FZ har sett Dying Light 2 på E3 – här är våra intryck!

Robot
FZ har sett Dying Light 2 på E3 – här är våra intryck!

Calle & Emil har sett en apokalyps där vattenbrist varvas med parkour.

#Dying-light-2, #Techland, #e3


Medlem

Med tanke på bristen av bra coop-spel så var beslutet att plocka upp det första Dying Light med alla DLCs för 149kr på Playstation Store grymt bra. Tror jag och min bror tryckt 50+ timmar utan att klara spelet, och utöver detta finns en stor expansion. Rekommenderar verkligen! Taggad inför tvåan, hoppas samma coop möjligheter finns med tanke på att det nu ska finnas större möjligheter att påverka story...

Medlem

Dying Light är ett av mina absoluta favoritspel. Uppföljaren ser ut att kunna infria mina högt ställda förväntningar. <3

Testpilot

Dying light 1 är grymt bra. Extra kul med det DLC som finns där man också åker runt med bil.
Efter ett tag sitter parkour rörelserna som ett smäck och man svingar sig runt vilt i världen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mox+:

Med tanke på bristen av bra coop-spel så var beslutet att plocka upp det första Dying Light med alla DLCs för 149kr på Playstation Store grymt bra. Tror jag och min bror tryckt 50+ timmar utan att klara spelet, och utöver detta finns en stor expansion. Rekommenderar verkligen! Taggad inför tvåan, hoppas samma coop möjligheter finns med tanke på att det nu ska finnas större möjligheter att påverka story...

I coop ska det vara tydligt vem som är host så man ska kunna hur deras val påverkar staden i olika riktningar. Ska bli intressant att se hur stora förändringarna blir.


signatur
Medlem

Dying Light kändes verkligen som Zombie apocalypse och man var inte så överlägsen som man är i andra spel, det var inte bara att slakta zombies hur lätt som helst, man skulle helst undvika stora samlingar
Sen senare fick man ju grymma vapen osv förståss där man kunde slakta men då var väll spelet princip färdigt vill jag minnas
DLC paketet avslutade storyn bra också, gillar "olyckliga" slut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grappling Hooken så att säga är väl inte direkt ny? Svingar man ju runt med i första spelet
en hel del efter att man låst upp den i skill-trädet.

Medlem

Problemet med dying light 2 just nu är man vet inte mycket som är bättre ändrat och nytt.

Dvs kmr det finnas fler intressanta melee vapen? kommer natten vara farligare än den vart innan?

kommer talent trädet vara mer intressant?

kommer där finnas mer val utav avståndsvapen?

massa sådana saker, vi kan ju iaf räkna med att pilbågar/crossbows kommer finnas.

det känns bra och är säkert ett bättre spel, men vad är bättre och nytt för man får ju inte veta på något utav dessa detaljer allt är valen i spelet som man fått höra.

och ja att hooken kmr användas effektivt i strid nu med men den ska ju även ha nerfats vart ju helt annat spel och för lätt när man väl fick den

Medlem

Eftersom zombiefilmer är den genre som ligger mig allra närmast om hjärtat så torde det finnas något zombiespel där ute att uppskatta. Det är ju bara det att det inte är filmer såsom 28 dagar senare som jag gillar, utan saker som Tombs of the Blind Dead, Zombie Holocaust, Oasis of the Zombies och dylika långsamma historier. Zombier ska inte springa, de ska inte vara nybakade och ska inte ryta. De ska se ut att vara flera hundra år gamla och inte nödvändigtvis vara i någon stadskärna. Men jag antar att 100 av 100 zombiespel kommer vara mer åt 28 dagar senare-hållet Tänk om det kom ett mer Dark Souls-aktigt zombiespel till feelingen.

1
Skriv svar