19 minuter gameplay från Xcom-doftande Phoenix Point

Medlem

Litar inte på någon gammal game guru längre öht. Först blir jag sparkad hårt i nötterna av Richard Garriot, och sedan av Julian Gollop, 2 av mina barndoms idoler. Är sjukt glad att jag inte backade Phoenixpoint och vi får väl se om jag köper det när Epic exklusiviteten gått ut. har säkert glömt bort spelet tills dess.

Medlem

Önskar verkligen jag hade tålamod för såna spel nu för tiden. När man var grabb orkade jag sitta och köra save-reload och nöta uppdrag så att alla soldater överlevde och de blevr skitbra.. Jag hade hur kul som helst! Köpte XCOM2 och orkade verkligen inte. Så tidskrävande spel. i-lands problem


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Önskar verkligen jag hade tålamod för såna spel nu för tiden. När man var grabb orkade jag sitta och köra save-reload och nöta uppdrag så att alla soldater överlevde och de blevr skitbra.. Jag hade hur kul som helst! Köpte XCOM2 och orkade verkligen inte. Så tidskrävande spel. i-lands problem

Hela grejen är väl att soldaterna ska dö

Medlem

Så var står de att jag kommer få de till steam senare ?
Om jag har backat de ?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nej men nu har dom inte det....
Jag tog dressingen som anledningen just pga det.

Sen om steam och Epic erbjöd samma sak så skulle folk inte bry sig heller right?

Generellt så bryr sig väl folk inte så länge de får spela det spel de vill spela. Du får ju exakt samma produkt på Steam som du får på Epic (bara att på Epic så får utvecklarna lite mer av kakan).

Jag förstår verkligen inte din och andras fanboyism till Steam. Steam är likt EA, ett företag som försöker tjäna pengar till varje pris.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Önskar verkligen jag hade tålamod för såna spel nu för tiden. När man var grabb orkade jag sitta och köra save-reload och nöta uppdrag så att alla soldater överlevde och de blevr skitbra.. Jag hade hur kul som helst! Köpte XCOM2 och orkade verkligen inte. Så tidskrävande spel. i-lands problem

Ha tålamod det är då det blir kul
Bättre att spela få bra spel än att plöja genom 50 mediokra spel eller spel som liknar spel man spelat tidigare alldeles för mycket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Generellt så bryr sig väl folk inte så länge de får spela det spel de vill spela. Du får ju exakt samma produkt på Steam som du får på Epic (bara att på Epic så får utvecklarna lite mer av kakan).

Jag förstår verkligen inte din och andras fanboyism till Steam. Steam är likt EA, ett företag som försöker tjäna pengar till varje pris.

Hur har jag visat att jag är en fanboy
Försöker bara förmedla att Epic är tjänst som folk undviker för att deras tjänst är extremt barebone.

Sure det är bara en launcher, men du förlorar fortfarande mycket quality of life funktioner.
Men utgivare bryr sig inte om oss konsumenter till att börja med men att låta dom trycka in den torrt i rumpan på en utan motstånd är ren vansinne.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hur har jag visat att jag är en fanboy
Försöker bara förmedla att Epic är tjänst som folk undviker för att deras tjänst är extremt barebone.

Sure det är bara en launcher, men du förlorar fortfarande mycket quality of life funktioner.
Men utgivare bryr sig inte om oss konsumenter till att börja med men att låta dom trycka in den torrt i rumpan på en utan motstånd är ren vansinne.

Steam är ju raka motsattsen till quality of life, deras design och UX är ju 20 år efter i branchen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Steam är ju raka motsattsen till quality of life, deras design och UX är ju 20 år efter i branchen.

Jag sa funktioner, inte GUI.
Dock på GUI fronten på mjukvarorna så ligger Epic fortfarande fem år efter.
Metro tiles med inget alternativ att sätta till lista
Och programmet är inte hundra procent lokalt, majoriteten är fortfarande webbaserat.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Busko:

Så var står de att jag kommer få de till steam senare ?
Om jag har backat de ?

"It was not our intention to scam anyone. The best we can do is offer compensation in the form of free extra content, which we will deliver throughout the launch year. This will include at least three major DLC packs. They will also receive a Steam key or GOG key, in addition to their Epic key, at the end of the exclusivity period. If they are not happy with this, we will give a full refund."

Källa: Eurogamer

Medlem
Skrivet av MaXMC:

"It was not our intention to scam anyone. The best we can do is offer compensation in the form of free extra content, which we will deliver throughout the launch year. This will include at least three major DLC packs. They will also receive a Steam key or GOG key, in addition to their Epic key, at the end of the exclusivity period. If they are not happy with this, we will give a full refund."

Källa: Eurogamer

Tack! hitta detta också
https://forums.snapshotgames.com/t/clarifications-on-what-we-...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ha tålamod det är då det blir kul
Bättre att spela få bra spel än att plöja genom 50 mediokra spel eller spel som liknar spel man spelat tidigare alldeles för mycket

Jo jag kör inte så många spel. Det är Battlefieldspelen, Metrospelen, Wolfenstein-serien (den nya) och Farcry-serien som är de senaste spel jag spelat så spelar inte så många spel (just det starcraftspelen och Grey Goo har jag spelat med glömmer säkert några där) . Spelar mest PUBG nu för tiden Tror jag börjar bli för gammal för pilliga spel. Älskade Theme Hospital, SimCity, Transport Tycoon, Jagged Alliance och Xcom-spelen när jag var grabb och la massor med timmar på dom spelen. Köpte Planet Coaster och Cities Skylines men jag har inte tålamod för det, önskar jag hade det


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Komured:

Hela grejen är väl att soldaterna ska dö

Haha nej! Då får man ju en noob-soldat som är superklen, så kunde jag ju inte ha det


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar