Tio funktioner som borde komma till Super Mario Maker 2

Medlem
Tio funktioner som borde komma till Super Mario Maker 2

Jag har suttit nu på morgonen och knaprat ihop en lista över de tio funktionerna som jag saknar mest i Super Mario Maker 2 och som jag hoppas kommer i framtida uppdateringar eller DLC.

1.
Utzoomning när man spelar multi-player med varandra på en skärm.

Jag och min dotter spelade några banor med varandra som jag hade gjort och på vissa ställen så brukar jag sätta ut rör som inte ska synas från marken men som man kanske kommer ut från när man spelar, men när man gjorde det så dog den första som kom ut ur röret. Här så borde det istället vara så att skärmen zoomar ut som i New Super Mario Bros spelen.
Har man gjort väggar som man inte kan se vad som finns på andra sidan så kan det vid en utzoomning bli att det är svart på andra sidan den eller de väggarna bara för att behålla rum känslan.

2.
Naturfenomen.

Jag vill gärna se sand som kommer upp ur marken som i New Super Mario Bros på öken banor, detta kanske bara skulle passa på öken banor men då kan man få den att förändras beroende på vilket tema man har. På vatten banor kan det vara bubblor, sätter man det över rör så ser det då ut som att det kommer ut bubblor från rören, något som kan göra att det blir svårare att komma åt vissa saker under vattnet.
På skogsbanor så kan det vara vatten som sprutar upp och lyfter upp saker. Exempelvis Koopa troopas som går på något precis ovanför vattnet.
Detta skulle även kunna vara en virvelvind som får Mario att snurra runt och sen gå tillbaka som i Super Mario Bros 3.

3.
Koopalings; Larry, Roy, Wendy, Morton, Lemmy, Iggy och Ludwig.

Dessa sju barn gör ju olika saker beroende på vem man skulle välja, Wendy exempelvis kastar ju sina ringar.
Man skulle ju kunna ha med de på Bowser Jr så att det bara skulle vara att hålla in Bowser Jr och sen välja en av de sju Koopalingsen.

4.
Dry Bowser.

Bowser när han är ett levande skelett. Dry Bowser kan vara med om man håller in vanliga Bowser.

5.
Koopa Troopas med blåa skal.

Dessa Koopa Troopas brukar ju snurra runt med sitt skal på planen och följa efter Mario. Kan finnas som ett alternativ för de gröna och röda Koopa Troopas.

6.
Fler Power Ups.

Det finns så många fler saker som man kan bli i Super Mario spelen, isblomma så att man skjuter is, Hammarbroder dräkt så att man kastar hammare eller boomerang, mini Mario så att man kan gå in i mini rör. Alternativen är långa och jag har inte tänkt på vilka förmågor som jag helst skulle vilja ge Mario i Super Mario Maker 2.
Har nu gjort en lista längst ner på de Power Ups jag helst vill se i Super Mario Maker 2.

7.
Fler hammarbröder.

Jag vill att man ska kunna välja hammarbröder som kastar eld även i de fyra klassiska spel stilarna och sen skulle jag även vilja ha med de som kastar boomerang.

8.
Fler spelstilar.

Det är jättekul att Super Mario 3D World är en extra spelstil, man kan ju göra saker där som inte går i de klassiska spelstilarna.
Däremot så vill jag se fler spelstilar. Som Super Mario Land, Super Mario Bros 2, Super Mario 64, Super Mario Galaxy och Super Mario Odyssey.
Tänk vad mycket roligt man skulle kunna göra med att kasta sin mössa på banorna.

9.
Begränsning på hur många liv man har.

Jag skulle vilja att det bara ska vara ett antal liv som man har när man spelar banorna som i Story mode.
Då skulle ens kompis försvinna när hen förlorat alla sina liv i multi-player och man måste få ihop 100 mynt för att väcka hen till liv igen.

10.
Koppla ihop olika banor.

När man spelar själv eller med en kompis så skulle det vara kul om man kunde koppla ihop ett antal banor så att man kan välja att spela banorna en och en eller spela de i ordningsföljd. Då blir det lite som att spela en värld, skulle man dö game over så måste man börja om från den första banan.

Lista över Power Ups som jag vill se i Super Mario Maker 2

* Tanooki Suit
Eftersom man redan kan flyga i Super Mario Bros 3 så skulle jag vilja se denna dräkten återvända. Det roliga och användbara med den är att man under några sekunder kan förvandla sig till en staty som inga fiender kan göra något.

* Blue Shell
Första Super Mario Bros har fått både Mega Mushroom och blomman från Super Mario Land som inte fanns med i det spelet så därför tycker jag att Super Mario World ska få detta blåa skalet från New Super Mario Bros. Riktigt kul att springa och sen hoppa in i sitt skal och studsa vidare.

* Super Acorn
Detta är en Power Up som borde finnas med. Det hör ju liksom till att man ska kunna bli en flygekorre i New Super Mario Bros U.

* Ice Flower
Denna isblomman skulle jag vilja se i alla spelstilarna. Det är kul att kunna frysa ner fienderna och det skulle vara kul att exempelvis kunna göra det även i första Super Mario Bros.

* Hammer Suit
Denna dräkten tillät Mario att kasta hammare i Super Mario Bros 3, något som gjorde att man kunde få bort lava klot och även döda Bowser i slutet av spelet mycket lättare. (om man kunde behålla dräkten genom hela hans slott)
Denna dräkten vill jag också se i alla spel stilarna.
I Super Mario 3D World så kan det vara att man kastar boomerang istället.

* Penguin Suit
Det skulle vara kul att även kunna bli Pingvin igen i New Super Mario Bros U

* Frog Suit
Att simma omkring som groda på vattenbanor kan underlätta en hel del och det kan även bli en extra utmaning på land.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har även lagt till en lista över Power Ups som jag vill se i Super Mario Maker 2


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det var ingen dålig lista.

Hur ska du förmedla detta till utvecklarna eller de ansvariga för framtida patcher osv?

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Det var ingen dålig lista.

Hur ska du förmedla detta till utvecklarna eller de ansvariga för framtida patcher osv?

Hehe, ja du det är frågan
Jag får väl söka jobb som det hos Nintendo

Det fanns tre saker som jag önskade mig väldigt mycket till första Super Mario Maker och det som var väldigt kul med Super Mario Maker 2 var att två av de sakerna kom med i spelet.
Så nu är det bara Super Mario Land spel stil som fattas, men o andra sidan fick vi ju blomman från det spelet i Super Mario Maker 2.

Nu tror jag inte att allt detta kommer till Super Mario Maker 2 men det skulle vara kul om i alla fall något av detta skulle komma med.
Jag tror ju att det finns fler än bara jag som vill se något eller några av dessa saker, så om det blir en efterfrågan så kan det finnas en chans.
Sen så är det ju alltid kul med nya saker att göra i spelet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vi fick...

* Spike

* Pokey

* Frozen coin

* P-Block

* Dash Block

* Ninji Speedruns

Och

* Master Sword

Vid första uppdateringen med nya saker till spelet.

https://m.fz.se/nyhet/281699-link-och-mastarsvardet-gor-entre...


signatur

ゼルダの城

Medlem
Dessa saker kommer äntligen från min önskelista

Fler Power Ups, World Maker och Koopalings kommer nu äntligen till Super Mario Maker 2


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar