THQ Nordic har 80 spel under utveckling, 48 av dem känner du inte till

Robot
THQ Nordic har 80 spel under utveckling, 48 av dem känner du inte till

Har också köpt på sig ytterligare en studio.

#nyhetstips, #piranha-bytes, #thq-nordic


Medlem

Oh Spännande förvärv! hoppas att Elex 2 kommer få mycket uppbackning nu.

Medlem

Jag kunde aldrig tänka mig att de skulle bli så stora som de har blivit när jag var in på Nordicgames på drottninggatan 18 här i Karlstad år 2000. Lars har lyckats bra.


signatur

ゼルダの城

Medlem

grymt ointressant när en studio skryter om hur MÅNGA spel dom har på gång. som om antalet skulle spela någon roll. får flashbacks till såna "1000 in one"-kassetter till NES.

Medlem
Skrivet av quadratis:

grymt ointressant när en studio skryter om hur MÅNGA spel dom har på gång. som om antalet skulle spela någon roll. får flashbacks till såna "1000 in one"-kassetter till NES.

Jag håller inte med - visst är det piss om spelen sen inte blir bra, men att de visar att de faktiskt har massor på gång är något jag uppskattar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst är det kul att det går bra för dom. Fast kvalité framför kvantitet. Det var alldeles för längesen man blev mäkta imponerad av ett nytt spel. Har man så många spel på gång är det iofs stor risk att iallafall något spel blir en super succé

Medlem
Skrivet av quadratis:

grymt ointressant när en studio skryter om hur MÅNGA spel dom har på gång. som om antalet skulle spela någon roll. får flashbacks till såna "1000 in one"-kassetter till NES.

Lite skillnad på utgivare och studios, alla deras studios har spel på gång under THQN utgivnings flagg.

Medlem

Vet inte om jag ska sälja mina aktier för risk av att sprida sina pengar för tunt och inte klara av smällarna av dålig försäljning av några spel.

Eller om jag ska köpa mer för att den kommer gå upp snabbt efter några stora succéer.

Medlem

Skribent Fredrik Ericsson, äger du/har ägt aktier av spelbolaget THQ nordic?!

Tacksam för svar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av JonnyBOj:

Skribent Fredrik Ericsson, äger du/har ägt aktier av spelbolaget THQ nordic?!

Tacksam för svar.

What?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Skribent Fredrik Ericsson, äger du/har ägt aktier av spelbolaget THQ nordic?!

Tacksam för svar.

Haha. Va? Ställer du samma fråga till alla skribenter som skriver en nyhet om en spelstudio?

Medlem

Ahhhh Gothic.

Kommer aldrig glömma Gothic 2. En av mina första RPGs efter Morrowind, eller före.

Glömmer aldrig two-hit vargen efter Xardas torn i början, hard core.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Skribent Fredrik Ericsson, äger du/har ägt aktier av spelbolaget THQ nordic?!

Tacksam för svar.

Jag tipsa om denna nyheten.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Haha. Va? Ställer du samma fråga till alla skribenter som skriver en nyhet om en spelstudio?

THQ är tekniskt sett en utgivare. Med andra ord.. De äger en samling spelstudios som gör spel åt dem.

1
Skriv svar