Idag går Cities: Skylines tillbaka till skolbänken i Campus-expansionen

Robot
Idag går Cities: Skylines tillbaka till skolbänken i Campus-expansionen

Senaste, men nog inte sista, expansionen är här.

#campus, #cities-skylines, #colossal-order, #expansion


Inaktiv

Bästa stadsbyggaren!
Sitter å små-hoppas på en uppföljare redan.

Medlem

Fan stup i kvart känner jag sug för att börja spela, men så kommer jag till biten där jag måste planera staden och känner "naaaaae...."

Så orkar jag inte spela mer

Medlem

Otroligt välgjort spel. Men det belönar inte riktigt min ocd (precis som verkligheten)

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan stup i kvart känner jag sug för att börja spela, men så kommer jag till biten där jag måste planera staden och känner "naaaaae...."

Så orkar jag inte spela mer

om du inte orkar spela så är det väldigt "satisfying" att titta på youtube videor av folk som bygger städer
ordnar trafikflöden ,

bygger episka jättestäder från grunden, eller har lite roliga småprojekt.

Sam burr är en av dom jag tittat på.

Medlem

Jag vill inte ha fler expansioner till Cities Skylines, Jag vill ha Cities Skylines 2.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Alldeles för mycket dlc. Vad är det här, 875:e tillägget? Sims 4 ligger tom i lä med sina endast 756 tillägg.

Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Alldeles för mycket dlc. Vad är det här, 875:e tillägget? Sims 4 ligger tom i lä med sina endast 756 tillägg.

Cities skylines har 7 Expansioner varav 2 kan klassas som mindre DLC

Sims 4 har 27 st Expansioner varav 21 är mindre DLC

Så nää

Skrivet av Harakiri:

Cities skylines har 7 Expansioner varav 2 kan klassas som mindre DLC

Sims 4 har 27 st Expansioner varav 21 är mindre DLC

Så nää

Haha ok då, kanske överdrev lite Hursom var jag sugen på att köpa det här för nåt tag sen då huvudspelet var på rea, men såg då en collection för närmare 170 euro med en massa dlc och det fick mig avtänd.

Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Haha ok då, kanske överdrev lite Hursom var jag sugen på att köpa det här för nåt tag sen då huvudspelet var på rea, men såg då en collection för närmare 170 euro med en massa dlc och det fick mig avtänd.

Har inte räknat hur många expansioner Stellaris har men där snackar vi antal. Trots detta så tycker jag varje expansion faktiskt ger ett bra innehåll och gör att man ofta spelar om spelet. Det gör ju att spelet lever längre. Win/Win situation för de som gillar spelet.
Dock finns det ju en gräns nånstans där man faktiskt borde satsat på en fortsättning.

Jag sitter själv nu med Surviving Mars som fått en expansion och har det supermysigt med att terraforma planeten.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har inte räknat hur många expansioner Stellaris har men där snackar vi antal. Trots detta så tycker jag varje expansion faktiskt ger ett bra innehåll och gör att man ofta spelar om spelet. Det gör ju att spelet lever längre. Win/Win situation för de som gillar spelet.
Dock finns det ju en gräns nånstans där man faktiskt borde satsat på en fortsättning.

Jag sitter själv nu med Surviving Mars som fått en expansion och har det supermysigt med att terraforma planeten.

Stellaris ligger rätt rejält i lä bland Paradox spelen, känns snarare som ett normalt spel när det kommer till antal dlc. Kolla bara på hur många DLC det finns till Crusader Kings 2 och EU:4, där snackar vi om dryga 100 per spel...

Testpilot
Skrivet av Chomag:

Stellaris ligger rätt rejält i lä bland Paradox spelen, känns snarare som ett normalt spel när det kommer till antal dlc. Kolla bara på hur många DLC det finns till Crusader Kings 2 och EU:4, där snackar vi om dryga 100 per spel...

HAHA! ja du har rätt. Vill minnas det fanns nån tågsimulator som också hade sjukt många DLC.

1
Skriv svar