Populära spel du inte gillar - med motivering

Medlem
Populära spel du inte gillar - med motivering

Här har man chansen att skriva av sig om spel som alla gillar, men gillar det inte själv. Det är ju rätt tabubelagt att skriva om sina unpopular opinons, och det är inget undantag i spelvärlden. Därför vill jag ha en tråd där man kan göra det och/eller se om andra också har likadana åsikter.

Lite regler:

  1. Ifrågasätt gärna andras bidrag, men gör det med vett och respekt.
    Exempel: "VA?! Du gillar inte X? Det kan dock vara så här att X på sin tid var nästan ensamt i genren."

  2. Ha med motivering till varje spel!

Hjälpmedel: Bästa Metacritic scores genom tiderna.

  • Zelda: Ocarina of Time 3DS (Remaster)

Min solklara vinnare i detta ämne.
Jag har visserligen bara 3DS-versionen men tror inte jag ens klarat hälften av spelet. Jag älskar Zelda spel, A Link to the Past håller jag som världens bästa spel, älskade Twilight Princess, och Toon Link-spelen till DS/3DS var genomfantastiska. Men OOT klickade inte alls med mig, fick inte samma känsla i dessa tempel och jag blev stundtals helt clueless. Men med tanke på att spelet sitter på sinnessjuka 99 på Metacritic (top 1) så ska jag ge det en chans till. En sista chans, dock.

  • Horizon Zero Dawn

Tror inte jag sett eller hört någon tycka illa om det. Men detta är alldeles för mycket Ubisoft för mig och karaktärerna känns totalt döda. Försökte att bara fixa main quests, men tyckte storyn var så trist att jag bara struntade i det. Gameplayet var roligt, tills man hade mött alla typer av monster.

  • Dishonored

Hade aldrig kul och sen provade jag med att köra rambo-style och rusha genom banorna. Det fungerade. Då dog det för mig. Jag minns inte riktigt hur, men man hade en perk som gjorde det möjligt (alldeles för OP).


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Dohman:

Det är en sak att spela Zelda: OoT för första gången år 2000, och en annan att spela det 15-20 år senare på en gameboy. På den tidens fanns det relativt få 3D action RPGs.

Medlem

@Joakim Palm: Möjligen. Vissa spel åldras inte bra och hyllas således bara av nostalgiska skäl. Kingdom Hearts 1 är nog ett bra exempel för mig, jag ser det som ett mästerverk (spelade för första gången typ 2003) men skulle inte rekommendera det till någon då jag inte tror spelet åldrats bra. Även om det finns remaster.


signatur

I'm like you, I have no name.

Samtliga spel i serierna: Halo, GTA, Far Cry, Bioshock, Call of Duty, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Assassin's Creed, Super Smash Bros, Kingdom Hearts, Pokemon, Uncharted, Tony Hawk's Pro Skater, Battlefield, The Sims, Dota, Gears of War, Diablo, Crysis, Dragon Age och allt som kom efter första Quake, för att nämna några serier.

Fristående spel: World of Warcraft, Final Fantasy X, ICO, Super Mario Bros. (första till NES), Zelda: Phantom Hourglass, Half-Life 1 & 2, Overwatch, Team Fortress 2, WarCraft 3 och Braid.

Det mesta på N64 inkl. Mario 64, GoldenEye 007, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, Mario Kart 64 och Zelda: Oot för att bara nämna några (undantagsvis Paper Mario).

Nu har jag väl antagligen lyckats med konststycket att förnärma alla utan ens någon intention.

Medlem

Witcher 3 - jag vill spela en smidig monsterdräpare, tyvärr känns Geralt mer som en fyllegubbe som hytter med näven i tomma intet medans fienderna tar han bakifrån. Jag förstår att spelet är ett mästerverk i story, worldbuilding och rpgväg, men styrningen gör det ospelbart för mig i slutändan. Lagt ner 30+ timmar på det totalt men kommer inte spela klart det.

GTA V - tråkigt rent ut sagt. Gör en riktig bra gangsterspel och slippa allt jävla dravel med annat skit. Mafia 3 är mkt bättre i mitt tycke.
Men samma brasklapp där, förstår att folk älskar GTA V men inget för mig. Älskade Vice City men sen efter det har GTA gått utför.

Read Dead Redemption 2 - älskade ettan, men tvåan... ja, det är som om fyllbulten Geralt raglat in i vilda västern med ännu sämre styrning. Världen och grafiken är underbara, men inte my cup of tea.

Skribent

Half Life 2 (that's right, come at me). Ett riktigt, riktigt grymt spel, men inte mänsklighetens främsta skapelse, som vissa vill få det till.

Och så ser vi till att hålla god ton så att tråden inte spårar ut Kom ihåg att det inte finns några felaktiga svar när det kommer till tycke och smak (såvida man inte säger att Final Fantasy IX är dåligt, då har man kategoriskt fel).

Medlem

Baldur's Gate 2 och Planescape Torment.

Medlem

Uncharted-serien och The Last of Us. Jag älskar handlingen och hur den berättas i dessa spelen men spelmekaniken är så generisk att jag knappt orkat spela genom alla. Att Naughty Dog gick från Crash 1-3 där behållningen var spelmekaniken, till dessa dötrista cover-shooters är otroligt tragiskt.

Har även aldrig spelat ett Zelda jag tyckt var något att ha (Ocarina of Time, Wind Waker, Spirit Tracks, Breath of the Wild), men behöver lite mer erfarenhet från dessa för att verkligen bilda en uppfattning bortom första intryck.

Medlem
Skrivet av CatacularCataclysm:

Samtliga spel i serierna: Halo, GTA, Far Cry, Bioshock, Call of Duty, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Assassin's Creed, Super Smash Bros, Kingdom Hearts, Pokemon, Uncharted, Tony Hawk's Pro Skater, Battlefield, The Sims, Dota, Gears of War, Diablo, Crysis, Dragon Age och allt som kom efter första Quake, för att nämna några serier.

Fristående spel: World of Warcraft, Final Fantasy X, ICO, Super Mario Bros. (första till NES), Zelda: Phantom Hourglass, Half-Life 1 & 2, Overwatch, Team Fortress 2, WarCraft 3 och Braid.

Det mesta på N64 inkl. Mario 64, GoldenEye 007, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, Mario Kart 64 och Zelda: Oot för att bara nämna några (undantagsvis Paper Mario).

Nu har jag väl antagligen lyckats med konststycket att förnärma alla utan ens någon intention.

Nu blev jag riktigt nyfiken på att få veta några spel du tycker om!
Lust att dela med dig av npgra titlar?

För mig så finns det väääldigt mycket jag inte förstår hur folk kan gilla. Ett exempel är alla assasins creed titlar. Movement känns så stelt och clunky

Medlem
Skrivet av CatacularCataclysm:

Samtliga spel i serierna: Halo, GTA, Far Cry, Bioshock, Call of Duty, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Assassin's Creed, Super Smash Bros, Kingdom Hearts, Pokemon, Uncharted, Tony Hawk's Pro Skater, Battlefield, The Sims, Dota, Gears of War, Diablo, Crysis, Dragon Age och allt som kom efter första Quake, för att nämna några serier.

Fristående spel: World of Warcraft, Final Fantasy X, ICO, Super Mario Bros. (första till NES), Zelda: Phantom Hourglass, Half-Life 1 & 2, Overwatch, Team Fortress 2, WarCraft 3 och Braid.

Det mesta på N64 inkl. Mario 64, GoldenEye 007, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, Mario Kart 64 och Zelda: Oot för att bara nämna några (undantagsvis Paper Mario).

Nu har jag väl antagligen lyckats med konststycket att förnärma alla utan ens någon intention.

Skulle vara intressant att få veta när du körde dessa spel. När de kom så var alla riktigt bra, enligt mig. Förutom Overwatch och Dota då. De flesta av dem skulle jag dock inte rekommendera idag.

Annars kan jag själv säga att jag inte gillat något spel så värst sedan Dead Space, allt är för det mesta väldigt likt alla andra spel. Har kört klart många väldigt överskattade spel, så som The Last Of Us, GTA V, Breath Of The Wild, Horizon, God Of War, Spider-Man och så vidare, men mest för att det inte funnits något annat. Har inte fått ut något av dem riktigt.

Medlem

Alla konsol fps, tps och merparten av rpg-spelen, titlar som fungerar eller hade fungerat markant bättre på mus/tangentbord.

Moderna realtids-actionspel i 30fps.

I stort sett samtliga theme-park mmo-spel.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

WoW, försökte komma in i det för att spela med mina vänner men det gick bara inte.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Breath of the Wild, Skyrim och Red Dead Redemption 2 är tre spel som dyker upp i huvudet direkt när jag tänker "överskattade spel". Har givetvis spelat alla tre men nej, de är sannerligen inte så bra som majoriteten får dem att se ut som.

Relik 📜

Zelda: Breath of the Wild är det första som pluppar upp. Har visserligen aldrig varit något enormt Zelda-fan, men här har jag verkligen svårt att se hur det kan lyftas så enormt högt. Välgjort, absolut, men hade väldigt svårt att fastna. Kanske lade ned ~20 timmar innan jag gav upp.

Red Dead Redemption 2 är nog ett annat exempel. Världen är fantastisk, men kontrollerna och den enligt mig överdrivna komplexiteten med alla system tar bort mycket av glädjen. Så fort jag haft "paus" på några veckor är det nästan ospelbart, för jag har glömt ett dussin viktiga kontextknappar..

The Last of Us. Fantastisk berättelse, fantastiska miljöer. Men styrningen och actiondelarna plockar ner det ett antal pinnhål. Fortfarande ett bra spel, men kan inte stämma in i Best Evah-snacket.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Witcher 3. Har verkligen försökt flera gånger, många timmar. Men blir inte hooked.

PUBG // Fortnite. Tycker Battle Royale är kul ett par matcher sen Zzzz

Call of Duty Att folk fortfarande köper detta spel, förstår inte

Medlem

Nya Doom (och säkert nya nya Doom med då), förstår inte vad folk tycker är så bra med det spelet, varför folk hela tiden säger att det är så himla bra. Det är en animationsdriven härva med sega dubbelhopp och påtvingad melee-design säger jag.

Half-Life 2.

Som pcspelare, verkligen Golden Eye, att spela FPS på en N64, komma från PC.... eh, det var aldrig bra och även om jag skulle se det som retro idag så är det ändå bättre old school på pc, mycket mycket bättre. Äta chips och spela bond, det var bättre att äta dom där chipsen och spela 1v1 i Street Fighter 2 på en sämre konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot

Secret of mana. Det hyllas ofta som en av favoriterna till Super Nintendo, men jag kan för mitt liv inte förstå varför.

Oftast brukar jag säga att jag inte förstår saker när man egentligen gör det om man bara tänker till, men här fattar jag verkligen inte grejen.

Kontrollen är skräp, ring-systemet är sämst (som fixas i uppföljaren) och bara det är typ 90% av spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dragon Age Origins, jag som inbitet RPG-fan klarar inte av det. Det är något med hur man navigerar världen och att allt känns som en grind. Områdena känns inte lika intressanta som tidigare titlar och jag tycker att rörelserna är riktigt stela. Jag har plockat upp spelet två gånger och spelat kanske 10h, men jag tröttnar. Samma känsla som med Mass Effect Andromeda.

The Last of Us. Helt fantastiskt så länge man slipper striderna, vilket tyvärr är en stor del av spelet. Stänger hellre av då dessa sekvenser är så otroligt tråkiga.

PUBG. Ofantligt populärt spel, men jag tröttnar efter bara några minuter. Springa runt och titta i marken och leta efter saker att plocka upp i en kvart bara för att sedan skjuta mot en kille man knappt ser, sedan en till, och en kanske kommer såpass nära att man ser varandra och det blir en liten fight. Otroligt platt och inte spännande eller roligt alls.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

The Legend of Zelda: A Breath of the Wild.

Döda fiender, samla ruppar, hitta shrines. Knakig voice-acting och en tunn story.
Med det sagt så är det inte ett dåligt spel på något sätt och vis. Det är dock inte SÅ bra
som det framstår i recensioner och när folk reser det till skyarna.

Överskattat deluxe

Medlem

Witcher 3: Jag spelade ett par timmar men tappade sugen. Kom aldrig in idet (igen).

GTA V: Vet inte varför men spelet låter tilltalande men när jag startar upp det sitter jag bara och tänker "jaha, och nu då?", kör runt lite i ett par minuter och stänger sedan ned.

CoD/BF: Spelade BF1942 och BF2 som var grymma. Nu känns de bara same same och vet inte varför folk köper titlarna år efter år.

Konsolspel eller "handkontrollsspel", om dessa kan räknas: Allvarligt, hur kan man tycka om det? Precis allt är så sjukt osmidigt så jag pallar knappt igenom tutorials de få gånger jag prövar.

// edit med en förklaring:

Inte alla, men många. Som någon tidigare var inne på så går ganska många bort. Såsom RTS/FPS och liknande som inte är (ur min synvinkel) spelbara med en handkontroll, såvida man inte har aim assist och alla möjliga andra hjälpmedel som kompenserar. (Och inte ens då är det bra, jag vill ha kontroll över mina spel!) Att jag inte pallar sådana spel är väl inte så jäkla konstigt (och jag är inte ensam om det).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av CatacularCataclysm:

En lång radda spel.

Är inte det där typ alla spel någonsin? Är du en sån där spelevink som bara gillar obskyra indie-titlar som enbart släppts i de forna öst-staterna till konstiga hemdatorer som inte längre existerar?

Mina egna spel då. Ja det hade varit lätt att säga "alla JRPG:n någonsin", men jag har ju inte spelat speciellt många av dem, så jag kan inte säga om de är överskattade eller ej. Jag har provat Chrono Trigger och Final Fantasy VII, men jag kan bara inte ta de japanska berättargreppen på allvar. Det känns ofta blödigt, bajsnödigt och jättetöntigt.

Jag testade Zelda: Twilight Princess men gav upp efter fyra timmar eller så. Spelet lyckades aldrig sätta klorna i mig.

CoD (allt efter tvåan åtminstone) är jag inget fan av, men jag vet inte om jag skulle kalla dem överskattade. Jag gillar bara inte den typen av multiplayer-röjare. Detsamma gäller MOBA:s av alla de slag och diverse kortspel. Inget för mig, men jag förstår ändå varför folk gillar dem.

Bioshock-spelen är underhållande men inte alls dessa milstolpar inom spelmediet som vissa hävdar. De är atmosfäriska och vackra, men gameplayet och berättandet är för det mesta ganska simpelt.

Jag skulle nog säga att Bethesdas spel toppar listan över de mest överskattade någonsin. Värst är Oblivion, vilket nog beror på att det var en sådan massiv besvikelse. Jag hade förväntat mig ännu större djup jämfört med Morrowind, men istället är detta spelet som fick mig att inse vad "konsolifiering" innebär. Efter Oblivion så visste jag vad jag kunde förvänta mig. Fallout 3 var redigt dåligt (jag pallade aldrig ens klara ut det), som tur var kom New Vegas därefter och Obsidian visade att det är möjligt att göra bra moderna Fallout-spel. Skyrim var okej, detta främst pga moddar. Fallout 4 var en spark i pungen.

