Betaintryck från Mario Kart Tour: nedskalat, pengasuget

Robot
Betaintryck från Mario Kart Tour: nedskalat, pengasuget

Ett free to play-Mario Kart för mobiler, kort och gott.

#android, #ios, #mario-kart-tour


Moderator | Testpilot

Blir det något i stil med Sonic Forces Speed Battle som jag skrev en medlemsrecension om här så kan det bli riktigt bra. Även fast det spelet är lite P2W så är själva gameplayet riktigt bra för att vara ett mobilspel.

Man får också försöka ha realistiska förhoppningar. Som nyhetens namn så är spelet givetvis en enklare version av vanliga spelserien till mobiltelefoner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blir det något i stil med Sonic Forces Speed Battle som jag skrev en medlemsrecension om här så kan det bli riktigt bra. Även fast det spelet är lite P2W så är själva gameplayet riktigt bra för att vara ett mobilspel.

Man får också försöka ha realistiska förhoppningar. Som nyhetens namn så är spelet givetvis en enklare version av vanliga spelserien till mobiltelefoner.

Det är just det jag har. Tänk hur Snake hade sett ut om det släpptes idag på mobiler! Garanterat begränsat antal äpplen man kunde äta innan ormen automatiskt körde in i en betalvägg istället för en vanlig vägg.

Jag arbetar med översättning och idag fick jag skriva om hur Nintendo kommer att dra tillbaka två mobilspel (Fire Emblems & Animal Crossing) den 27:e augusti i år från Belgien i och med deras vettiga spellagar angående lootboxes & P2W. Brott mot dessa spellagar ger upp till 800 000 € i böter och upp till 5 års fängelse.

Tyvärr tycker jag att lootboxes och särskilt P2W förpestar för många (multiplayer)spel idag, men det är bara jag det.

Synd att det är P2W, helt ointressant då. Hade förmodligen köpt om det varit en engångskostnad.

Medlem
Medlem

Skulle kunna ha blivit bra om det gjordes rätt, men det här upplägget känns rätt tveksamt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AplAy:

Det är just det jag har. Tänk hur Snake hade sett ut om det släpptes idag på mobiler! Garanterat begränsat antal äpplen man kunde äta innan ormen automatiskt körde in i en betalvägg istället för en vanlig vägg.

Jag arbetar med översättning och idag fick jag skriva om hur Nintendo kommer att dra tillbaka två mobilspel (Fire Emblems & Animal Crossing) den 27:e augusti i år från Belgien i och med deras vettiga spellagar angående lootboxes & P2W. Brott mot dessa spellagar ger upp till 800 000 € i böter och upp till 5 års fängelse.

Tyvärr tycker jag att lootboxes och särskilt P2W förpestar för många (multiplayer)spel idag, men det är bara jag det.

Nu är jag inte 100% säker på hur det ser ut i Fire Emblems för tillfället, men när jag spelade när det var nytt var det inte annorlunda än något annat gacha-spel på marknaden egentligen. Minns heller inte om det finns någon typ av PVP, men generellt sätt är dessa spel rätt så duktiga på att inte vara P2W. En standard karaktär är bra nog, men om man har tur kan man få en karaktär som är liiite bättre och kan göra saker liite lättare. När det sedan oftast bara är solo-play vi pratar om så spelar det inte så stor roll i mitt tycke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Stående??
Varför...


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

P2W konceptet förstöra hela spelet. Ingen idé att spela om en eller två förare i sitt race kommer vinna för att dom har en karaktär med bättre stats.

Gen
Medlem

Tyckte de gjorde rätt med Mario Run att ta ut en avgift. Sen kanske 109kr var i det dyraste laget men ändå rätt väg att gå. F2P/P2W är däremot helt fel väg att gå.

Inaktiv

Är det någorlunda likt Mario Run eller Jump eller vad det hette kan det åka i sopen direkt.

Medlem

om det blir så illa hoppas jag man iaf kommer kunna skapa privata matcher, så man kan lira med polare och slippa p2w skärp.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte 100% säker på hur det ser ut i Fire Emblems för tillfället, men när jag spelade när det var nytt var det inte annorlunda än något annat gacha-spel på marknaden egentligen. Minns heller inte om det finns någon typ av PVP, men generellt sätt är dessa spel rätt så duktiga på att inte vara P2W. En standard karaktär är bra nog, men om man har tur kan man få en karaktär som är liiite bättre och kan göra saker liite lättare. När det sedan oftast bara är solo-play vi pratar om så spelar det inte så stor roll i mitt tycke.

En av mina favoritserier. La ner mkt tid för att ligga högt, tyvärr var pvp-delen svår att avancera i utan pengar.
Vissa hjältar var för top tier och dyra att maxa.

Medlem

Älskar Mario Kart men P2W, nope tänker inte köra. Hade det var en engångskostnad hade jag köpt det.

Medlem

Så länge Nintendo lägger inkomsterna på sina konsolspel får dom gärna gå skrattande till banken. Har aldrig brytt mig om mobilspel så kan bara tacka er som kommer slänga pengar på er mobilskärm. Tack

Moderator | Testpilot
Skrivet av ubn87:

En av mina favoritserier. La ner mkt tid för att ligga högt, tyvärr var pvp-delen svår att avancera i utan pengar.
Vissa hjältar var för top tier och dyra att maxa.

I sådana fall blir det ju givetvis problem. Fanns säkert PVP när jag spelade också, var bara att man inte riktigt tog sig dit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Racing i porträttläge, där spelet spelar sig själv...

Ehh, nej tack...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar