Game of Thrones-skaparen bekräftar: Hjälper till med japanskt spel

Robot
Game of Thrones-skaparen bekräftar: Hjälper till med japanskt spel
Medlem

FromSoftware* utan mellanslag.

Detta gjorde E3 väldigt mycket mer hype, kan inte få nog av FromSoftware. Jag hoppas bara detta blir bra nu vad dom nu håller på med.

Vet inte vad jag ska tycka om det nu är ett "open-world"-spel, ser det hellre som ett "halv-open-world-spel" likt Dark Souls, men det skulle kanske vara intressant och se hur FromSoft skulle göra ett fullt open-world.

Sen verkar dom byta motor till UE4 också inför detta spel, vilket är intressant.

Dark Souls + GoT meme, tyckte den var lite cool - spoilervarning från sista avsnittet på GoT.

https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/bqpde5/drogon_appe...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Platinum games låter det som. Microsoft twittrade om GOT. De har redan jobbat med Platinum games med spelet scalebound.
Drakar och annat, så kan använda lite asets.

Medlem

Sekiro var underbart. Hoppas på det bästa.

Medlem

Den där gubben gör allt annat förutom skriva slutet på game of thrones 😡

Medlem
Skrivet av tarantino:

Den där gubben gör allt annat förutom skriva slutet på game of thrones 😡

You don't say!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gen
Medlem
Skrivet av tarantino:

Den där gubben gör allt annat förutom skriva slutet på game of thrones 😡

Medlem

Men för fan gubbe! Skriv klart nästa bok (och fortsätt sen med resten av serien) innan det är för sent istället för att pilla navelludd och räkna gruskorn på trappan...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chomag:

Men för fan gubbe! Skriv klart nästa bok (och fortsätt sen med resten av serien) innan det är för sent istället för att pilla navelludd och räkna gruskorn på trappan...

Indeed! Vi kommer aldrig att få se bokserien färdigställd. Efter tv-seriens totala kollaps så är det passande på något sätt ändå, fullbordar det tragikomiska haveriet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Indeed! Vi kommer aldrig att få se bokserien färdigställd. Efter tv-seriens totala kollaps så är det passande på något sätt ändå, fullbordar det tragikomiska haveriet.

Har gillat alla säsonger fram till sista. Det som stör mig mest är Sansa "jag fick min far dödad" Stark. Hoppas verkligen inte tvserien speglar hennes roll i böckerna.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chomag:

Men för fan gubbe! Skriv klart nästa bok (och fortsätt sen med resten av serien) innan det är för sent istället för att pilla navelludd och räkna gruskorn på trappan...

Haha, hade jag varit GRRM hade jag nog skjutit skrivandet åt sidan ett par dagar för varje kommentar likt denna jag fick riktad mot mig. Sedan hällt upp en drink och räknat lite pengar...

Medlem

Jag tror att han har ledsnat på skrivandet nu när han är gammal, superkänd och kan få pengar för att göra näst intill ingenting alls. Att GoT filmserien är avslutad påverkar nog även det hans motivation, nu måste han sitta och klura ut saker för att inte härma serien för mycket. George är 70 år gammal, om han ska skriva klart serien så kommer det att ta minst 10+ år, de två sista böckerna tog 5-6 år vardera. Jag kan tänka mig att allt detta tjat om att skriva klart böckerna måste kännas som ett pistolhot, vilket inte är så jättekul..

Medlem
Skrivet av Fezk:

FromSoftware* utan mellanslag.

Detta gjorde E3 väldigt mycket mer hype, kan inte få nog av FromSoftware. Jag hoppas bara detta blir bra nu vad dom nu håller på med.

Vet inte vad jag ska tycka om det nu är ett "open-world"-spel, ser det hellre som ett "halv-open-world-spel" likt Dark Souls, men det skulle kanske vara intressant och se hur FromSoft skulle göra ett fullt open-world.

Sen verkar dom byta motor till UE4 också inför detta spel, vilket är intressant.

Dark Souls + GoT meme, tyckte den var lite cool - spoilervarning från sista avsnittet på GoT.

https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/bqpde5/drogon_appe...

Håller med. FromSoft är dessutom inte helt ointresserade av runor, eftersom det var en grej redan i Bloodborne. E3 blev som sagt väldigt spännande helt plötsligt.

Medlem

@Sisyr:

Men det är ju precis vad gubben redan gör?

Det värsta är ju att han inte alls är improduktiv när han väl har motivationen. Vad jag kommer ihåg så skrev han de tre första böckerna på bara ett par år, vilka samtliga är 3 stycken rejäla tegelstenar till böcker. Efter det hände något och jag och alla andra fans väntade, väntade och väntade på bok nr 4 som kom rejält långt efter bok 3 (som dessutom var en enorm besvikelse i mitt tycke efter den långa väntan), sedan fick man snällt sätta sig och vänta igen... Har i princip gett upp tanken på att han någonsin ska bli klar, vilket är synd, då A Song of Ice and Fire är den överlägset bästa fantasy serie jag läst och då har jag läst otaliga fantasy böcker från de tidiga tonåren fram tills jag fyllde 30 typ.

FM-guru
F.d. Sisyr

@Chomag: Ok, då vet du betydligt mer om hans arbetsdagar än vad jag gör!

1
Skriv svar