Den stora GTA 6-tråden

Medlem
Den stora GTA 6-tråden

https://www.gamesradar.com/gta-6-leak-project-americas/?fbcli...

Vad tror ni om det här informationen? Det känns lite för bra för att vara sant för min del men det verkar ändå som en kul idé att få glida omkring i 70-talsmiljö.

Medlem

Jag tror att jag hade uppskattat ett GTA i Vice City ett par tiotal år tillbaks, absolut. Sydamerika? Nja, vet inte, kanske.

Tar dock detta med en enoooooorm nypa salt.

Att spelet är på G är ganska givet, dock.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Väcker död tråd istället för att göra en ny tråd, men är det några nyheter som ni på FZ har hört som inte är rykten? Det som jag har förstått är att spelet är under utveckling och att pandemin gör att spelet tar lite längre tid att göras klart eftersom många jobbar hemma. Då kanske spelet blir dubbelt så bra om man slipper stressa fram saker i och för sig.

Medlem

Ryktesmaskineriet är ju igång så det ryker om det iaf. Här är lite färsk info från reddit: https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/kt55o4/someone_who_got...

Inget officiellt, så hoppas inte på för mycket ännu.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Ryktesmaskineriet är ju igång så det ryker om det iaf. Här är lite färsk info från reddit: https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/kt55o4/someone_who_got...

Inget officiellt, så hoppas inte på för mycket ännu.

Intressant tråd ändå, tack!

Medlem

Jag väcker min döda tråd för jag orkar inte göra en ny, vad är senaste nytt som ni har hört om ett GTA 6?

Det här är det senaste artikeln som känns seriöst, Dan Hauser har också lämnat Rockstar och tydligen så var det en kultur av arbetshets inom Rockstar.

https://spela.aftonbladet.se/2020/04/bekraftat-rockstar-halle...

Någon blogg med enbart rykten, jag har svårt att inte ta hela texten med en nypa salt men det kan vara intressant ändå.

https://global.techradar.com/sv-se/news/gta-6-alla-de-senaste...

Medlem

Hoppas verkligen inte det är i sydamerika det utspelas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen inte det är i sydamerika det utspelas.

Nä, eller kanske. Men jag har svårt att se det som i ett GTA-spel, men att spela i en drogkartell i typ Colombia eller liknande är inte helt galet som idé, fast då som ett "eget" spel.

Inaktiv

Hoppas på realism, 70-tal, hawaii-skjortor och muskelbilar.

Medlem
Avstängd

Man brukar ju påstå konspirationer så som att månlandningen var fejkad är en omöjlighet på grund av den mängden personer som skulle behöva hålla det hemligt. Att ingen vet ett skit om GTA6 tycker jag bevisar att det är fullt möjligt att tusentals personer kan hålla truten samtidigt.

Jag suktar efter GTA6-detaljer mer än jag suktade efter mammas tutte som barn. Kom igen nu Rock*!

Medlem

Ganska coolt att McLaren drog upp denna poster inför F1 Miami Grand Prix.

Kan det vara så att Rockstar har slängt några slantar deras väg för att göra detta?
Tydligen ska Miami vara värd för en F1-tävling nästa år, kan det vara så att Rockstar kommer köra en stor marknadsföringskampanj ihop med det? Kanske med McLaren, specifikt?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

https://external-preview.redd.it/S0v4GOI8F0pkear-CxWXL1o5uiCI...

Ganska coolt att McLaren drog upp denna poster inför F1 Miami Grand Prix.

Kan det vara så att Rockstar har slängt några slantar deras väg för att göra detta?
Tydligen ska Miami vara värd för en F1-tävling nästa år, kan det vara så att Rockstar kommer köra en stor marknadsföringskampanj ihop med det? Kanske med McLaren, specifikt?

Haha där ser man! Jag har sett många likande varianter genom åren, exempelvis GTA Luleå har jag för mig, men man vet aldrig. 😎

Medlem
Skrivet av Zontos:

Haha där ser man! Jag har sett många likande varianter genom åren, exempelvis GTA Luleå har jag för mig, men man vet aldrig. 😎

Du tror inte på det?
Här är en länk till posten, deras officiella Facebook-sida.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen inte det är i sydamerika det utspelas.

håller med. hela GTA serien har alltid haft olika aspekter av USAs fulkultur som grund och gjort parodi på denna, vilket rockstar är experter på, då det ju alltid har varit ganska träffsäkert. dessutom har ju många världen över kunnat relatera till spelen eftersom i stort sett hela världen alltid överexponerats av amerikanskt kulturutbud.

vet inte hur detta skulle översättas till sydamerika på ett snyggt sätt, utan att det blir en enda stor favela-shooter med generiska narcos-karaktärer.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sydamerika och Florida är ju vad det har ryktats om tidigare, så att just Miami dyker upp passar ju åtminstone in i narrativet - huruvida det stämmer är förstås en helt annan femma.

Samma sak gäller ju Rockstar som uppenbarligen har någon form av intresse för Sydamerika med tanke på att man valde att förlägga Max Payne 3 just där (São Paulo, för att vara exakt). En franchise som hårt förknippades med New York. Kunde man göra det med Max Payne finns det förstås inget som hindrar vad gäller GTA.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Sydamerika och Florida är ju vad det har ryktats om tidigare, så att just Miami dyker upp passar ju åtminstone in i narrativet - huruvida det stämmer är förstås en helt annan femma.

Samma sak gäller ju Rockstar som uppenbarligen har någon form av intresse för Sydamerika med tanke på att man valde att förlägga Max Payne 3 just där (São Paulo, för att vara exakt). En franchise som hårt förknippades med New York. Kunde man göra det med Max Payne finns det förstås inget som hindrar vad gäller GTA.

Det slog mig att det skulle kunna utspela sig i en likande värld som RDR1 och RDR2. Alltså att man åker mellan två länder som i första spelet.

Medlem

Jo jag tror dig men han kan ju gjort det för skojs skull menar jag.

Medlem

Finns en liknande på F1s egna sida. Kanske är någon marknadsföring som har dragit igång i smyg.

Medlem

Minns jag läste för nåt år sen att man är i olika städer, men att resandet mellan städerna är skippat. Inget nytt San Andreas alltså.

Medlem

Apropå mitt surrande om att det finns en bild på GTA Luleå, jag hittade den och en annan i en hårddisk, jag vet inte var bilden kommer ifrån men förmodligen hittade jag den på GTAsajten. Har ni fler exempel? Jag försökte infoga bilderna i tråden men det gick ej. Någon som fattar varför?

Skribent

@Zontos Fixade bilderna. Man får högerklicka på bilderna och välja "spara bildadress" för att få den rätta URL:en.

Medlem

Fast skulle inte Rockstar trippeldippa och ge ut GTAV igen till PS5 och XSXS? Tvivlar starkt på att ett helt nytt GTA kommer innan dess eller inom snar tid därefter. Om nu the "PlayStation 5 and Xbox Series X/S versions [av GTAV] are scheduled to release in late 2021" som man kan läsa på wikipedia så lär ju inte en proper del sex i serien komma förrän de har hunnit mjölka femman igen i minst ett år eller två.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zontos:

Det slog mig att det skulle kunna utspela sig i en likande värld som RDR1 och RDR2. Alltså att man åker mellan två länder som i första spelet.

Det är ju det man har påstått kommer gälla tidigare. Dvs att spelet skulle utspela sig i både Florida (Vice City för att vara exakt) och Sydamerika. Det är ju dock bara lösa rykten som sagt, och ska tas med ett antal kilo salt. Dessutom florerade dem innan Dan Houser hade lämnat företaget och media (citerandes anonyma källor, så igen - salt) påstod att man stöpt om utvecklingsprocessen av GTA 6 och skulle släppa ett "mindre" - med Rockstar-mått mätt - grundspel som sedan expanderas med DLC över tid.

Avstängd

Hoppas men tvivlar på att GTA VI släpps inom den närmaste tiden. GTA V är ju en moneyprinter - drar fortfarande in massa deg men kostar 0 och kräver ingen tid, kostnad eller effort.

Litar varken heller på aftonbladet eller någon gammal reddit-tråd, men gillar inte vad jag läste där. Värst var detta:

"You can only have weapons on your person. No arsenal in your back pocket"

Vem gillar detta? I ett competetive FPS visst (fast typ ändå inte) men i ett open world sandbox??

Mer begränsningar för det mindre kul. Om de skulle fokusera på något så ska det ju vara mer destruction physics, att kunna påverka omgivningen mer. Kunna rasera byggnader osv, inte göra in i en buske och stoppa för att den är gjord av cement.

Skrivet av Zontos:

Det slog mig att det skulle kunna utspela sig i en likande värld som RDR1 och RDR2. Alltså att man åker mellan två länder som i första spelet.

Känns som att det kan bli typ Colombia och Miami och du ska langa prylar där i mellan. Knarkpolisen mot maffian etc.

Jag skulle helst vilja sett ett asiatiskt GTA med Yakuzan, men får nog vänta på det.

Det låter nästan som Far Cry; inte GTA.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av General White:

Hoppas men tvivlar på att GTA VI släpps inom den närmaste tiden. GTA V är ju en moneyprinter - drar fortfarande in massa deg men kostar 0 och kräver ingen tid, kostnad eller effort.

Du menar att rockstar har hundratals (tusentals?) anställda som inte jobbar på något? Låter realistiskt. Bara för att online i 5an lever betyder inte det att 6an inte snart kan vara färdigt. Enligt dig jobbar ju ingen med 5an ändå.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Du menar att rockstar har hundratals (tusentals?) anställda som inte jobbar på något? Låter realistiskt. Bara för att online i 5an lever betyder inte det att 6an inte snart kan vara färdigt. Enligt dig jobbar ju ingen med 5an ändå.

De jobbar nog på 6an, men den släpps inte så länge 5an drar in pengar utan prestation. Sluta köp deras sjuka ingame currency.

Medlem
Skrivet av General White:

De jobbar nog på 6an, men den släpps inte så länge 5an drar in pengar utan prestation. Sluta köp deras sjuka ingame currency.

Trist attityd du har. Företag släpper ofta uppföljare även om tidigare spel fortfarande säljer. Finns absolut noll anledning till att vara så konspiratorisk som du är.

123
Skriv svar