Metro Exodus säljer bra, "absoluta majoriteten" till konsol*
Och både Metro och Satisfactory överträffar förväntningarna i Epic Games Store.
#4a-games, #metro-exodus, #nyhetstips, #thq-nordic
Att det är exklusivt till Epic store må ha en liten påverkan, men samtidigt är det ingen överaskning att det sålt mest till konsol. Så är det ju med så gott som alla titlar.
Ja så är det nog att konsoler säljer spel helt enkelt.
Att det är exklusivt till Epic store må ha en liten påverkan, men samtidigt är det ingen överraskning att det sålt mest till konsol. Så är det ju med så gott som alla titlar.
Förutom till en titel där alla som hängt med från början är PC-spelare.
Och det är väl klart att det säljer bättre till Konsoll när det är två olika system som står för siffrorna.
När de adderar försäljning från Playstation och Xbox är det nog smått omöjligt att ta ikapp.
Men stora titlar säljer vanligtvis väldigt bra på PC.
Witcher 3, Monster Hunter och GTA V för att nämna ett par.
Nu då de äntligen har vettigt pris med rean på Epic-store kan jag tänka mig att försäljningen går bättre på PC.
Du läser inte nyheterna så ofta va? Rean var ju ren clusterf...
Du läser inte nyheterna så ofta va? Rean var ju ren clusterf...
Du gillar inte Epic store va? Rean ger fortfarande bra pris på Metro Exodus vilket jag väntat på.
Du gillar inte Epic store va? Rean ger fortfarande bra pris på Metro Exodus vilket jag väntat på.
Nej jag gillar inte Epic store. Men jag är ju inte ensam heller. Så som de har behandlat kunder och utvecklare under rean kunde man lika gärna handlat på nån cdkey sida.
"Nu sålde ju Metro Exodus 2.5 gånger bättre än föregående spel på Steam så allt är frid och fröjd"
Sen att de aldrig nämnt över hur lång tid eller hur många enheter i runda slängar säger ju bara att det är marketingtrams.
Nej jag gillar inte Epic store. Men jag är ju inte ensam heller. Så som de har behandlat kunder och utvecklare under rean kunde man lika gärna handlat på nån cdkey sida.
Det blir så tråkig stämning då det klagas på Epic store i alla trådar. Denna tråd handlar om spelet Metro Exodus och inte plattformen det säljs på.
Jag köpte spelet på Epic (bryr mig inte det minsta vilken plattform det kommer på sålänge jag kan spela det) och tyckte verkligen om det. Det hade inte samma känsla som de förra spelen, men det var fortfarande Metro och den apokalyptiska känslan fanns där ändå. Och så såg det underbart ut med RTX.
Ser fram emot expansionerna!
@Harakiri: Självklart blir det tråkigt. Men vi har ju alla fritt val. Jag väljer inte att stödja Epic. Metro Exodus är ett bra spel (One X) och är helt klart värt sina fulla 600kr men eftersom det hade ju redan blåsväder innan det ens släpptes så blir det ju lätt så. Man kan ju inte ens söka på google utan att första träffen blir något anslutet till kontroverserna. Äger alla tre spelen inklusive Redux. Det som är tråkigt är att jag som kund ska skämmas för jag säger ifrån och istället vara tyst.
hahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahaha
Ja väldigt talande om hur "lyckat" epic äventyret varit för dem
Det börjar bli trams med allt Epic-hat
Det börjar bli trams med allt Epic-hat
Skit ska skit ha.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
@Harakiri: Självklart blir det tråkigt. Men vi har ju alla fritt val. Jag väljer inte att stödja Epic. Metro Exodus är ett bra spel (One X) och är helt klart värt sina fulla 600kr men eftersom det hade ju redan blåsväder innan det ens släpptes så blir det ju lätt så. Man kan ju inte ens söka på google utan att första träffen blir något anslutet till kontroverserna. Äger alla tre spelen inklusive Redux. Det som är tråkigt är att jag som kund ska skämmas för jag säger ifrån och istället vara tyst.
hahahahahahahahahahahaha
Ja väldigt talande om hur "lyckat" epic äventyret varit för dem
Skit ska skit ha.
Det jag försöker säga är att man försöker hålla sig till ämnet.
Finns så många andra trådar att ropa högt i. Forumet så blir negativt då var och varannan tråd innehåller ilskna svar om Epic store.
Finns så många andra trådar att ropa högt i. Forumet så blir negativt då var och varannan tråd innehåller ilskna svar om Epic store.
Då kanske man ska utesluta det ur nyhetsinlägget med.... Det är ok att du inte har emot EGS men låt andra tycka emot också.
Jag köpte det på Epic. Jag kommer inte köpa fler spel på Epic.
Får man fråga varför? Fungerar det inte som det ska? Bara nyfiken, har själv inte köpt därifrån men har laddat ner några gratisspel och det har fungerat utan strul.
Förutom till en titel där alla som hängt med från början är PC-spelare.
Och det är väl klart att det säljer bättre till Konsoll när det är två olika system som står för siffrorna.
När de adderar försäljning från Playstation och Xbox är det nog smått omöjligt att ta ikapp.
Men stora titlar säljer vanligtvis väldigt bra på PC.
Witcher 3, Monster Hunter och GTA V för att nämna ett par.
Nu tror jag det sålde bättre till PS än vad det gjorde till PC. Men vore roligt om det faktiskt har sålt bättre till PC. XB brukar ju dock ligga sist i försäljning.
De brukar ju göra så här och uttala sig på detta sätt. "Ooh, vad mycket bättre det har sålt till konsol än till pc. Glorious console master sales"..... När det i själva verket bara är ena konsolen som sålt bättre. Så jag tar alltid sådant här med en skopa sallt tills jag sett siffror på det.
Visste inte att jag besökte Flashback just nu?
Att diskutera Epic i en Epiccentrerad tråd är väl ontopic om något.
Visste inte att jag besökte Flashback just nu?
Att diskutera Epic i en Epiccentrerad tråd är väl ontopic om något.
Då kanske man ska utesluta det ur nyhetsinlägget med.... Det är ok att du inte har emot EGS men låt andra tycka emot också.
Du har till viss del rätt nu eftersom nyheten är uppdaterad och nämner Epic store försäljningen. Tråkig ton då alla trådar där epic store ens nämns blir såhär.
@hoppalängdhopp:
Finns ingen anledning. Det är definitivt inte billigare som konsument.
Klienten är som en Steam ultra light, inte mycket kontroll över nedladdningar mm.
Och sen går det rykten om hur Epic använder användar datan på ett väldigt kinesiskt sätt.