Det största problemet med Bethesdas spel är att de gång på gång uppvisar att de är bra på att göra världar som är roliga att spelunka runt i, men de är urusla på att få dessa världar att kännas trovärdiga. Ännu sämre är de på att skapa intressanta karaktärer och berättelser. Detta blev smärtsamt tydligt när Obsidian gjorde ett 6000 gånger bättre Fallout med exakt samma teknologi som Bethesda, men med duktiga författare.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Konsolspel eller "handkontrollsspel", om dessa kan räknas: Allvarligt, hur kan man tycka om det? Precis allt är så sjukt osmidigt så jag pallar knappt igenom tutorials de få gånger jag prövar.

Kallade du precis alla konsolspel någonsin överskattade? Trollar du?
Genuint osäker på om du menar allvar eller om du trollar...

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Witcher 3 - jag vill spela en smidig monsterdräpare, tyvärr känns Geralt mer som en fyllegubbe som hytter med näven i tomma intet medans fienderna tar han bakifrån. Jag förstår att spelet är ett mästerverk i story, worldbuilding och rpgväg, men styrningen gör det ospelbart för mig i slutändan. Lagt ner 30+ timmar på det totalt men kommer inte spela klart det.

GTA V - tråkigt rent ut sagt. Gör en riktig bra gangsterspel och slippa allt jävla dravel med annat skit. Mafia 3 är mkt bättre i mitt tycke.
Men samma brasklapp där, förstår att folk älskar GTA V men inget för mig. Älskade Vice City men sen efter det har GTA gått utför.

Read Dead Redemption 2 - älskade ettan, men tvåan... ja, det är som om fyllbulten Geralt raglat in i vilda västern med ännu sämre styrning. Världen och grafiken är underbara, men inte my cup of tea.

Väldigt mycket ovanstående. Förstår och inser att the Witcher 3 var en milstolpe på många sätt - det var välgjort och vackert att beskåda. Säkerligen hade berättelsen varit mer än värd att genomspela. Men problemet var kontrollerna: att manövrera Geralt kändes som att köra en skolbuss utan ratt ungefär. Köpte till och med spelet 2 ggr då jag ville ge det en andra chans. Säkert bra - men jag kom aldrig över de jobbiga kontrollerna.

Jag älskade också Vice City och även San Andreas. Lirade även igenom GTA IV. Men GTA V blev för realistiskt för min smak. Kampanjen och alla berättelseuppdrag har alltid bara varit en fotnot i GTA-spelen för min del. Vad jag egentligen är ute efter är att röja loss, se hur många poliser jag kan förarga och sedan se hur länge spektaklet kunder fortsätta. I GTA V var polisen för kompetent och farlig - jag förlorade inom en minut varje gång. Inget vansinnigt röj = inget intresse för GTA för min del.

Medlem

The last of us kändes tråkigt efter ett tag när man började kunna räkna ut att här blir det en fight efter att lådor bilar mm låg lämpligt utspridda storyn var kanon bra men utförandet var lite trist likaså god of war saknade köttandet från dom tre första spelen blev less på det när man skulle slåss på drak ryggen spelade aldrig färdig det!

Medlem

Bioshock, tyckte både Bioshock 2 samt Bioshock Infinite var mycket bättre än ettan. Sen Dragon Age: Inquisition, som har blivit hyllat som seriens återuppståndelse, men personligen så tycker jag fan att Dragon Age 2 är bättre. Inquisition var sjukt segt att ta sig igenom.

Medlem

Alla dessa sport-spel med årliga släpp. I grunden ganska underhållande spel, men eftersom skillnaden från år till år är så pass liten känns det knappast som en särdeles värdefull investering. Att ha det senaste FIFA t.ex. tycks i de flesta fall vara mer statusinriktat än något med faktisk substans.

The Sims-serien, också i grunden ett bra koncept, något värt att vidareutveckla. Men det har de då inte gjort utan rullar istället kvar i samma gamla hjulspår och till och med plockar bort högt uppskattade funktioner från tidigare spel. Bas-spelen känns dessutom medvetet tomma på innehåll för att lämna utrymme åt framtida expansioner som i sin tur är löjeväckande dyra för vad man får.

Medlem

Half Life


signatur

IDKFA

Medlem

Håller med en del här ovan, Witcher 3.. Att kontrollera Geralt är ibland helt galet, han far omkring som han är onykter och det förstör stämningen totalt.
Sen mina största objekt.. Half-life spelen..
Vissa säger att storyn är så fantastiskt grym, och att det är tidernas bästa spel osv osv.. Realy?? REALY??
Missbedöm mig inte nu, jag gillar dem. Men de är långt från tidernas bästa spel och långt från tidernas mest inflytelserika fps spelen. Storyn lyser med sin frånvaro och det är en linjär plattformshoppare i sjukligt tråkiga miljöer mestadels. Sådär!!! Nu har jag äntligen sagt det!

Medlem
Skrivet av Rafner:

Är inte det där typ alla spel någonsin? Är du en sån där spelevink som bara gillar obskyra indie-titlar som enbart släppts i de forna öst-staterna till konstiga hemdatorer som inte längre existerar?

Mina egna spel då. Ja det hade varit lätt att säga "alla JRPG:n någonsin", men jag har ju inte spelat speciellt många av dem, så jag kan inte säga om de är överskattade eller ej. Jag har provat Chrono Trigger och Final Fantasy VII, men jag kan bara inte ta de japanska berättargreppen på allvar. Det känns ofta blödigt, bajsnödigt och jättetöntigt.

Jag testade Zelda: Twilight Princess men gav upp efter fyra timmar eller så. Spelet lyckades aldrig sätta klorna i mig.

CoD (allt efter tvåan åtminstone) är jag inget fan av, men jag vet inte om jag skulle kalla dem överskattade. Jag gillar bara inte den typen av multiplayer-röjare. Detsamma gäller MOBA:s av alla de slag och diverse kortspel. Inget för mig, men jag förstår ändå varför folk gillar dem.

Bioshock-spelen är underhållande men inte alls dessa milstolpar inom spelmediet som vissa hävdar. De är atmosfäriska och vackra, men gameplayet och berättandet är för det mesta ganska simpelt.

Jag skulle nog säga att Bethesdas spel toppar listan över de mest överskattade någonsin. Värst är Oblivion, vilket nog beror på att det var en sådan massiv besvikelse. Jag hade förväntat mig ännu större djup jämfört med Morrowind, men istället är detta spelet som fick mig att inse vad "konsolifiering" innebär. Efter Oblivion så visste jag vad jag kunde förvänta mig. Fallout 3 var redigt dåligt (jag pallade aldrig ens klara ut det), som tur var kom New Vegas därefter och Obsidian visade att det är möjligt att göra bra moderna Fallout-spel. Skyrim var okej, detta främst pga moddar. Fallout 4 var en spark i pungen.

Det största problemet med Bethesdas spel är att de gång på gång uppvisar att de är bra på att göra världar som är roliga att spelunka runt i, men de är urusla på att få dessa världar att kännas trovärdiga. Ännu sämre är de på att skapa intressanta karaktärer och berättelser. Detta blev smärtsamt tydligt när Obsidian gjorde ett 6000 gånger bättre Fallout med exakt samma teknologi som Bethesda, men med duktiga författare.

Du lyckades att klanka ner på hur mycket som helst här. Vad gillar du för några spel om man får fråga ?

Medlem

Zelda: Breath of the wild

Jag kommer väl från ocarina of time och majoras mask eran så denna typen av spel var inte hur jag definerade och förväntade mig från ett zeldaspel, vet inte riktigt vad dom försökte uppnå utan jag upplevde det som allmänt för stort och innehållsfattigt, saknar riktiga tempel osv.
Fick tvinga mig själv att klara det till slut och då sket jag bara i allt och sprang mot slutbossen (klarade guardians först)

Path of Exile
Jag vill verkligen gilla detta spelet och gett det otaliga försök men tycker att själva spelglädjen är lika med noll, kan inte sätta finger på vad men det är verkligen inte roligt, Diablo 3 fattar jag inte varför men jag har mycket roligare i det spelet även om det är extremt innehållsfattigt idag.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skriv svar