Creative Assembly söker en "Lead Hero Designer" till ett "First-Person Tactical Shooter IP."

Robot
Creative Assembly söker en "Lead Hero Designer" till ett "First-Person Tactical Shooter IP."
Inaktiv

"Tactical Shooter" och "Hero/class-based" går inte ihop i mitt huvud då det förstnämnda får mig att tänka Rainbow Six 3 och det andra får mig att tänka Overwatch.

Hoppas på mer R6 och mindre Overwatch, för jag vill jättegärna ha ett rainbow six 3: space marine i Aliens universum.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

"Tactical Shooter" och "Hero/class-based" går inte ihop i mitt huvud då det förstnämnda får mig att tänka Rainbow Six 3 och det andra får mig att tänka Overwatch.

Hoppas på mer R6 och mindre Overwatch, för jag vill jättegärna ha ett rainbow six 3: space marine i Aliens universum.

Just R6 Siege är väl på sätt och vis Tactical Shooter och class-based(?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur blir man ens anställd från början när varenda studio i alla annonser någonsin alltid söker "senior"?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Hur blir man ens anställd från början när varenda studio i alla annonser någonsin alltid söker "senior"?

Finns lite olika svar på detta.

Alla annonser söker inte en "senior". Det finns många som söker en "junior", vilket är det positionen du väntas söka om du inte har någon arbetserfarenhet. Har du ett eller ett par spel under bältet så finns det också "vanliga" positioner utan varken "junior", "senior", och "lead" du kan söka på.

Sen är det ju också så att man ofta lägger till lite extra krav på söknaden för att undvika söknader från de som låter sig avskräckas av något sådant. De är ju mest intresserade av drivna folk som inte ger upp innan de ens försökt, vilket ofta inte är fallet när folk ser annonser och inte ens vågar söka.

Medlem

Vore coolt med ett total war där man har en strategi skärm och en där man tar direkt kontroll i första person eller tredje.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Just R6 Siege är väl på sätt och vis Tactical Shooter och class-based(?)

Ja, det är inte vad jag personligen är ute efter.
Mer realism/taktik/strategi och mindre moba-liknande abilities är vad jag menar att jag föredrar.

Medlem

Släng med ett fint single player läge så är jag intresserad. Hoppas också på ett snut spel som SWAT 4 eller Rainbow Six.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Hur blir man ens anställd från början när varenda studio i alla annonser någonsin alltid söker "senior"?

Det kan man säga om de flesta jobb som inte är McDonalds eller dylikt. Tror det är detta som kallas Catch 22.

Medlem
Skrivet av redruM:

Hur blir man ens anställd från början när varenda studio i alla annonser någonsin alltid söker "senior"?

Det är väl något av en överdrift? Klickade mig in på Creative Assemblys karriärssidor och de allra flesta jobb som annonseras är ju helt vanliga. Dvs inte senior/lead...

https://www.creative-assembly.com/careers/view/all?field_jobv...

Helt OT: Man blir ju sugen på att söka. Men lite långt att pendla till UK...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar