Hur går det för Rain of Reflections?

Medlem
Hur går det för Rain of Reflections?

Tja,

Jag har försökt att söka, sorry om det redan fanns någon jättebra tråd eller hemsida med information, men hur går det för Rain of Reflections?
Steam har ju listat Chapter 1 med release date: TBA. Så, to be announced.
Mer vet jag inte.

Har inte lyssnat på Overkligt på länge så, har jag missat någonting?

Medlem

Näe, tror gameplayvideon från november förra året är nog det senaste jag sett.
Tycker hursomhelst att det ser riktigt lovande ut.
De är väl inte så många som jobbar med spelet så det kan nog dröja ett tag till.

Overkligt finns ju typ inte längre (senaste avsnittet publicerat i början av januari) så finns inte så mycket att gå på än det du redan nämnt. Personligen är jag alltid lite skeptiskt inställd till att släppa spel i episoder men det är väl bara hålla tummarna för att episoderna släpps hyfsat nära varandra. Tycker spelet ser riktigt bra och har följt Lejonhuvudet under hela sin karriär som speljournalist, ska bli intressant att se hur mycket av hans spelsmak som speglas i spelet.

Skägg.
10 Chambers

Vi kan ju se om @vicachu har möjlighet att svara direkt.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Vi håller tummarna men enligt hans profilsida var han senast aktiv i mitten av 2017.

Medlem

Det går dåligt. Tråkigt, men det är dumt att förvänta sig något här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi kan ju se om @vicachu har möjlighet att svara direkt.

Kanske det skulle finnas ett nyhetsvärde i att följa upp detta?

Medlem

@Hipshot: å andra sidan är de (enligt hemsidan) en studio å tio personer som jobbar med detta. så jag håller inte med dig om att jag ska "sluta förvänta" mig nånting av detta

Medlem

Nej, men det är nog bra att ha förväntningar, men episoder, det hade varit bättre om man bara gjorde ett mindre spel. Start till mål, klart slut.

(Det är också så, att jag "vet" (rykten på stan kan man säga) att dom där 10st anställda, flera av dom jobbar inte kvar sedan i vintras då spelet skulle kommmit, sedan i våras typ, men nu troligen inte alls, så vi får väl se. Stor förlust för alla om det inte kommer ut.)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar