The Division 2 LÅG FPS

Medlem
The Division 2 LÅG FPS

Tjabba! Har en relativt ny dator som jag byggde ihop för cirka 16k.
Ligger på stabila 22 fps hela tiden, spelar ingen roll om jag har på det lägsta möjliga inställningar eller det högsta.Har prövat med alla möjliga saker för att fixa det, nya drivare, gamla drivare, formaterat datorn, gjort allt i nvidias kontrollpanel för maximal prestanda osv osv

När jag kör The division 2s egna benchmark så ligger jag på AVG 21 FPS, Gpun ligger på 98% och CPU på 40%. Det känns som att det är ett cpu baserat problem men frågan är vad som gör det... Läste någonstarns att det kan ha med att division har ett EAC (Easy Anti Cheat) som sänker fpsen men hittar ingen lösning till det.

OS: Windows 10 home
CPU: intel core i5-9600K 3.70 GHZ
Ram: G-skill tridentz 16GB
GPU: Nvidia Geforce GTX 1070TI

Medlem

Är det bara i The division 2 som det strular ?
Kopplat Displaykabeln till Grafikkortet och inte moderkortet ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kör du spelet i DX11 eller DX12?
Och vad för upplösning är det du kör i?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

finns det någon inställning som gör att du kör en högre upplösning än vad skärmen kan visa som sen skalas ner till "rätt" upplösning för att det ska se snyggare ut? Vet inte vad det kallas.. -.-


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gen
Medlem
Gnällkuk

Har du kopplat rätt? Låter som om det kan vara iGPU du kör på och inte grafikkortet som Snabeltorsk nämnde. Som andra sagt, är det bara i TD2? Går att disabla iGPU i bios.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja det är bara i division 2, ska test att stänga av igpu då, för vi har testat allt känns det som haha! Återkommer med svar

Medlem

garanterar att du kör igpu


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

IGPU var det ! tack som fan, så jävla gött att det är löst. Men hur kommer det sig att det bara har blivit såhär på division ?

Medlem
Skrivet av Bshmurda:

IGPU var det ! tack som fan, så jävla gött att det är löst. Men hur kommer det sig att det bara har blivit såhär på division ?

Skönt att det löste sig , ingenaning varför bara på div2..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Skönt att det löste sig , ingenaning varför bara på div2..

Riktigt konstigt faktiskt!

1
Skriv svar