Diablo 3 plåtat

Medlem

Ser bättre ut.
dock gillar jag inte den teknande wow stilen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hoppas inte Blizzard lyssnar för mycket på fansena för då blir ju spelet aldrig klart

Medlem
Inaktiv

Jag säger det igen, de som har lipat på D3 om att det är för ljust lipade förmodligen inte på D2 om att det var för ljust. Jag menar i D1, som någon redan hintat på, var det lika svart som natten, D2 var betydligt ljusare men jag hörde inget lipande då.

Däremot kan jag hålla med de som tycker att grafikstilen inte riktigt är till belåtenhet men jag kan inte riktigt se likheter med WoW. Även om det nu skulle vara likt WoW så är ju inte det så konstigt när det utvecklas av samma nissar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Mumma de blir lätt ett Köp:D:D


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

mera ingame filmer!:D längtar tills detta spel så det inte finns! hoppas dock det håller diablo måtten, hack and slahs flera timmar med dödande av demoner!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det får gärna släppas till konsoll också men det kan jag väl endast drömma om?

Medlem

Jag tycker det är löjligt att folk klagade på att "det inte var tillräckligt mörkt" jag menar, det beror ju på vad för sorts miljöer man är i eller?

Hellre vill jag se lite ljusare värld så man kan se alla fina detaljer än mörk värld där man bara ser mörka konturer överallt.

Medlem

Alltså när folk menar "mörkt" menar de fan inte bara mörkare färgmässigt... är ju hela känslan som man tänker på Blizz verkar inte riktigt förstå det. Aja, blir väll än bra ändå för alla blizzboys kommer ju ändå köpa det.

Medlem

Ser underbart ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men folk som klagat på D3s ljussättning har inte klagat på att det varit "för mörkt" utan till stor del hur ljussättningen fungerar. I Diablo2 utgick ljuset från karaktären och kastade skuggor från karaktären vilket till mycket större del dolde monster bakom pelare och hörn osv. Till stor del var det detta som gav Diablo sin unika klaustrofobiska känsla i tunnlar och gångar. Ni minns kanske att objekt hade ett "light radius" attribut?

Sen kan vem som helst som inte är färgblind se hur färgerna i ljuset verkar vara rätt överdrivna i D3. Väldigt ofta lila och gröna nyanser, som ger hela spelet en "cartoony" känsla. Färg visst, men inte i 7 olika nyanser i varje scen och inte så starka färger tack.

Men det största problemet är inte ljussättningen utan att objekt och karaktärer har en tydlig cartoon stil som påminner extremt mycket om den i WoW. Förenklade rena texturer med tjocka outlines ger cartoon känsla. Oversized axelskydd i lila färger och låga polygonantal. Urk...

En sak som att ersätta guldtexten på unika objekt med lila beskrivningstext ala WoW är precis en sån ändring jag inte vill se i D3. Endast för att färgblinda lättare läser lila, men ge då en option för att toggla det istället snälla... Småsakerna gör helheten.

Medlem

Inte sett denna nyhet någon annan stans. Bara FZ som sett detta än elr vadå?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Precis, är mer designen som känns otroligt tråkig i D3... En effekt av att gå över till 3D tyvärr.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

åååååååå vad jag längtar till dibbe 3 <3<3


signatur

samu aran IS GR8!!!

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Precis, är mer designen som känns otroligt tråkig i D3... En effekt av att gå över till 3D tyvärr.

Helt fel, idag kan man göra 3D tillräckligt detaljrik och med skarpa textures för att göra spel betydligt snyggare än D2 men i samma stil.

Anledningen till att D3 ser ut som det gör är art design, och att Blizzard tog in en massa folk from WoW art department. Det syns på mjuka textures utan kontrast, färg och ljussättning och modeller.

Observera att jag inte klagar utan bara konstaterar. Hur spelet ser ut behöver inte ha något med hur kul det är att spela vid release.

