Medlem
Speltips

Hej,

Behöver hjälp att sålla bland alla spel som finns därute för att hitta något spel som faktiskt känns roligt.
När jag försöker hitta spel på steam eller nån annan butik så känns de flesta spelen ganska "meh".

Har spelat i många år så antar att en del av problemet är att man "sett allt". Sällan något nytt under solen.

Oerhört subjektivt ämne, jag vet. Är allätare men har lite svårt för 2-d plattformare och pixelspel a la Terraria/Starbound och så vidare.

Exempel på spel som dyker upp i skallen när jag tänker på "roliga spel":

Dark Souls/Demon Souls/Bloodborne - Ska tilläggas att jag äger Sekiro, men min skill va för dålig och orkar inte just nu.
Doom 2016
Dishonored 1 & 2
Pillars of eternity 1 & 2
Divinity 1 & 2
Monster Hunter World
Arma III
Metro Exodus
Division 2
Sherlock Holmes: Crimes & Punishments
God of War

Exempel på spel som inte klingade rätt hos mig:

Red Dead Redemption 2
The Witcher 3
Horizon Zero Dawn
Total war: Warhammer2

Nu är ju såklart inte detta en komplett lista över alla spel jag gillar och ogillar, men lite exempel
Vore väldigt trevligt om det finns något spel jag missat därute med något "nytt koncept" så man kan få den där känslan av nåt fräscht.

Tacksam för alla tips!

Releasehästryttare

Väldigt risky att säga att du inte gillar Witcher 3 här.

Spelat resident evil 2 remaken?

Sen släpps observation i morgon, blir ju förhoppningsvis ett bra spel.
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/observation/hom...

Medlem
Skrivet av Devan:

Väldigt risky att säga att du inte gillar Witcher 3 här.

Spelat resident evil 2 remaken?

Sen släpps observation i morgon, blir ju förhoppningsvis ett bra spel.
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/observation/hom...

Kanske värt att poängtera att Witcher 3 inte var dåligt per se. Men jag hade inte särskilt kul av flera anledningar.

Observation kittlade definitivt, hoppas det är lika spännande som det verkar!

Releasehästryttare

@Frgr: Håller helt med, Witcher 3 va absolut ett bra spel, mitt PERSONLIGA problem med det är att jag tröttnade.

Har du en bra dator så kan jag även rekommendera Satisfactory, det är fortfarande i EA men redan galet kul.

Medlem

Om vi snackar nyare eller åtminstone nyish spel

Prey (2017)
Kingdom Come Deliverance
Subnautica
Anno 1800
Rocket League
Mordhau

Om man sen är ute efter "nytt koncept" är nog VR något man ska kolla närmare på.

Tråddemonen
Testpilot

@Frgr: The Surge, Nioh, Hollow Knight, Lords of the fallen.

Medlem

Prey (2017) är helt fantastiskt, från början till slut.

Kingdom Come Deliverance är riktigt bra det med fast det tog ett litet tag innan jag riktigt kom in i det då Henry är så oerhört kass i början med dåliga färdigheter och sedan är en del av huvuduppdragen lite blä. Men som sagt, överlag så är det riktigt bra. Typ Morrowind, fast utan magi.

Yakuza 0. Lite väl tungt med långa dialoger ibland, men har roliga udda sidouppdrag och mängder med sidoaktiviteter som kan sysselsätta en ett bra tag.

Medlem

Tack för alla tips!

Spel som jag redan vart inne o nosat på från förslagen är:

Prey
Kingdom come

Så kanske skulle ta och kika vidare på dem

Satisfactory verkar kunna klia en speciell nerv också...

Medlem

Har precis börjat spela Fist of the North Star Lost Paradise. Väntade länge med det då det inte ser allt för bra ut när man kollar på det.
Jag saknar ord att beskriva detta fantastiska spel. Fist of the North Star möter Yakuza i stort sett.

Medlem

Jag vill slå ett slag för 'The Council', ett riktigt trevligt spel. Annars är jag alltid snabb med att rekommendera hela spelserien 'Yakuza', de tre första spelen finns numera på Steam.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Har man inte kört Thief 1 och i synnerhet Thief 2 och man gillar stealth spel som Metal Gear Solid och Splinter Cell har man missat ett av de bästa inom genren.

Kan även varmt rekommendera Splinter Cell serien, Chaos Theory (tredje delen är utan tvekan den bästa. En annan serie som kan vara av intresse är Hitman (där Blood Money är den bästa i mitt tycke).

Medlem
1
Skriv svar