Sean Murray: Utvecklare bör hålla truten efter dåliga spelsläpp

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Vem bryr sig vad en lögnare säger? Att dom öppet diskuterar hur man bäst ska hantera kunder efter man har blåst dom visar väl nivån på den här skitindustrin.

Sedan är det tråkigt att så kallade "gamers" är fyllda med manchilds och suckers med en guldfisks minne. Ribban sätts av dom sämsta och i spelindustrin så tror jag ingen vet hur lågt den har sjunkit .

Det Sean gjorde var väldigt dumt, att ljuga på det viset är helt fel.

Däremot så är det han har gjort de senaste åren inget annat än hedrande. Att inte bara stå för sitt misstag utan att faktiskt lösa det också, med hela internets haters i hasorna, förtjänar respekt.

Vi måste ha ödmjukhet att låta folk lära sig av sina misstag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Behovet av Steams Early Access är mest framstående när det gäller No Man Sky. Mars 2013 släpptes Early Access och tre år senare enligt en artikel från gamereactor 700 spel i denna kategori. Om No Man Sky släpps som Early Access, tydliggjort framtidsplanerna och vilka "buggar" (no multiplayer) som behövde lösas tror jag folket varit mer förlåtande.

Att tillåtas ha en vision som ännu inte är förverkligad är någonting som vår tid lyckats med. Se bara Kickstarter, Indiegogo och Early Access. Denna form av "complete-it-as-times-go" är någonting som för ett decennium sedan endast återfanns i MMOs.

https://www.gamereactor.se/artiklar/303033/Steam+Early+Access+forandrade+spelvarlden/

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tror verkligen inte att alla som är besvikna på spelet är folk som lyssnat på intervjuer.

Kan säga att jag hade varit besviken även om jag inte hade sett något av det innan. Det mesta att göra i spelet var helt enkelt inte kul IMO. Alla funktioner var för barebones och inventory/survival hanterandet var uruselt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hans problem var väl snarare att han inte höll truten innan släppet?

Bioware borde ha tagit lärdom av det när det kom till Anthem 😆

Medlem

Har han erkänt att han ljög om spelet? T.ex den där delen att två spelare kunde möta varandra i spelet. (Orkar inte googla)

Och som någon annan skrev så borde han kanske lära sig att hålla igen innan release.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Har han erkänt att han ljög om spelet? T.ex den där delen att två spelare kunde möta varandra i spelet. (Orkar inte googla)

Och som någon annan skrev så borde han kanske lära sig att hålla igen innan release.

Tror han mer uttryckte det som att man som utvecklare har ideer och visioner som tyvärr inte alltid blir en verklighet. Men nej, han har inte sagt rakt ut att han medvetet ljög även fast han måste varit högst medveten om att det han sa aldrig skulle hinna bli klart till release. Han sa ju så mycket korkat så rätt inpå release

Avstängd

Sean Murray + Todd Howard = It Just Works? :'D

eld
Medlem
Skrivet av verm1n:

Om No Man Sky släpps som Early Access, tydliggjort framtidsplanerna och vilka "buggar" (no multiplayer) som behövde lösas tror jag folket varit mer förlåtande.

Inte ens i överhypade visionen av no mans sky så var multiplayer en stor grej, det handlade mest om något litet extra, en möjlighet att träffa på en spelare alá journey.

Det vi fick senare var långt över det, och det vi kommer få i år var aldrig ens på tavlan.

Medlem
Skrivet av eld:

Senast folk var arga över att han ljög var när han sa att han skulle fortsätta uppdatera spelet och ingen trodde honom, för han ljög ju.

Han fortsatte uppdatera spelet.

Nu har världen gått vidare, de flesta sitter och väntar på nästa stora uppdatering.

Jajamen. Visst lät det som lögner då men tycker nog fan han har bevisat att han talade för högt om sina ambitioner för tidigt. Det var en lögn kan man väl säga men då inte avsiktligt.
Har verkligen inget emot spelet, studion eller Murray idag. Det var snyggt hanterat all things considered.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Nånting känns ju väldigt fel när vi har så många spelutvecklare som släpper ofärdiga, nästan ospelbara titlar, att de måste ge varandra råd om hur de ska hantera det.

Gör rätt från början istället. Släpp färdiga spel och lova inte saker ni inte kan hålla, ska det vara så svårt?

Även om jag håller med dig till 100%, så ja, det är nog så svårt. Byråkratin som finns i dagens spelbranch gör det nästan omöjligt för utvecklare att själva kunna bestämma när spel ska släppas och när dom "ska" vara färdiga.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Sålänge snabba cash föredras över cash på lång sikt kommer det vara såhär. Beräknad vinst och allt det där tramset. Vi behöver trycka på reset knappen för vårt samhälle snart. Det plus att global warming gör så att 90% av oss dör så jorden kan återhämta sig från vårt våldgästade hade varit det bästa.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Tycker inte riktigt att han är rätt person att trycka ner moralkakor i folks hals om jag ska vara helt ärlig...

12
Skriv svar