Cyberpunks gameplay-demo från E3 kommer visas på PAX West

Robot
Cyberpunks gameplay-demo från E3 kommer visas på PAX West

Mellan 30 augusti och 3 september får allmänheten ta del av den senaste glimten av storspelet.

#cd-projekt-red, #Cyberpunk, #e3


Medlem

Ser man fram emot. Ni nämnde nått om att efter ni hade sett demon och bossfighten var lite ”meh” så fick ni lämna betyg på det ni sett? Kanske tar dom till sig all kritik och ändrar lite gameplay tills pax! Det är ju smart av dem att låta er se det först isåfall.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Ser man fram emot. Ni nämnde nått om att efter ni hade sett demon och bossfighten var lite ”meh” så fick ni lämna betyg på det ni sett? Kanske tar dom till sig all kritik och ändrar lite gameplay tills pax! Det är ju smart av dem att låta er se det först isåfall.

Eller så ser de att ingen tycker om bossfighten och väljer att exkludera det från demon som visas upp för allmänheten. Vore inte första gången CDPR skulle vilseleda sina kunder.

Har inte greppat settingen för spelet riktigt, är det typ som Bladerunner eller? Eller ”The Fifth Element” om någon kommer ihåg den filmen.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Har inte greppat settingen för spelet riktigt, är det typ som Bladerunner eller? Eller ”The Fifth Element” om någon kommer ihåg den filmen.

Spelet är baserat på ett brädspel som heter Cyberpunk 2020 men skulle helt klart jämföra det mer som bladerunner.

Skrivet av jehuty:

Spelet är baserat på ett brädspel som heter Cyberpunk 2020 men skulle helt klart jämföra det mer som bladerunner.

OK, så inga drakar eller monster ala Witcher eller Fallout utan mer cyborgs och robotor typ?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

OK, så inga drakar eller monster ala Witcher eller Fallout utan mer cyborgs och robotor typ?

Kanske kommer någon drake eller två det vet man aldrig . Det kommer vara robotar men spelet kommer fokusera mer på augmentering och då menar jag att man kan byta ut kroppsdelar mot mekaniska delar för att bli bättre på alla sätt och vis.

Av det man har sett hittills så ser det ut som att man kommer strida mot människor så ingen robot armé man slåss mot. Men vi vet väldigt lite.

Medlem

Precis som andra har nämnt tidigare behöver cd projekt jobba på gameplay. De andra delarna är jag inte det minsta orolig över. Tänk er ett sjyst RPG med gameplay i doomklass. De skulle ha kunnat anlita id software för vapenkänslan (drömma kan man ju alltid).

Ser fram mot att se hur långt de har kommit i utvecklingen. Kan inte hitta någon mer teknisk beskrivning av REDengine 4 mer än att det stödjer RT och Global illumination. Personligen klarar jag mig utan RT, men dx12 eller vulkan vore nice.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@Espresso_Bengt: Cyberpunk 2020 som är ett bordsrollspel, inte ett brädspel, kom ut 1990 och är inspirerat av; Bladerunner (gamla filmen), böcker som Walter John Williams (Hardwire) och senare William Gibson (Neuromancer). Det visar en nära framtid där stora företag i stort sett helt tagit över USA efter en socio-ekonomisk kollaps och en längre period av undantagstillstånd. (Senare versioner av rollspelet inkluderar resten av världen i kollapsen)
Företagen och rika människor har råd med att leva i ordnade områden där polis och/eller privata säkerhetsstyrkor upprätthåller säkerheten. Sen går det gradvis neråt till slumområden där gängen styr och polisen i stort sett aldrig vågar visa sig, eller inte bryr sig att visa sig för att dom är mutade.
Det är en mörk bild av det kapitalistiska samhället dragit till en spets, med 80-90'tals light sci-fi som grund.

Här är en videoserie på youtube som förklarar en del av världen rätt stiligt:

Ambassadör
Xbox

Visst är det trevligt med bra gameplay och jag är säker på att det blir bra. Men för mig är det i en sådan här titel längre ner på listan; före gameplay kommer story, quests, setting, miljö, karaktärer etc och det är jag helt säker på att Cyberpunk kommer att leverera i en helt outstanding klass.


signatur

Jump in.

Medlem

"För att bygga hype". Hehe, de tycker inte att de byggt tillräckligt eller... Behövs det bygga ännu mer o riskera att inte leva upp till den...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

@jehuty @waeress : Jamen då kan man nog känna lite hype! Låter som en skjyst setting, jag vill bara undvika att behöva samla mana-potions för att besegra en tioarmad buffel som sprutar eld och sånt typ.

Gnällkuk
Skrivet av CARTMAN:

"För att bygga hype". Hehe, de tycker inte att de byggt tillräckligt eller... Behövs det bygga ännu mer o riskera att inte leva upp till den...

Det tror jag nog, men de vill ju försäkra sig om att den är så hög som möjligt så länge som möjligt för att kunna försäkra sig om att man får in tillräckligt mycket förköp, samt att intresset är fortsatt högt när det närmar sig release. Vi kommer nog få demos med mer gameplay ju närmre släpp vi närmar oss.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar