Varför ray-tracing? För att snygga till Cyberpunk 2077 förstås!

Avstängd

"Hairworks" (hette det så?) skulle ju också slå igenom och vara något nytt och revolutionerande..

Visst, det såg ju lite bättre ut (till stor prestandaförlust), men är det något som ens är relevant nuförtiden?

Innan det var det ju fysik som skulle bli helt revolutionerande i spel, med PhysX.

Det verkar tyvärr inte alltid vara fallet utan man hypar en massa grejer ett tag för att sälja senaste grafikkortet och för att få det att verka som att det där grafikkortet man sitter på nog har gjort sitt.

Medlem

Varför måste Cyberpunk 2077 bli ett fps? Jag hade hoppats på tredje persons-vy. Jag skulle vilja ha Syndicate i GTAV-anda. Bra story, stor stad, frihet att göra det du vill.

Inaktiv

@eld: Ja som jag skrev i ett inlägg efter det du citerade:

Citat:

Jag håller till fullo med att ray tracing är framtiden men det är tydligen att den idag fortfarande är i sin linda och det är oftast inte "värt" att slå på RTX-knappen i spel än men om några år när tekniken är mer optimerad samt vi har bättre lämpad hårdvara så tror jag att det kommer bli otroligt, inte minst för utvecklare som behöver lägga ner mycket mindre tid på just sånt som ljus.

Medlem

@Harmond
Det är FÖR skilda saker du jämför. stop it!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar