Emuell åker i tiden och träffar sig själv. Ser skillnad i hur jag tänker idag och hur jag tänkte då.

Medlem
Emuell åker i tiden och träffar sig själv. Ser skillnad i hur jag tänker idag och hur jag tänkte då.

Tänk om man kunde resa i tiden och träffa sig själv för typ tio år sedan. Jag tror dock inte att jag hade velat det.
Tänk att överhuvudtaget diskutera med sig själv, okej, mycket grundläggande saker tycker jag samma nu som då men sen kommer det till andra saker som bara skulle göra mig irriterad idag.

Jag ska låtsas att jag har möjlighet idag att åka i tiden.

Först åker jag till 2014.

Emuell 2019:
“Jag vill helst ha de flesta spel på kassett eller skiva.”

Emuell 2014:
“Varför det? Själv skulle jag hellre se att alla spel istället blev digitala. Tänk dig om din skivläsare skulle gå sönder, då skulle du behöva få den lagad eller köpa en ny konsol. Har du spelen på hårddisken så slipper du det problemet. Sen är det mycket mer miljövänligt att köpa spel digitalt än att man ska behöva göra en massa skivor och kassetter och som skickas från andra sidan jordklotet.”

Okej, det är ju bra att tänka på miljön, men jag kanske skulle satsa på att åka till 2003 istället, när det inte var lika digitaliserat än för att höra vad jag skulle ha sagt då.

Emuell 2019:
“Jag vill helst att alla spel görs på kassett istället för på skiva.”

Emuell 2003:
“Skivor är framtiden. Det är bättre laddningstider på en kassett men det får alltid plats mer på en skiva än vad det får på en kassett och skulle det behövas så kan man byta från en skiva till en annan om spelen skulle bli för stora, något som man aldrig kommer kunna göra med en kassett. Det som jag hellre skulle vilja se är att man istället installerar sina spel på en hårddisk precis som det är på datorer och sen spelar från skivan. Då kan det göras mycket större konsolspel än vad det görs idag.”

Okej, jag åker fram några år istället när det började bli mer trådlöst för att se vad jag säger.

Emuell 2019:
“Jag tycker mycket mer om att spela med vanliga handkontroller som har sladd.”

Emuell 2008:
“Jag kan hålla med om att det är kul att spela äldre spel med äldre kontroller. Jag brukar själv spela spel på min Wii med GameCube handkontroller om det går och jag har även köpt adaptrar från amerika så att jag kan spela Virtual Console spel med mina NES och Super NES handkontroller. Men Sony däremot har fortfarande samma design till största delen på sina kontroller så då tycker jag att det är bäst med trådlöst. Sen är det bara att ladda kontrollerna direkt via konsolen. Jag har två handkontroller till min PlayStation 3, så jag ser alltid till att minst en men helst båda alltid är laddade innan jag börjar att spela.”

Hm? Jag kom att tänka på att jag gillade låten Say, say, say väldigt mycket på den tiden. Det är en låt med Michael Jackson och Paul McCartney men jag kanske skulle åka fram ett år i tiden tills när Michael nyss har gått bort och säga mig en sanningens ord.

Emuell 2019:
“Jag vet vad du tycker men jag tycker att det är så skönt att Michael Jackson äntligen är död. Jag verkligen avskyr pedofiler. Han har förstört så mångas liv.”

Emuell 2009:
“Hur kan du säga så? Han var ingen pedofil, han var ju själv som ett barn på grund av sin uppväxt. Det finns typ bara två barns föräldrar som har anklagat Michael och det var för att de ville ha pengar för att Michael var så känd och rik.”

Emuell 2019:
“Lyssna! Jag kan inte ens lyssna på hans musik längre eftersom det har kommit fram tillräckligt mycket bevis i framtiden som styrker att han var pedofil. Sanningen kommer fram och jag mår dåligt bara av att jag tänker på hur blåögd jag har varit.”

Emuell 2009:
“.....”

Undrar om jag gick på mig själv lite för hårt, jag såg inte så glad ut. Jag kanske ska testa att samla mig från alla de åren som jag har besökt för att se vad jag säger om en sak som jag vet att jag gillar väldigt mycket idag.

Emuell 2019:
“Vad tror ni om att släppa ny versioner av äldre konsoler med ett gäng med spel i. Konsolerna kommer vara begränsade till ett antal spel och det går inte att köpa till fler spel.”

Emuell 2003:
“Det låter ju häftigt men jag tror nog inte att det skulle sälja om man inte kan spela fler spel på de. Hur många spel skulle det vara på en sådan konsol förresten?”

Emuell 2019:
“Det skulle variera mellan 20 till 40 spel oftast.”

Emuell 2008:
“Nej det tror jag inte, men det finns nog en större chans att det kommer bli vanligare och vanligare att äldre spel kommer digitalt till fler och fler konsoler.”

Emuell 2009:
“Jag håller med mig själv från förra året.”

Emuell 2014:
“Det skulle inte vara möjligt hur mycket man än skulle vilja det. Kanske som en prydnadssak för en samlare men ingenting som skulle kunna sälja så bra. Det måste finnas en möjlighet till att köpa fler spel, antingen digitalt eller på skiva eller kassett. Jag tror mer på att det istället kommer fler äldre spel till nyare konsoler och att spelen blir låsta till ens konto så att när det kommer en nyare konsol eller om man måste köpa en ny konsol för att ens gamla har gått sönder så är det bara att ladda ner spelen igen till sin nya konsol.”

Okej, jag får tacka mig själv för svaren och skicka tillbaka mig själv till respektive år.
Jag tror att jag inte ska berätta mer om mini konsolerna från min tid, o andra sidan så skulle nog ingen tro på mina gamla jag om jag skulle berätta att jag träffat på mig själv, men ändå.

Nu är jag tillbaka till 2019 och jag känner att det är tur att man utvecklas och ändrar åsikter.
Vem vet vad jag själv i framtiden kommer säga om denna tidens Emuell.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar