Ditt Epic Store-konto blockeras om du handlar för mycket

Robot
Ditt Epic Store-konto blockeras om du handlar för mycket

Unforeseen consequences.

#epic


Medlem

Finns inte heller någon "kundvagn". Så man måste köpa varje spel separat vad jag förstått.

Testpilot

Japp , sunkigt utan kundvagn så allt man köper är en separat order. Bökigt!

Geeks Gaming

Om man bortser från att Epic saknar kundvagn så har steam något liknande. Det upptäckte jag när jag gick genom mitt Humble bundle-konto och aktiverade upp gamla nycklar

Känns som om någon tänkt rätt men gjort det hela i fel ordning 🤔

Gen
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Finns inte heller någon "kundvagn". Så man måste köpa varje spel separat vad jag förstått.

Skrivet av Harakiri:

Japp , sunkigt utan kundvagn så allt man köper är en separat order. Bökigt!

Frågan är vad våra EGS anhängare har att säga om den saken "It's a feature"?

Skrivet av Gen:

Frågan är vad våra EGS anhängare har att säga om den saken "It's a feature"?

Det är en ganska bra "feature" om syftet är att öka försäljningen. Om kunden tillåts bygga en kundvagn så ökar risken för att kunden tänker efter för mycket när kunden ser alla varor och börjar plocka bort.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är en ganska bra "feature" om syftet är att öka försäljningen. Om kunden tillåts bygga en kundvagn så ökar risken för att kunden tänker efter för mycket när kunden ser alla varor och börjar plocka bort.

Ja och Nej, om det gäller en generell butik så ökar oftast försäljningen genom att låta kunden hantera kundvagnen själv, sedan tillkommer också såkallad remarketing / abandon cart program och dylikt vilket oftast inte är möjligt utan kundvagn där kunden går direkt till kassan.

I en butik som hanterar en eller väldigt få produkter, oftast impulsköp lider däremot av att ha en kundvagn där du vill att det ska gå snabbt. Ofta ska en sådan butik vara: Annons > köp > betala.

Eftersom jag varken jobbar på steam eller epic så kan jag ej uttala mig om deras siffror och optimering, men eftersom Steam har funnits så mycket längre och de flesta som säljer spel har en kundvagn så skulle jag tippa på att Epic antagligen kommer lägga till kundvagn.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är en ganska bra "feature" om syftet är att öka försäljningen. Om kunden tillåts bygga en kundvagn så ökar risken för att kunden tänker efter för mycket när kunden ser alla varor och börjar plocka bort.

Dummaste jag hört, kunder köper mer om man gör det mer lättillgängligt. Det är liksom a och o i försäljningsstrategier. Du ska nog hålla dig till försvarsmakten om du nu inte var ironisk.

Medlem

Som om vi inte ogillade Epic store tillräckligt redan

Skrivet av kaealy:

Dummaste jag hört, kunder köper mer om man gör det mer lättillgängligt. Det är liksom a och o i försäljningsstrategier. Du ska nog hålla dig till försvarsmakten om du nu inte var ironisk.

Fungerade bra på mitt förra arbete. Testade kundkorg gentemot ingen kundkorg och resultatet var en större försäljning utan kundkorg.

Tänker också att det är dumt men resultatet var tydligt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gen
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är en ganska bra "feature" om syftet är att öka försäljningen. Om kunden tillåts bygga en kundvagn så ökar risken för att kunden tänker efter för mycket när kunden ser alla varor och börjar plocka bort.

Ursäkta men det var det konstigaste jag hört. I min bransch så hade avsaknaden av en kundkorg gett direkt motsatt effekt. Om en kund ska ha 15-20 produkter och då måste lägga 15-20 orders lär denne aldrig handla igen.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Fungerade bra på mitt förra arbete. Testade kundkorg gentemot ingen kundkorg och resultatet var en större försäljning utan kundkorg.

Tänker också att det är dumt men resultatet var tydligt.

Var det systembolaget eller?

Medlem

Kommer nog alldrig använda skiten. Allt man hör är negativt om launchern.

Skrivet av Pholiage:

Var det systembolaget eller?

Nog för att jag minns när Systembolaget enbart sålde över disk, men nej.
Sålde böcker, film, spel, utrustning och andra diverse produkter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar