*Kinesisk Battlefield 1942-stöld finns på Steam

Robot
*Kinesisk Battlefield 1942-stöld finns på Steam

Valve släpper igenom den helt uppenbara stölden Tank Battlegrounds.

#battlefield-1942, #dice, #ea, #steam, #valve


Medlem

China Numba One


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Tycker du tar upp en viktigt bit där. Steam är lite som Android market, vad som helst utan någon vidare kontroll verkar få spridas på plattformen. Pga. den sämre kontrollen och kraven har också Steam som plattform blivit ett stort brus där det kan vara svårt att hitta saker man söker efter eftersom det vimlar av liknande spel som detta.

Riktiga indie-devs får hoppas på en lyckad kickstarter eller dylikt för att få PR och hype. Småstudios utan tidigare spel eller någon vidare marknadsföringsbudget har nog svårt att nå ut till presumtiva kunder på Steam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker du tar upp en viktigt bit där. Steam är lite som Android market, vad som helst utan någon vidare kontroll verkar få spridas på plattformen. Pga. den sämre kontrollen och kraven har också Steam som plattform blivit ett stort brus där det kan vara svårt att hitta saker man söker efter eftersom det vimlar av liknande spel som detta.

Riktiga indie-devs får hoppas på en lyckad kickstarter eller dylikt för att få PR och hype. Småstudios utan tidigare spel eller någon vidare marknadsföringsbudget har nog svårt att nå ut till presumtiva kunder på Steam.

Håller inte alls med om det.

Jag spenderar en hel del tid på Steam och sånt här skräp dyker aldrig upp på egen hand. Det är något man får aktivt leta efter för att hitta. Tittar man på vad Steam rekommenderar är det en massa bra indie titlar och liknande. Söker man efter något får man bara upp relevanta titlar. Argumentet att såna här spel skapar nån slags ogenomträngligt "brus" stämmer inte alls med den verklighet jag ser.

Gen
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller inte alls med om det.

Jag spenderar en hel del tid på Steam och sånt här skräp dyker aldrig upp på egen hand. Det är något man får aktivt leta efter för att hitta. Tittar man på vad Steam rekommenderar är det en massa bra indie titlar och liknande. Söker man efter något får man bara upp relevanta titlar. Argumentet att såna här spel skapar nån slags ogenomträngligt "brus" stämmer inte alls med den verklighet jag ser.

Håller med dig till punkt och pricka. Haft Steam i många år och aldrig stött på ett spel som nämns i denna nyhet. Dock har jag aktivt letat efter skitspel efter tips på nätet eller nyheter som denna.

Startar jag Steam och scrollar ner så rekommenderas enbart vanliga spel (AAA blandat med Indie).

Medlem

Jag tycker det är bättre att ha tillgång till allt och kunna välja det man vill ha själv, än att ha en affär som väljer åt en med "select titles". Så svårt är det inte att hitta det man är intresserad av.

Medlem

Steam tillåter allt möjligt skit, bättre koll från deras sida skulle behövas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gen:

Håller med dig till punkt och pricka. Haft Steam i många år och aldrig stött på ett spel som nämns i denna nyhet. Dock har jag aktivt letat efter skitspel efter tips på nätet eller nyheter som denna.

Startar jag Steam och scrollar ner så rekommenderas enbart vanliga spel (AAA blandat med Indie).

Kan det vara "algoritmerna som styr" söker man mycket "skitspel" är det som sen rekommenderas?

BTW dålig koll av FZ.
Den så kallade trailern är inte bara stulen musik det är ju Battlefield 1942 introt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

”In order to win, Battlefield 1942 pays more attention to teamwork.”

Till och med beskrivningen är tagen från 1942

Medlem

Har försökt aktivt städa mina rekommendationer från Steam genom att klicka ”inte intresserad” på allt skräp som kommer upp. Är nu uppe i över 21000 titlar markerade ”Not Interested”. Detta har gjort att jag idag mest bara får en massa skräptitlar i min ”Discovery Kö” bla detta spel dök faktiskt upp för några dagar sen.
Så jag kan gått bekräfta att Steam nu mera släpper in mer eller mindre vad som helst på sin plattform.
Extremt mycket Hentai har börjat ploppa fram varav de flesta är mer eller mindre kopior på varandra. Fasar lite över den dagen mina barn ska börja sätta sig och leta igenom Steams groteska databas.

Medlem
Skrivet av Amelek:

Fasar lite över den dagen mina barn ska börja sätta sig och leta igenom Steams groteska databas.

Vänta bara tills dom hittar Google. ^.^

Steam har för övrigt en massa inställningar du som förälder kan ställa in för att filtrera bort sånt.

Medlem

Plot twist: DICE gav actually tillstånd.

Medlem
Skrivet av Amelek:

Extremt mycket Hentai har börjat ploppa fram varav de flesta är mer eller mindre kopior på varandra. Fasar lite över den dagen mina barn ska börja sätta sig och leta igenom Steams groteska databas.

Man måste aktivt kryssa av rutor för att få fram sex-spelen.

Gnällkuk
Skrivet av Fletchett:

Håller inte alls med om det.

Jag spenderar en hel del tid på Steam och sånt här skräp dyker aldrig upp på egen hand. Det är något man får aktivt leta efter för att hitta. Tittar man på vad Steam rekommenderar är det en massa bra indie titlar och liknande. Söker man efter något får man bara upp relevanta titlar. Argumentet att såna här spel skapar nån slags ogenomträngligt "brus" stämmer inte alls med den verklighet jag ser.

Skrivet av Gen:

Håller med dig till punkt och pricka. Haft Steam i många år och aldrig stött på ett spel som nämns i denna nyhet. Dock har jag aktivt letat efter skitspel efter tips på nätet eller nyheter som denna.

Startar jag Steam och scrollar ner så rekommenderas enbart vanliga spel (AAA blandat med Indie).

Vi har olika upplevelser helt enkelt, själv har jag suttit vid flera tillfällen och gått igenom spel av otroligt skiftande kvalité. I dagsläget så söker jag själv istället upp en titel under utveckling eller dylikt och lägger bevakning på den då att browsa efter nytt bara är bortkastad tid, har inte bemödat mig kika på Steam-reorna heller senaste 1½ åren.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tycker det är bättre att ha tillgång till allt och kunna välja det man vill ha själv, än att ha en affär som väljer åt en med "select titles". Så svårt är det inte att hitta det man är intresserad av.

Nog för att man kan hitta guldklimpar här och var, men om jag går in i en affär vill jag inte behöva gräva djupt i en låda full av skräp för att hitta det jag letar efter. Anpassar jag min sökning i Steam med diverse filter etc så får jag kanske färre lådor att gräva i, men även om jag filtrerar efter mjukost så får jag ändå gräva bland tandkräm och flytspackel då taggar/benämningar hos Steam verkar bestämmas väldigt godtyckligt.

Bra spel försvinner lätt i mängden när det gömmer sig bakom en vägg av skräp såsom dessa kopior och andra som lägger upp vilken dynga som helst utan kvalitétskontroll.
Allt behöver inte vara AAAmbitiöst så klart, men det är mycket dynga man behöver sortera oavsett vilken smak man har.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Nog för att man kan hitta guldklimpar här och var, men om jag går in i en affär vill jag inte behöva gräva djupt i en låda full av skräp för att hitta det jag letar efter.

Jag har hittat ett antal guldkort på Steam genom att göra enkla sökningar och lätta val på egen hand. Det är inte svårt eller som att "gräva djupt i en låda full av skräp".

Medlem

"Kräver ett tredjepartskonto: YZM (Stödjer länkning till Steam-konto)"

Testpilot

China does what EA don't.

