CS:GO FZ Fantasy League s02

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League s02

Då var det dags igen!

Ny turnering och ny fantasy. Den här gången är det CS_Summit s04 som ska spelas. Turneringen håller på 23-26 maj och innefattar sex lag:

ENCE
Renegades
NGR
Vitality
Ghost
Liquid

Formatet är att alla möter alla i bo1 två gånger sedan ett rent slutspel med semifinal och final. Även kallat 2xbo1 Round Robin med bo3 single elimination slutspel.

Tyvärr inget svensklag med men eftersom jag missade den förra fantasyn så måste jag ju köra en till den här turneringen. Vi kör samma förstapris som förra gången, dvs en DVD-film och en kexchoklad! (om man vill lämna ut namn och adress till mig annars får man nöja sig med äran.)

Lite kort om lagen:

Liquid: Den givna favoriten. Så fort Astralis inte är med så är Liquid favorit.
Mitt tips på plats i gruppspelet: 1
Spelare att hålla koll på: Alla? Laget ser riktigt giftigt ut och alla är på hugget, ska jag dock välja en så måste jag välja EliGE

ENCE: Helfinska laget som har imponerat på många under året, måste ses som en av favoriterna direkt bakom Liquid.
Mitt tips på plats i gruppspelet: 2
Spelare att hålla koll på: sergej

NRG: Amerikanst lag som kan blixtra till ordentligt men har svårt att få det att räcka hela vägen fram.
Mitt tips på plats i gruppspelet: 3
Spelare att hålla koll på: Brehze

Vitality: Den nya franska satsningen har gått ganska starkt i april och maj, kanske har de något stort på gång?
Mitt tips på plats i gruppspelet: 4
Spelare att hålla koll på: ZywOo

Renegades: Började året bra med ett bra majorresultat men har tappat lite sedan dess. Spelar dessutom med en stand-in.
Mitt tips på plats i gruppspelet: 5
Spelare att hålla koll på: jkaem

Ghost: En riktig outsider och jag har inte mycket hopp för att de ska kunna ta sig till slutspel. Någon matchvinst blir det säkert men baserat på senaste resultaten så tror jag inte att det räcker till mot det här motståndet.
Mitt tips på plats i gruppspelet: 6
Spelare att hålla koll på: Osäker. Har inte så bra koll på laget men WARDELL ser ut att vara en ung intressant AWPare.

Deadline för att göra lag är 23 maj klockan 16.00. Turneringen börjar sedan kl 18.00. Jag uppdaterar tråden med streams.
Länk till HLTVs Fantasysida: https://www.hltv.org/fantasy/13/overview
För att joina ligan: https://www.hltv.org/fantasy/13/league/40577/join?secret=67A7...
För att läsa på lite om CS GO Fantasy se min tidigare tråd.

GLHF!

edit: Som vanligt så svarar jag på alla eventuella frågor, bara skriva i tråden eller skicka privat om man av någon anledning inte vill fråga i tråden.

Skribent

Som jag anade så var det minst sagt milt intresse för fantasy till den här turneringen. 2 anmälda

Bra att veta dock att intresset för fantasy till dussinturnerningar inte riktigt finns så jag håller mig från att köra fantasy till dessa. Kommer dock fortfarande köra till premiumturneringar och eventuellt någon annan om det är flera svensklag med.

Medlem

hade skrivit upp mig om jag såg tråden. men ja, är nog bäst med proleague finaler och majors

Medlem

Skrev upp mig på HLTV:s egna liga men såg aldrig denna tråden tyvärr.

Skribent

Som sagt, anade att intresset skulle vara svagt. Tänkte köra varje gång HLTV kör ett fantasy men tror det blir färre tillfällen framöver. Förhoppningsvis blir vi då fler deltagare och att det ska bli något speciellt att vara med i en liga och vinna en FZ-säsong.

Det som jag är lite irriterad på dock är hur nära inpå turneringarna som HLTV släpper fantasyn, borde kunna släppa den tidigare än två dagar innan det börjar.

För att nämna något om den här turneringen så går Vitality starkare än vad jag trodde, 6 raka vinster är imponerande. I övrigt så känns resultaten hyfsat väntade, förutsatt att ENCE vinner minst en mot NRG och att NRG inte förlorar två mot Ghost.

1
Skriv svar