Med tanke på att Blizzard inte presenterat alls mycket från D3 är det nog lång tid kvar innan det släpps. 2011?

Medlem

För mig har det inget med hur ljust/mörkt det är. Det handlar ENDAST om att det ser ut som om grafikerna tagits inspiration från sina 5-åriga barn!

Man får väll hoppas att nån trevlig skäl släpper en texture-pack... och lite smått andra effekter (SE: BORT MED FUCKING REGNBÅGE FÖR HELVETE!) ... ..

/Rant over!

*suck*

Medlem

Hoppas det finns likheter med Titan Quest. Gillar systemet där man kan ändra sina poäng på färdigheter utan att behöva starta en ny gubbe. Gillar också karavanen där man kan lämna prylar som ens andra karaktärer kan använda istället.

Sluta dissa regnbågar. Regnbågar är ju fina för tusan!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ser bättre ut.
dock gillar jag inte den teknande wow stilen.

där kom den! vänta bara på att någon nämner wow haha patetiskt. Men men.. spelat wow sen de kom och jag kan tamefan inte se några liknelser mellan D3 och wow.


signatur

woop woop

Medlem

Ser snyggt ut, vad annars kan man säga?

Ser mkt bra ut, Störde mig lite på "grisarna" dom såg liksom ut som de va inklippta, o passar inte in i bakgrunden ;S
Men man får hoppas på det bästa när det blir klart!

Inaktiv

Om Diablo 3 hade sett ut som WoW hade det sett ut så här:

Torchlight
http://www.youtube.com/watch?v=NhrNZZf-dOk&fmt=22

Lustigt nog är Torchlight från Runic Games som är rester av Flagship Studios och de har ett par medlemmar som jobbade med första två Diablo spelen. Precis som D2 kommer dungeons vara randomiserade och man spelar med isometrisk vy.

Här är lite mer info i form av intervju och demo fast inte så bra videokvalitet. Visar en miniboss dessutom.
http://www.tentonhammer.com/node/69637

Eftersom Torchlight kommer redan i år så har man något att spela medans åren går i väntan på D3.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Men folk som klagat på D3s ljussättning har inte klagat på att det varit "för mörkt" utan till stor del hur ljussättningen fungerar. I Diablo2 utgick ljuset från karaktären och kastade skuggor från karaktären vilket till mycket större del dolde monster bakom pelare och hörn osv. Till stor del var det detta som gav Diablo sin unika klaustrofobiska känsla i tunnlar och gångar. Ni minns kanske att objekt hade ett "light radius" attribut?

Sen kan vem som helst som inte är färgblind se hur färgerna i ljuset verkar vara rätt överdrivna i D3. Väldigt ofta lila och gröna nyanser, som ger hela spelet en "cartoony" känsla. Färg visst, men inte i 7 olika nyanser i varje scen och inte så starka färger tack.

Men det största problemet är inte ljussättningen utan att objekt och karaktärer har en tydlig cartoon stil som påminner extremt mycket om den i WoW. Förenklade rena texturer med tjocka outlines ger cartoon känsla. Oversized axelskydd i lila färger och låga polygonantal. Urk...

En sak som att ersätta guldtexten på unika objekt med lila beskrivningstext ala WoW är precis en sån ändring jag inte vill se i D3. Endast för att färgblinda lättare läser lila, men ge då en option för att toggla det istället snälla... Småsakerna gör helheten.

Du summerade det hela riktigt bra måste jag säga!... håller med till 100%!

Medlem

I don't care what people say, release the damn game already!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Buio:

Om Diablo 3 hade sett ut som WoW hade det sett ut så här:

Torchlight
http://www.youtube.com/watch?v=NhrNZZf-dOk&fmt=22

Lustigt nog är Torchlight från Runic Games som är rester av Flagship Studios och de har ett par medlemmar som jobbade med första två Diablo spelen. Precis som D2 kommer dungeons vara randomiserade och man spelar med isometrisk vy.