Medlem
Skrivet av puban:

"Kräver ett tredjepartskonto: YZM (Stödjer länkning till Steam-konto)"

Säkert väldigt säkert!

Medlem

Väldigt krävande spel.
Gtx1060...

Medlem

Lär vara bättre än allt Dice gjort med serien de senaste åren.

KoP
Medlem

Inte helt ovanligt att läsa Kina och kopia/plagiat/stöld i samma mening. Kina måste vara det land i världen där flest folk verkar sakna egna ideér och förmåga att utveckla något eget. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte helt ovanligt att läsa Kina och kopia/plagiat/stöld i samma mening. Kina måste vara det land i världen där flest folk verknar sakna egna ideér och förmåga att utveckla något eget. :'D

Varför ska man uppfinna hjulet om på nytt?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller inte alls med om det.

Jag spenderar en hel del tid på Steam och sånt här skräp dyker aldrig upp på egen hand. Det är något man får aktivt leta efter för att hitta. Tittar man på vad Steam rekommenderar är det en massa bra indie titlar och liknande. Söker man efter något får man bara upp relevanta titlar. Argumentet att såna här spel skapar nån slags ogenomträngligt "brus" stämmer inte alls med den verklighet jag ser.

Men tänk efter lite nu va... Hur kan du veta om ifall du missar massa jättebra indie spel som är komplett okända och som ingen annan heller känner till?

Det får du aldrig veta, eller hur? Du får bara upp redan POPULÄRA indie spel som fått kännedom antingen genom kickstarter, word of mouth eller andra former av spridning.

Steams algoritmer kommer aldrig visa dig eller föreslå ett komplett okänt indie spel som färre än 20 personer har köpt även om det är århundradets bästa spel.

Medlem

Jag tycker det är ganska nånga indie titlar aom man får upp på steam. Ibland fler än dem titlarna man är intresserad av att hitta. Dem riktigt dåliga titlarna får man söka efter..

Medlem

@kebbe: Så butthurt, komiskt.

Medlem

Finns det en regel på FZ:s redaktion att varje nyhet om Valve och Steam måste skrivas med en negativ ton? Det börjar bli lite tröttsamt. Även när Valve gör något okontroversiellt ska fz flika in med en negativ kommentar i nyheten.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller inte alls med om det.

Jag spenderar en hel del tid på Steam och sånt här skräp dyker aldrig upp på egen hand. Det är något man får aktivt leta efter för att hitta. Tittar man på vad Steam rekommenderar är det en massa bra indie titlar och liknande. Söker man efter något får man bara upp relevanta titlar. Argumentet att såna här spel skapar nån slags ogenomträngligt "brus" stämmer inte alls med den verklighet jag ser.

Håller inte med alls. Jag översvämmas av hentai-tutttjej spel som knappt kan räknas som spel. Massor av andra ultra dåliga spel å visual novels till förbannelse med.
Inte någonstans har jag någonsin visat minsta intresse för det. Tvärtom så väljer jag ignore på allt sån smörja. Men ändå fortsätter det dyka upp och gjort i nästan sedan steam körde "release the kraken!" å släppte allt fritt.

Medlem

Kina gör kopior av precis allt. Deras motto verkar vara "orka forska fram något nytt när man kan sno en produkt/idé och sälja som sin egen"

Releasehästryttare
Skrivet av Zerp:

Men tänk efter lite nu va... Hur kan du veta om ifall du missar massa jättebra indie spel som är komplett okända och som ingen annan heller känner till?

Det får du aldrig veta, eller hur? Du får bara upp redan POPULÄRA indie spel som fått kännedom antingen genom kickstarter, word of mouth eller andra former av spridning.

Steams algoritmer kommer aldrig visa dig eller föreslå ett komplett okänt indie spel som färre än 20 personer har köpt även om det är århundradets bästa spel.

"Men tänk efter lite nu va..."

Låter som nån inte läser mina steamspels trådar...

Thats on you boo

12
Skriv svar