Rollspelen du inte får missa från E3 2019

Robot
Rollspelen du inte får missa från E3 2019

Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII Remake, Baldur's Gate III. Det var rollspelens år i år.

#e3, #rollspel


Releasehästryttare

Kommer till pc och xbone 2019

Medlem

Som RPG-spelare känns det som jag kan låsa in mig hela vintern och våren. Jag kommer ut ur lägenheten skäggig och utmärglad i början av sommaren.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Devan:

Nice! Det hade jag missat.


signatur

Jump in.

Medlem

*får sammanbrott*

tiiiiiiid!!!!! hur, när, fan....

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

*får sammanbrott*

tiiiiiiid!!!!! hur, när, fan....

Kan bara hålla med...

Jag har fortfarande backloggen proppfull med ”måste-spela-RPGs” från 2010 och framåt.

Det är omöjligt att ens hinna med de bästa spelen som släppts. Säg åtminstone 20-40 spel som kräver omkring 60-80 timmar vardera, medan jag gissningsvis har ca. 6-8 timmars effektiv speltid tillgodo per månad - efter jobb, familj, träning och måste-göras. Jag kan va glad om jag hinner klara ut fler än ett (1) RPG per år!

Aja, game:a kan man väl göra när barnen flugit ut...
om sisådär 20 år!

Medlem

ett nytt Tales spel GE MIG!!

Medlem

Blir till att köpa DQXI igen för mig då 😉 (har det till ps4. Tog platinumtrophyn ^^)

Medlem

Bloodlines 2 alltså...

I april såg vi Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 - Announcement Trailer (ESRB) och fick akut ståpäls. Självklart kommer spelet inte se ut sådär, det visste man ju. Men det kändes grymt lovande!

E3 gav oss Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 Full Gameplay Demo - E3 2019 och det är helt galet uselt.
Jag hade väldigt roligt åt att dissikera denna video, visserligen genom bittra tårar. Självklart kommer det inte se ut sådär när det släpps, pre-alpha osv. Men det är liksom lite för sent för några större åtgärder och det är mycket som behöver fixas, om nu denna filmsnutt är något att fästa vikt vid.

Medlem

Så himla otroligt att det ska komma ett Baldur's Gate 3. Ser fram emot det ännu mer än Cyberpunk.

Medlem

@dpanter: the f*ck are u talking bout?
Bloodlines 2 kommer va fkn awesome, mark my words x)

Medlem

Ang. Bloodlines 2:
Det ser ut som 1an, med allt dåligt som var med 1an (jag älskade 1an, men det hade sina brister). I stort sett det enda som verkar bra med BL2 är att det är ett V:TM spel. Maskeraden verkar vara ett skämt (se när han klättrar upp för en vägg i en maskeradzon, inte en kotte reagerar), de har pajat disciplinsystemet, stela animationer, det ska utspela sig i Seattle och försök slå i mig att downtown är så folktomt, att en klubb knappt är fylld med 2 personer som står och degar utanför samt att de uttalat sig om att det kommer vara politiskt korrekt...

Nej, jag är grymt skeptisk nu


signatur

I drank what?

1
Skriv svar