Här är lite mer info i form av intervju och demo fast inte så bra videokvalitet. Visar en miniboss dessutom.
http://www.tentonhammer.com/node/69637

Eftersom Torchlight kommer redan i år så har man något att spela medans åren går i väntan på D3.

Wooaah, varför har jag inte hört talas om det här tidigare? Ser ju hyffsat skoj ut, även om det är "WoW-style" över det


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Inaktiv
Skrivet av henchman:

Wooaah, varför har jag inte hört talas om det här tidigare? Ser ju hyffsat skoj ut, även om det är "WoW-style" över det

Här finns en fansite med lite mer info
http://www.runicgamesfansite.com

Det är ett singleplayer spel bara tyvärr. Det kommer dock vara billigt och släppas främst via online tjänster som Steam m.fl.

Citat:

How much will the single player game cost?

We have been told that they want to sell the single player game for around 20-30 dollars (US) and mainly have it be available via online distribution.

Längre fram kommer ett "MMO" som baseras på samma värld.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Men folk som klagat på D3s ljussättning har inte klagat på att det varit "för mörkt" utan till stor del hur ljussättningen fungerar. I Diablo2 utgick ljuset från karaktären och kastade skuggor från karaktären vilket till mycket större del dolde monster bakom pelare och hörn osv. Till stor del var det detta som gav Diablo sin unika klaustrofobiska känsla i tunnlar och gångar. Ni minns kanske att objekt hade ett "light radius" attribut?

Sen kan vem som helst som inte är färgblind se hur färgerna i ljuset verkar vara rätt överdrivna i D3. Väldigt ofta lila och gröna nyanser, som ger hela spelet en "cartoony" känsla. Färg visst, men inte i 7 olika nyanser i varje scen och inte så starka färger tack.

Men det största problemet är inte ljussättningen utan att objekt och karaktärer har en tydlig cartoon stil som påminner extremt mycket om den i WoW. Förenklade rena texturer med tjocka outlines ger cartoon känsla. Oversized axelskydd i lila färger och låga polygonantal. Urk...

En sak som att ersätta guldtexten på unika objekt med lila beskrivningstext ala WoW är precis en sån ändring jag inte vill se i D3. Endast för att färgblinda lättare läser lila, men ge då en option för att toggla det istället snälla... Småsakerna gör helheten.

Spot on, precis det jag alltid tyckt!
Jag förstår inte varför man envisas med att ha platta tråkiga texturer och lågt polygonantal. Inga reflektioner, dynamiskt ljus eller realtime shadows heller.
Tänk om man kunde satsa på att göra "verklig" och modern grafik istället för WoW-grafik.

Man kommer säkert kunna modda spelet, lite som det finns mods till D2. Men jag är rädd för att motorn inte ens stödjer reflektioner eller annan "avancerad" grafik, så det blir nog svårt att göra nån mod som tar bort den tecknade stilen. :/

Inaktiv

När kommer det här dår spelet egentligen har väntat snart i 4 år på att det ska komma får ryck snart haha

Medlem

Diablo serien bäst av alla & allt!

Inaktiv

När kommer det dära jävla spelet någe gång jag har ju väntat länge som hälst ju önskar det kommer snart


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Inaktiv
Skrivet av titania:

När kommer det här dår spelet egentligen har väntat snart i 4 år på att det ska komma får ryck snart haha

Ingen som vet, och det lär inte komma något releasedatum än på ett bra tag. Inte ens Starcraft 2 har ett releasedatum eller beta än. Som det ser ut nu släpps SC2 först under 2010.

Jag har själv länge hoppats att Diablo 3 skulle släppas sent 2010, men det finns risk att det blir 2011. Fast som sagt, bara Blizzard vet.

Hoppas det kommer massor av mer info om D3 efter Blizzcon i slutet av augusti.

123
Skriv svar