World War Z-studion ville göra Half-Life 2-remake (Valve sa nej)

Robot
World War Z-studion ville göra Half-Life 2-remake (Valve sa nej)
Medlem

..kanske det inte direkt gynnade dom att de valde att släppa sitt World War Z på Epic Store i detta fallet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Behövs ju verkligen ingen remake på HL2. Så bra at GabeN sa nej.

Medlem

Nu vet vi varför HL3 aldrig kommer - dom har varit upptagna med att göra en Remake på HL2 i 25 år...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser ingen anledning till att man gör en remake på Half-Life 2, spelet är fortfarande ett av de bästa FPS-spelen som gjorts. AI´n i HL 2 tillhör även den en av de bästa som gjorts i något FPS spel som jag spelat. Kort sagt Half-Life 2 är och förblir ett mästerverk.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

AI´n i HL 2 tillhör även den en av de bästa som gjorts i något FPS spel som jag spelat.

Förlåt men var tvungen. "Skämt" åsido så tycker jag också den är ganska bra men klart det finns alltid loopholes med ai. Hoppas nu när vi börjar få självlärande AI att vi kan få riktigt smarta fiender i skjutarspel.

Skrivet av anon_119148:

https://www.youtube.com/watch?v=e0WqAmuSXEQ

Förlåt men var tvungen. "Skämt" åsido så tycker jag också den är ganska bra men klart det finns alltid loopholes med ai. Hoppas nu när vi börjar få självlärande AI att vi kan få riktigt smarta fiender i skjutarspel.

Medlem

Jag älskar verkligen plattformen Steam men den där slöa fan "Gaben" blir jag fett irriterad på alltså. Kanske inte för att han sa nej till detta lilla team på ett så viktigt "IP", men hur de behandlar sina spelserier är fan skrämmande ruttet.

::::::::::OFF TOPiC:::::::
The Sims 4 är gratis via EA Origin till den 28 maj. Go get it....!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

varför inte bara göra ett eget spel med tunga inspirationer från hl2?
dom härma ju nyss l4d.

personligen tyckte jag inte world war z var lika bra som l4d.
om man inte lyckas göra en bättre version än ett spel från 2008 så kanske man inte ska försöka jaga half life ip som är mega hyped.

Inaktiv

Min primära fråga är såklart: "But why?" Visst, HL2 är kanske inte top of the line vad det gäller det grafiska idag men skulle nog säga att det i sin helhet betraktad håller måttet utan problem. Är osäker på vad en remake hade kunnat åstadkomma men hade gärna sett en ändå bara för att se vad de skulle skapa.

Hot take: Half-Life 2 har åldrats mycket sämre än första spelet


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag älskar verkligen plattformen Steam men den där slöa fan "Gaben" blir jag fett irriterad på alltså. Kanske inte för att han sa nej till detta lilla team på ett så viktigt "IP", men hur de behandlar sina spelserier är fan skrämmande ruttet.

::::::::::OFF TOPiC:::::::
The Sims 4 är gratis via EA Origin till den 28 maj. Go get it....!!

Gnäll!


signatur

IDKFA

MEG
Medlem

OM Valve gör ett nytt Hlf så tror jag tyvärr på flopp, alltför många har lämnat skeppet.


signatur

Death is only the beginning

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://www.youtube.com/watch?v=e0WqAmuSXEQ

Förlåt men var tvungen. "Skämt" åsido så tycker jag också den är ganska bra men klart det finns alltid loopholes med ai. Hoppas nu när vi börjar få självlärande AI att vi kan få riktigt smarta fiender i skjutarspel.

Folk vill ha rolig AI, smart AI innebär bara oändliga frustrationer för spelaren.

Just därför folk ändå tyckte att spel som hl2 eller FEAR hade smart AI när det helt enkelt handlade om att de hade gjort fiender som var roliga (men relativt korkade på AI nivå)

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Befogat gnäll...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

om jag bara kunde förstå hur valve själva kunde döda en av dom bästa fps serien som gjorts kommer jag aldrig förstå... så jäkla ruttet o lata dom är.. låt nån kompetent studio göra HL3 då ifall dom inte kan eller orkar? idioter

Inaktiv
Skrivet av eld:

Folk vill ha rolig AI, smart AI innebär bara oändliga frustrationer för spelaren.

Just därför folk ändå tyckte att spel som hl2 eller FEAR hade smart AI när det helt enkelt handlade om att de hade gjort fiender som var roliga (men relativt korkade på AI nivå)

Jo det vet jag. Såg något om detta hur de gjorde AIn för Uncharted 4. Men skulle vara roligt bara som ett experiment där fienden är så intelligent som möjligt.

Medlem

För mig handlar bra AI om mer än att vara träffsäker, det handlar om hur den agerar baserat på hur jag spelar. Dålig AI är en AI som springer in ett rum efter att den har "sett" flera andra bli dödade i samma rum. Bra AI agerar annorlunda, den söker alternativa vägar, som AI´n i Raven Shield: Athena Sword, kontra den som finns i Siege.

Och jag finner det rätt komiskt att äldre spel har en AI som är avsevärt mycket bättre än dagens AI, FEAR imponerar fortfarande. Första spelet i rebooten av Hitman visste utan att ens någon hade sett mig att de letade efter en "bald" person, det kallar jag inte bra AI, AI´n i äldre Hitman spel är betydligt mer övertygande.

Och Half-Life 2 (och för den delen första spelet med, då Half-Life släpptes var den banbrytande) har i mitt tycke en riktigt bra AI, att man kan göra som på videon ovan ändrar inte detta, all AI kan man "exploita". Men om jag får valet mellan AI´n i Wildlands kontra den som finns i Thief 2 eller Deus Ex, väljer tveklöst den som finns i de äldre spelen.

Den AI som finns i nyare spel däremot, den imponerar sällan och det finns en anledning till att så få satsar på riktigt bra AI, den kräver inte bara en massa från hårdvaran, att göra bra AI är något av de svåraste man kan göra.

När det kommer till självtänkande AI finns det bara en som imponerat än så länge, den som Google utvecklat. Ska bli väldigt inressant att se vad denna kan leda till i framtiden=).

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

om jag bara kunde förstå hur valve själva kunde döda en av dom bästa fps serien som gjorts kommer jag aldrig förstå... så jäkla ruttet o lata dom är.. låt nån kompetent studio göra HL3 då ifall dom inte kan eller orkar? idioter

Vadå dödat? De väntar ju på rätt tillfälle, både hl1 och hl2 var ju helt före sin tid, och om dom ska göra hl3 så måste även det vara helt galet bra. Personligen tror jag de kommer släppa hl3 med vr i framtiden. Men jag skulle aldrig förlåta valve om de gav bort HL3 till en annan studio.

Plus personligen tyckte jag World war z föll platt, otroligt dålig design på karaktärer, vapen och kartorna. Var en dålig kopia av left 4 dead. Det enda som imponerade första gången jag spelade var hords, när de bara vällde in o man skulle försvara. Men andra gången såg jag hur animationerna inte riktigt följde med hastigheterna på npc så det såg bara fult ut. Tack o lov att Valve tackade nej för deras "little rev-share" ide lol

Medlem
Skrivet av noyart:

Vadå dödat? De väntar ju på rätt tillfälle, både hl1 och hl2 var ju helt före sin tid, och om dom ska göra hl3 så måste även det vara helt galet bra. Personligen tror jag de kommer släppa hl3 med vr i framtiden. Men jag skulle aldrig förlåta valve om de gav bort HL3 till en annan studio.

Plus personligen tyckte jag World war z föll platt, otroligt dålig design på karaktärer, vapen och kartorna. Var en dålig kopia av left 4 dead. Det enda som imponerade första gången jag spelade var hords, när de bara vällde in o man skulle försvara. Men andra gången såg jag hur animationerna inte riktigt följde med hastigheterna på npc så det såg bara fult ut. Tack o lov att Valve tackade nej för deras "little rev-share" ide lol

Och det tror du också på eller? Orsaken varför Steam inte levererar HL3 är för att de inte kan vinna mot hypen. Det i kombination med att Valve blivit lata på senare tid är orsaken varför HL3 inte släppts.

1
Skriv svar