Spelmusik Remastered?

Medlem
Spelmusik Remastered?

Vill bara tipsa om en grym Youtube kanal jag hittade häromdagen. En svensk kille som gör om gamla
spelklassikers soundtrack och får dom att låta fenomenalt. Jag är impad iallafall! Här är några av dom:

Medlem
Gnällkuk

Alla utom Mega Man tyckte jag var riktigt bra, Mega Man blev klart sämre genom att helt fel tonarter på pianot. Vad hände liksom? :/ Battle Theme är nog min favorit, Hell March låter som taget ur en Bond-film :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Klassisk MIDI På tal om remakes, hittade denna för några år sedan, ett av mina barndsomspel och dessutom med en mästerlig remix!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alla utom Mega Man tyckte jag var riktigt bra, Mega Man blev klart sämre genom att helt fel tonarter på pianot. Vad hände liksom? :/ Battle Theme är nog min favorit, Hell March låter som taget ur en Bond-film :>

Mega Man låtarna var de jag gillade mest håller med dig om Hell March. Fast blev sugen på att installera Red Alert 3 efter klippet xd

Gnällkuk
Skrivet av Rackaren:

Mega Man låtarna var de jag gillade mest håller med dig om Hell March. Fast blev sugen på att installera Red Alert 3 efter klippet xd

Men va? Painot håller så extermt låg ton, borde varit bra mycket högre tonarter. Jag förstår inte hur du tycker det här är bra?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alla utom Mega Man tyckte jag var riktigt bra, Mega Man blev klart sämre genom att helt fel tonarter på pianot. Vad hände liksom? :/ Battle Theme är nog min favorit, Hell March låter som taget ur en Bond-film :>

Skrivet av Rackaren:

Mega Man låtarna var de jag gillade mest håller med dig om Hell March. Fast blev sugen på att installera Red Alert 3 efter klippet xd

Jag säger tvärtom, tyckte Mega Man var okej men Hell March tappade ju mycket av sin kraft i den här versionen. Kompetent gjord, men personligen skulle jag säga att den förlorat mycket av det som gjorde den så jäkla bra. Smaken är väl som baken.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent

Jag gillade Mega Man bäst. Framförallt pianot var riktigt grymt – precis rätt tonart och allt.

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag gillade Mega Man bäst. Framförallt pianot var riktigt grymt – precis rätt tonart och allt.

Ja, det brukar låta bra om allt är i samma tonart...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skribent
Skrivet av Roten:

Ja, det brukar låta bra om allt är i samma tonart...

Det var ett skämt baserat på tidigare inlägg i tråden

Medlem

Visste inte att mitch murder hade gjort spelmusik. Speciellt inte Syndicate.

Pontus Hultgrens Corneria theme var sjysst med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Går inte att förbättra Hell March ju, helgerån! ( Annars lät det bra. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men va? Painot håller så extermt låg ton, borde varit bra mycket högre tonarter. Jag förstår inte hur du tycker det här är bra?

Pianot ligger i samma tonart som övriga låten så vad menar du? Ljudvolym? Högre oktav?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Klassisk MIDI På tal om remakes, hittade denna för några år sedan, ett av mina barndsomspel och dessutom med en mästerlig remix!

https://www.youtube.com/watch?v=5p5gd89y8yY

Gillar du den där så gillar du nog Instant Remedy också Föredrar hans remix av låten i fråga.
Edit: Kolla in Hazel också, många sköna remixes även där ^^

Övriga låtar inte alls i min smak, men det har med med midi-instrumenten att göra än musiken sig.

Gnällkuk
Skrivet av Kixo:

Pianot ligger i samma tonart som övriga låten så vad menar du? Ljudvolym? Högre oktav?

Oktav heter det nog på musikiska, ursäkta mitt okunnande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Grym tråd !
Fler tips tas gärna emot

Medlem
Medlem

Unreal Tournament har några av dom bästa spellåtarna och ett av dom mest kompletta soundtracksen som helhet i spel tycker jag. Detta är troligen dom bästa remixerna som gjorts av dessa låtar. Har tipsat om dom innan troligen, han är snart klar med alla låtar i spelet, tror bara det är 3 kvar nu.

https://www.youtube.com/user/Usekator/videos

Exempel:

Hittade kanalen egentligen pga en No Remorse remix och sedan Robocop till nes, sedan av ett rent sammanträffande så såg jag att han också hade gjort Unrealmusik, jackpott.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Unreal Tournament har några av dom bästa spellåtarna och ett av dom mest kompletta soundtracksen som helhet i spel tycker jag. Detta är troligen dom bästa remixerna som gjorts av dessa låtar. Har tipsat om dom innan troligen, han är snart klar med alla låtar i spelet, tror bara det är 3 kvar nu.

https://www.youtube.com/user/Usekator/videos

Exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=yOd5cXJ3EuY

https://www.youtube.com/watch?v=W-mSOJMwW3o

https://www.youtube.com/watch?v=7qPAdUDT2fo

Hittade kanalen egentligen pga en No Remorse remix och sedan Robocop till nes, sedan av ett rent sammanträffande så såg jag att han också hade gjort Unrealmusik, jackpott.

Tack!!! Älskar Unreal musik

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oktav heter det nog på musikiska, ursäkta mitt okunnande

Hehe, ingen fara. Men ja, håller nog med faktiskt att den borde ligga i en högre oktav!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Nån som vågar sig på en giss vilket spel som inspirerat denna låten?

1
Skriv svar