BF V taktiska spelare?

Medlem
BF V taktiska spelare?

Hej,

Sjukt trött på "virriga höns" som springer omkring i BFV och inte hjälper till för fem öre.
12 snipers som ligger i en klunga och tror att dem är Vasili zaitsev. Squad leaders som inte ger order eller kallar in luftunderstöd. Medics som inte vågar reviva någon som inte ligger precis vid deras fötter med risk för att tappa sin K/D ratio.

Så.. Några utav er som är 30+ och spelar BFV taktiskt och som ett lag, som söker fler spelare på Xbox?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hade det varit PC så hade jag lugnt varit på

Medlem

Allmänt raljerande.
Detta är typiskt sjuka som drabbat BF.
känns som majoriteten av yra höns spelar fel spel, borde spela cod ist.
Det finns åtgärder mot detta som Dice borde införa.
Ta bort individuella scores när det gäller kills/deaths och kör enbart teambaserad poäng så blir det roligare spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mest kanske det är så för att majoriteten av taktiskt spelande i BF-spelen har ersatts av arcade shooting. Det lönar sig helt enkelt inte att spela "taktiskt" längre utan en squad som öser ihop är vad som betalar sig.

BF-spelen var taktiska på samma sätt som att BF-spelen faktiskt var banbrytande och i framkant.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Mest kanske det är så för att majoriteten av taktiskt spelande i BF-spelen har ersatts av arcade shooting. Det lönar sig helt enkelt inte att spela "taktiskt" längre utan en squad som öser ihop är vad som betalar sig.

BF-spelen var taktiska på samma sätt som att BF-spelen faktiskt var banbrytande och i framkant.

Hur man skjuter och matar på är också en taktik. Bara för att ett spel ska gå långsamt så betyder det inte att det är mer taktiskt.
Gamla spel som Quake osv som är otroligt snabba i jämförelse är otroligt mycket taktik

Jag tycker bara att man i BF helt ska gå ifrån att räkna den individuella Score och bara räkna vad laget presterar.
Man ska som inte tjäna på att ligga som topp squad men laget förlorar.
På så sätt kanske man får bort många av dom "yra hönsen"
Spelet blir kanske elitistiskt då ist, svårt att göra alla nöjda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Allmänt raljerande.
Detta är typiskt sjuka som drabbat BF.
känns som majoriteten av yra höns spelar fel spel, borde spela cod ist.
Det finns åtgärder mot detta som Dice borde införa.
Ta bort individuella scores när det gäller kills/deaths och kör enbart teambaserad poäng så blir det roligare spel.

Det enda jag vet som dem gjort (iom BF3 släppet om jag minns rätt) är att man placeras högt på scoreboard baserat på poäng och inte k/d som förr.

Vad jag inte kan förstå är varför man väljer att spela Breakthrough eller Conquest där lagarbete är super viktigt, istället för att spela TDM där du kan sitta i ett hörn och bara jaga kills.

Men precis som du säger, åtgärder borde tas.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Medlem
Skrivet av bent toe:

Det enda jag vet som dem gjort (iom BF3 släppet om jag minns rätt) är att man placeras högt på scoreboard baserat på poäng och inte k/d som förr.

Vad jag inte kan förstå är varför man väljer att spela Breakthrough eller Conquest där lagarbete är super viktigt, istället för att spela TDM där du kan sitta i ett hörn och bara jaga kills.

Men precis som du säger, åtgärder borde tas.

Jo så var det.
Men jag tycker individuella poäng borde helt tas bort.
Sen varför bara dom som jagar kills och skiter i resten spelar conquest är just för att plocka kills från dom många yra höns som irrar omkring.
Många är helt enkelt för rädda att försämra sin k/d ratio inne på en TDM server.

Ja åtgärder bör göras


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Allmänt raljerande.
Detta är typiskt sjuka som drabbat BF.
känns som majoriteten av yra höns spelar fel spel, borde spela cod ist.
Det finns åtgärder mot detta som Dice borde införa.
Ta bort individuella scores när det gäller kills/deaths och kör enbart teambaserad poäng så blir det roligare spel.

Det där hade räddat BF!


signatur

Snusar till varje pris!

Gnällkuk
Skrivet av USF-BH:

Det där hade räddat BF!

Tvärtom, det hade dödat spelet. Andelen personer som spelar casual och har mer kul med att titta på scoreboard varannan sekund för sin fina k/d lär vara 80% av spelarbasen. Hade nog fungerat bättre om man fått mer poäng för PTFO, alternativt få andra rewards för det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känner detsamma med Rainbow six

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tvärtom, det hade dödat spelet. Andelen personer som spelar casual och har mer kul med att titta på scoreboard varannan sekund för sin fina k/d lär vara 80% av spelarbasen. Hade nog fungerat bättre om man fått mer poäng för PTFO, alternativt få andra rewards för det.

Han menar nog det hade blivit roligare spel.
Dessa cod spelare som spelar fel spel har jag ingen förståelse för


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Han menar nog det hade blivit roligare spel.
Dessa cod spelare som spelar fel spel har jag ingen förståelse för

Helt rätt!


signatur

Snusar till varje pris!

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Han menar nog det hade blivit roligare spel.
Dessa cod spelare som spelar fel spel har jag ingen förståelse för

Skrivet av USF-BH:

Helt rätt!

Det håller jag med om, tyvärr hade det nog inte varit så kul med tomma servrar :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skicka ett meddelande till mig om ni vill joina ett större community (Vargavinter) för att ha folk att spela BFV med på PC. Alla är välkomna oavsett hur duktiga ni är.

1
Skriv svar