så.

Själv väntar jag vidare på Diablo 4 när det väl visas och kommer, och kommer spela skiten ur det när det väl släpps.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

"Entiteled gamers" är en spelvärldens största cancer just nu


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Varför skulle dom det egentligen? Diablo Immortal ska ju vara ett mobilspel, för den mobila marknaden, inget annat.
Enda felet som dom egentligen gjorde (som jag ser det iaf) var att inte utannonsera Diablo 4 före/efter detta, vilket gjorde att folk gick bananas.
Hade Diablo 4 teasats, även med bara en titelskärm (som Bethesda gjorde med Elder Scrolls 6), hade allt varit frid och fröjd för dom flesta.

Själv är jag Blizzard-fan, men trots det lirar jag varken World of Warcraft (testade nån gång under betan, aldrig spelat mer och aldrig känt att jag vill heller), Overwatch (var mer pepp på Project Titan som Overwatch föddes ur) eller Hearthstone (aldrig intresserat mig det minsta).
Warcraft 1-3 har jag spelat mycket av, Diablo 1-3 likaså & även en del Starcraft 1, 2:an blev det aldrig av att skaffa eller spela så.
Heroes of the Storm har jag testat en kort sväng, men tilltalade mig inte heller så.

Själv väntar jag vidare på Diablo 4 när det väl visas och kommer, och kommer spela skiten ur det när det väl släpps.

Du svarade på din egen fråga där Fel spel vid fel tillfälle, helt enkelt. Mobilspelet hade de kunnat visa upp, men på ett annat event och kanske som en bonus snarare än huvudattraktionen.

Kommer spela chaosbane fram till blizzcon och hoppas de visar upp vad folk vill se.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av karatekex:

Kommer garanterat testa, blir säkert rätt mysigt till mobilen.
Sen är väl Diablo 4 på gång? Var väl en helt annan studio som knåpa ihop Immortal till och med.

Ja, studion heter NetEase och har redan skapat ett mobilspel som heter Crusaders of Light som Diablo Immortal mycket sannolikt baseras på då likheterna mellan båda spelen är slående. Mao kan man tänka sig att 50% av jobbet är gjort, nu är det bara att ersätta texturer, ljud, banor osv. Kan mao inte tänka mig att detta är någon större investering eller jobb från Blizzards sida. Frågan är då, om nu detta är en "liten" release, varför pratade de inte om Diablo 4 på Blizzcon istället? De kunde släppt Diablo Immortal som en nyhet på deras sida och få hade höjt något ögonbryn.

Medlem

"authentic experience for the Blizzard games we bring to that platform"
Ta erat jädra reskin av kinaspel och stoppa det där pepparn inte växer.

Medlem

Är varken arg eller besviken, känner mig mest apatisk.
Tycker ju inte att blizzard gjort något speciellt på rätt länge, diggar varken overwatch eller hearthstone och gillade inte diablo 3 heller, så bryr mig inte så mycket om deras släpp generellt längre.
Tyckte mer om deras gamla släpp, men det är ju en helt annan typ av företag numera.

Medlem

Jag slår vad om en snusdosa att Diablo Immortal kommer dra in snuskmycket deg till Blizzard. Den kassa PRen till trots är mobilspelsmarknaden enorm, och "gratisspel" med sanslöst mycket mikrotransaktioner är som gjort för småglin med pappas kort kopplat till telefonen, alternativt folk med tvivelaktiga köpvanor.

Medlem

Antar att det inte kommer finnas något hardcore läge därav namnet immortal.
Lika bra det för hade man dött med sin hardcore karaktär på grund av dåliga spelkontroller så hade väl telefonen åkt hårt i väggen

Medlem

Ser ingen anledning till att inte testa, så länge prissättningen är okej...

Att rabiat hata ett spel bara för att det släpps till mobilen känns väldigt fjantigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vill jag lira Diablo on the go köper jag D3 till Switch

Kommer det att vara en engånskostnad eller är det free2play med en massa miktrotransaktioner som dom flesta mobilspelen?

Medlem

Själv gillar jag spela på pc eller konsol. Mobil spel är juh ganska hjärndött. Liten skärm och kontrollera på skärmen döljer ännu mer. Man har tur om man ser nått. Tack men nej tack till mobilspel.

Medlem
Skrivet av magma:

Du svarade på din egen fråga där Fel spel vid fel tillfälle, helt enkelt. Mobilspelet hade de kunnat visa upp, men på ett annat event och kanske som en bonus snarare än huvudattraktionen.

Kommer spela chaosbane fram till blizzcon och hoppas de visar upp vad folk vill se.

Jag ställde ingen fråga, jag skrev en kommentar på en annan kommentar (som citatet borde skvallrat om).
Dom hade mycket väl kunnat visa Diablo Immortal ändå, MEN dom skulle ha visat något livstecken angående Diablo 4 också, inte bara tro att folk skulle nöja sig med Diablo Immortal.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kommer det att vara en engånskostnad eller är det free2play med en massa miktrotransaktioner som dom flesta mobilspelen?

Pay2win säkert. Men ja, free2play kommer det vara vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Jag ställde ingen fråga, jag skrev en kommentar på en annan kommentar (som citatet borde skvallrat om).
Dom hade mycket väl kunnat visa Diablo Immortal ändå, MEN dom skulle ha visat något livstecken angående Diablo 4 också, inte bara tro att folk skulle nöja sig med Diablo Immortal.

Nej, precis ha en fortsatt trevlig fredag och helg!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

dom kan väl sabba ett annat ip?

Medlem
Skrivet av Ender:

@Jeehao: Däremot tycker jag att Crusader of Light mer liknar en WoW-klon än en Diablo-dito. Visst, kontrollerna är väldigt lika, men det verkar vara den vanligaste varianten för den typen av spel.

Exakt. Håller med Ender. Bara för att det är en stor knapp med fyra andra knappar nere i högra hörnet är det inte en "klon/kopia".

12
Skriv svar