FZ:s Dauntless Guild - PC/PS4/XBOX

Skribent
FZ:s Dauntless Guild - PC/PS4/XBOX

Dauntless har nu släppts och lika självklart som en soluppgång har FZ nu också en klan (eller guild som det heter) i spelet.

För dig som vill vara med i Fragzone "FZSE":
Lägg till Wise Old Man så kommer du läggas till.

Vem är du?
Vi söker just nu efter sociala och aktiva spelare med tillgång till en mikrofon. Det finns endast 100 platser så först till kvarn som gäller. Flesta av oss har precis börjat spela så du är välkommen även om du precis har hört talas om spelet.

Vilken plattform?
Spelet har crossplay, så du kan spela på Xbox, PS4 och PC.

Discord:
https://discord.gg/dPNknN

Vad är Dauntless?
För er som inte vet är Dauntless ett Free to Play Monster hunter-lite där spelare från både konsol och PC kan kämpa tillsammans för att döda diverse olika monster och loota ny gear.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Ambassadör
Xbox

Crossplay är ju fantastiskt trevligt!


signatur

Jump in.

Ser trevligt ut, och gillar att man använt mitt gamla alias


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk

Går det ens att spela? Såg en video igår från en jag följer som sa att det kunde ta 40min i kö(!) för att ens komma in i spelet för att servrarna var så överbelastade


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer ihåg detta när jag spelade betan. Var roligt men kontrollerna kändes lite stelt.
jag har en half bra dator som klarar det mesta men hade en lite FPS problem och det såg ganska blurrigt ut med lägsta grafik inställningarna. Får se om det är mer optimiserat nu

Ska ladda ner det och prova det igen

Medlem
Skrivet av Corewin:

Kommer ihåg detta när jag spelade betan. Var roligt men kontrollerna kändes lite stelt.
jag har en half bra dator som klarar det mesta men hade en lite FPS problem och det såg ganska blurrigt ut med lägsta grafik inställningarna. Får se om det är mer optimiserat nu

Ska ladda ner det och prova det igen

FPS:en sjunker i staden för mig, men håller sig stadigt över 60 vid själva monsterjagandet och ser bra ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Går det ens att spela? Såg en video igår från en jag följer som sa att det kunde ta 40min i kö(!) för att ens komma in i spelet för att servrarna var så överbelastade

Japp varit lite kö, men nu går det bra! (Ingen kö från vad jag upplevt).


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Laddade ner det och det tog inte långt tid. startade upp det och fixade mitt beta account vart synkat med epic. Kommer inte ihåg vad jag har för saker eller hur mina combos var spelade min första hunt på länge och fick rank D medans mitt lag fick S+ xD

FPS var okej med vettig grafik så dom har fixat optimisering. Personligen var kontrollerna lite stela och man fastnar lätt i animationer men ett roligt spel kan jag tänka mig om man har ett premade team

Skribent

Kan rekommendera att börja levla upp Gansher-setet först. Rätt billigt och tar dig tillräckligt långt till de svårare monstren utan att du behöver tänka allt för mycket på counter-gear.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Galet laggit nu ikväll, var ospelbart för mig iaf.

Failade flera uppdrag, har inte hänt förut.. (bara spelat 2 dar, men iaf).. Lagget gjorde så man inte träffade nått alls.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

Galet laggit nu ikväll, var ospelbart för mig iaf.

Failade flera uppdrag, har inte hänt förut.. (bara spelat 2 dar, men iaf).. Lagget gjorde så man inte träffade nått alls.

Spelade igår, upplevde inget lagg alls?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Riktigt roligt spel som jag starkt kan rekommendera, speciellt om man som jag älskar att fylla mätare och få en känsla av konstant progression. Vad jag har förstått görs det även regelbundna förändringar och uppdateringar av spelet så det skall bli kul att följa detta och se var vi är om några månader!

Medlem

Nåt att dra ner på PS4:an kanske!

Medlem

Ser intressant ut men spelet släpptes under en dålig tid.
Och på en dålig sub-platform på PC.
Det må vara gratis men jag spelar hellre storebror som finns tillgängligt på steam.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hänger gärna på & kör lite .. addat Wise Old Man på Epic

Medlem

Otroligt tråkigt.

Hoppa in och döda en monster på 10-20 min. Hoppa ut till staden fylla på saker. Rince and repeat.

Saknar möjligheten till free roam nu är det bara en jävla massa hoppande mellan olika instanser och halva spelet är laddningssekvenser.

Lvl systemet är fruktansvärt tråkigt. Döda sämsta monstret 50 ggr och gör x-antal miljoner i skada på dem för att lvla upp.

Medlem

Spelade lite igår på min ps4 pro och var riktigt kul spel men synd att det laggade men det lär vara åtgärdat snart eller var kanske bara problem då. Tycker spelet är mer casual än Monster Hunter World vilket jag uppskattar som inte spelar så ofta. Kommer garanterat spela mer! Heter samma sak där som här.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

när ja försöker gå in på discord står det bara "ogiltig inbjudan". Finns det någon ny länk? Tack på förhand

Skribent
Skrivet av kennyg123:

när ja försöker gå in på discord står det bara "ogiltig inbjudan". Finns det någon ny länk? Tack på förhand

Det är Geeks discord som gäller Kanske pusha en admin så vi får en textkanal!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skribent

Nu har vi en egen kategori på Geeks Discord!

https://discord.gg/dPNknN


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Moderator | Testpilot

Håller på att tanka nu och ska ge det ett försök Kikar in på Discord ikväll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Då var man med i både discord och guilden då.

Började köra Heroics idag. Är förtjust i hur mycket simplare, i brist på annat ord, som det är att komma igång jämfört med Monster Hunter World som jag har 700+ timmar loggade i.

Medlem

Har inte spelat det på ett bra tag men det hade varit roligt att börja lite igen och spela i en guild/klan.

Edit: 57000 i kö. Testar en annan dag.

Edit2: Ingen kö dagen efter. Märkligt...

Medlem

Precis börjat, hade det tungt i MH:World, men detta känns mer nybörjar vänligt

Medlem

Hej vill joina guilden i dauntless började spela för typ 2 dar sen men inte kört 100% familjeliv och jobb kommer först lägger till wise old man när jag kommer in. Har mick använder den bara om jag är tvungen

Skribent
Skrivet av LARRYLUKE:

Precis börjat, hade det tungt i MH:World, men detta känns mer nybörjar vänligt

Spelade aldrig MH, men ja, ifrån vad jag har pratat med andra spelare

Skrivet av starchild84:

Hej vill joina guilden i dauntless började spela för typ 2 dar sen men inte kört 100% familjeliv och jobb kommer först lägger till wise old man när jag kommer in. Har mick använder den bara om jag är tvungen

Det är självklart ok!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent

signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent

Twitch prime och Dauntless för er som gillar sånt!

https://playdauntless.com/news/dauntless-twitch-prime


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Gratis är gott! Ska tydligen komma mer under hela sommaren. En gång i månaden, en ny del till ett fullt set! Hoppas prime har nån schysst serie att titta på också

1
Skriv svar