Veckans Xbox-nyheter #10 (v.26)

Ambassadör
Xbox
Veckans Xbox-nyheter #10 (v.26)

Trots sommar, sol och annat bös så fortsätter det att hända grejer kring Xbox så det blir en tråd den här veckan också! Jag flaggade ju i förra veckans tråd om att det kunde bli något längre intervaller mellan nyhetstrådarna (till min enorma läsarskaras stora besvikelse) under sommaren och det gäller fortfarande framöver .
Vill ni kolla in förra veckans tråd så hittar ni den här och har jag missat något så ta gärna upp det i kommentarerna!

Let's Jump in!

Ny ID@Xbox Game Pass-video.

ID@Xbox Game Pass är tillbaka med sin andra video om indiespel som dyker upp framöver på Xbox Game Pass. I ett format liknande Nintendo Direct så presenteras en mängd trevliga indiespel, både äldre och helt nya, som kommer till tjänsten. Intervjuer med utvecklare och studios är också ett trevligt inslag som blandas med gameplay och annat mys. I det här avsnitten får vi bland annat träffa teamen bakom Blair Witch, Bloober och Lionsgate, som berättar mer om deras skräckspel som dyker upp dag 1 på Xbox Game Pass den 30 augusti. Även Devolver och tinyBUILD intervjuas om spel som kommer framöver på Xbox Game Pass, och mycket mer.

Bland mängden spel som visas upp finns bland annat My Time at Portia, Undertale, Unavowed, Yoku's Island Express, Banner Saga 3 och Bad North bland de "äldre" titlarna och ännu ej släppta såsom Blair Witch, Way to the Woods, Spiritfarer och många fler.
Xbox Game Pass

Gears 5.

The Coalition fortsätter att pumpa ut info kring Gears 5 och det börjar bli tydligt att det här är en fullmatad release med väldigt mycket att bita i. Med tanke på att det kommer dag1 till Xbox Game Pass på både konsol och PC och även till Steam så lär det här bli den största releasen i spelseriens historia med en fantastiskt stor spelarbas. Riktigt kul!
I Unlocked-videon nedan pratar Rod Fergusson om Gears 5 och mer i en väldigt intressant intervju:

I en kort spotlight presenteras en av karaktärerna från Escape, Lahni:

Det blir mycket Gears framöver, dels allting kring Gears 5 (Versus i juli) så klart men vi har också Gears Tactics att se fram emot, Gamescom närmar ju sig trots allt. Gears Pop! noterar vi att det finns och lämnar därhän . För övrigt bekräftat att Gears Tactics även kommer till konsol!
Gears of War

Rare Replay.

För att uppmärksamma att Rare Replay dels kommer till Xbox Game Pass och dels att flera spel i samlingen fått Xbox One X-Enhancements så har Rare släppt en mysig liten trailer.
Rare Replay har ett 30-tal klassiska Rare-spel såsom Banjo Kazooie, Perfect Dark och Viva Pinata, allt nu tillgängligt via Xbox Game Pass.
Rare
Xbox Game Pass

Games with Gold - Juli.

De fyra spel som kan plockas hem under juli månad är nu avtäckta. Inga storspel den här månaden heller och jag tycker mig ana en trend där GwG allt mer får stå åt sidan för Xbox Game Pass. Hur det utvecklas återstår att se... Jag kan se ett par olika alternativ, men jag tror inte att det kommer vara oförändrat mycket längre till hursomhelst. Vi får se!
GwG Juli, min tråd.

Crackdown 3: Flying High Update.

Post-launch supporten för Crackdown 3 fortsätter att vara stabil. För ett tag sedan fick vi Keys to the City-uppdateringen som lade till ett gäng nya lägen, vapen, achievements m.m både till SP och MP och nu kommer ytterligare ett gratis DLC, Flying High. Flying High lägger som namnet antyder till flygande i form av en wingsuit. Nya högtflygande (!) utmaningar, achievements, vapen och mer finns att ladda hem nu. Trots diverse olyckskorpars kraxande om Crackdown 3 så har det definitivt inte blivit en "Släpp och glöm"-affär vilket bådar gott inför framtida spels support.
En liten dev-update har också kommit:

Sea of Thieves Dev Update.

Den sympatiske Executive Producern på Sea of Thieves, Joe Neate, är tillbaka med ännu en dev update för Sea of Thieves. Han går igenom lite förändringar för combat och fördjupningar för Arena bland annat smått o gott. Alltid sevärt!
Sea of Thieves

The Outer Worlds får E3-utmärkelse.

The Outer Worlds vann kategorin "Best original game" när kritikerkåren fick rösta fram sina spelbara favoriter under mässan. Obsidian har enligt rykten 4 olika team igång och har växt ordentligt som Xbox Game Studio så vi lär få se ännu fler spel från dem snart. The Outer Worlds släpps den 25 oktober på Xbox Game Pass, både på konsol och PC.
Obsidian
Gamecritics Awards

Halo MCC till PC tuffar på med Reach.

Halo MCC till PC ångar på och då de bestämt sig för att släppa spelen kronologiskt så är det Halo Reach som är först på tur. Reach har inte heller varit en del av MCC på Xbox One så det är en hel del merjobb som de tagit på sig med att porta spelet både till PC och med att integrera det i konsolversionen. Betan på PC är i full fart för Halo Insiders och ovan ser vi en liten snutt.
Halo Waypoint
FZ-Artikel

Det var alles den här veckan, hoppas att ni fann något av intresse och på återseende!

#xbox #microsoft #xbox-game-pass #gears-5 #gears-tactics #rare #crackdown-3 #sea-of-thieves #the-outer-worlds #halo


signatur

Jump in.

1
Skriv svar