Xboxchefen saknade Playstation: "E3 är inte lika bra när Sony inte är här"

Medlem
Skrivet av Athretil:

Haha ja fan vad den låter... inte värre än min gamla ps4:a barnen fått ärva dock som låter som 8 tornados som kör gangbang på övervåningen 😅

Tungt med gangbang på övervåningen när dina barn är där....... 😂

Men tycker Sony som ett byggt extremt mycket hårdvara borde kunna bättre. Släpp hellre en maskin med kvalitet delar rakt igenom för två tusen till och jag är där.

Medlem

Jag gillar Spencer men det känns som han fjäskar ibland.
Inget bra E3 i år iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej, har nog aldrig sett någon ha så fel som du, och allting i samma inlägg till och med. Det måste vara någon form av rekord.

https://kotaku.com/report-ps4-is-50-faster-than-xbox-one-1308...

Vet inte vilken karta du kollar på men sist jag kollade så var Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland och Schweiz inte svenska länder. Du får gärna dubbelkolla detta.
Personer som var helt ointresserade av specs generellt visste till och med att PS4an var mycket starkare än Xbox One. Detta tillsammans med Xbox svaga lansering i EU bidrog till en usel start för Xbox One.

Men som tidigare sagt, säljsiffror för spel har väldigt lite med kvaliteten på spelen att göra.

Ehh det är en artikel som skrevs innan konsolerna släpptes. Om du kollar specsen på dom släppta så är den enda stora skillnaden RAMen. Förövrigt har specs väldigt lite med hur bra konsoler säljer, om du kollar på marknaden nu ser du att Switch, den svagaste konsolen, säljer mest. Och visst, Xbox One had väldigt svag lansering (på många sätt) men dom har haft nästan 5 år att vända skeppet och exclusives är bästa sättet att vända skeppet. Något till och med beslutsfattarna i MSoft har fattat med tanke på deras köp av massa spelstudios.

Förövrigt fattar inte vad du menar med "Vet inte vilken karta du kollar på men sist jag kollade så var Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland och Schweiz inte svenska länder.". Jag baserade mina argument på totala säljsiffror för konsoler och spel och inte begränsade till någon region.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Folk här verkar knappt diskutera Nintendo. Intressant med tanke på att Switch verkar sälja som smör i solsken.
Och på tal om exclusives så är ju Nintendo i klass med PlayStation där. Det de saknar är CoD,Fifa och andra multiplatforms storsäljare.

Nja, jämför man exklusives så är det väl ingen som kommer i närheten av Nintendo. de kan ju i princip leva på sina egna spel

Inaktiv
Skrivet av Juel91:

Ehh det är en artikel som skrevs innan konsolerna släpptes. Om du kollar specsen på dom släppta så är den enda stora skillnaden RAMen. Förövrigt har specs väldigt lite med hur bra konsoler säljer, om du kollar på marknaden nu ser du att Switch, den svagaste konsolen, säljer mest. Och visst, Xbox One had väldigt svag lansering (på många sätt) men dom har haft nästan 5 år att vända skeppet och exclusives är bästa sättet att vända skeppet. Något till och med beslutsfattarna i MSoft har fattat med tanke på deras köp av massa spelstudios.

Förövrigt fattar inte vad du menar med "Vet inte vilken karta du kollar på men sist jag kollade så var Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland och Schweiz inte svenska länder.". Jag baserade mina argument på totala säljsiffror för konsoler och spel och inte begränsade till någon region.

Det är en artikel baserad på de slutgiltiga specsen. Dessutom innehåller den kommentarer från utvecklare som bekräftar PS4ans enorma övertag i prestanda. Du påstår att de är jämnstarka, det är käpprätt åt helvete fel.

Sedan så säger du "inte bara Sverige (kan ju inte vara mer än någon % av hela marknaden)". Om du inte vet vad de länderna hade gemensamt med Sverige vid Xbox One releasen så visar det ännu en gång bara på hur dålig koll du har. Först yrar du om prestandasiffror tagna ur luften och sedan är du ovetande om andra faktorer än spel som kan ha påverkat den dåliga försäljningen. Dessutom så har försäljningssiffror väldigt lite att göra med hur bra spelen är. Kolla med medlemmarna på FZ t.ex.

Men som jag sa från första början. Sony hade inte tillfört mycket. De har väldigt få bra spel och de som de har i utveckling utvecklas i huvudsak för PS5an just nu. Det är för tidigt att visa upp någonting där.

12
Skriv svar