World of Warcraft blir svinsnyggt i Unreal Engine 4

Medlem
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Det Vanilla har som inte det moderna WoW har är en levande värld, och en aktiv community. Det var roligare när man visste vilka alla var på servern, och dina handlingar i olika grupper och guilder fick konsekvenser i det sociala spelet.

Tror inte folk är ute efter det du tror., man måste inte vara bakåtsträvare för att gilla Classic. Själv så gillar jag skarpt att man kör den nya klienten med nyare grafik.

Och varför ska något se ut på ett visst sätt? Konstig fråga...

Ja självklart blir ett onlinespel bättre med en aktiv community. Men jag tror ärligt talat inte att classics community kommer bli vad den var. Nu finns all kunskap och all info om hur man tar sig vidare i spelet. Det fanns inte då, det var trial and error som gällde. Sen kommer en stor del av spelarbasen installera addons vilket förstör mycket av interaktionen mellan spelare. DBM och liknande addons gör raids mm triviala.

Men visst, det kommer säkert tilltala många spelare att gå tillbaka till tiden då man behövde söka grupper i chatten.

Som jag skrev i tidigare posten så tror jag wow skulle vara mycket bättre om questandet och levlandet var svårare och på så sätt tvinga spelare att hjälpas åt för att klara vissa saker.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Moderna WoW har allt det där förutom att alla visste vem alla var vilket är förklarligt med tanke på hur många som spelar.

Fast nja.

Att moderna WoW har en levande värld?
Väldigt många zoner är helt öde. Speciellt många områden på lägre level.
Anledningen till att Vanilla kändes så levande var ju pga att det nästan alltid fanns folk i alla zoner som man kunde prata och göra quest ihop med, och det berodde ju på att det tog sin tid att levla. Idag går det att lvla från 1-100 på tok för snabbt och man stannar inte alls länge i de zoner man känner för att levla i.

Och att spelare visste vilka alla var på servern berodde på att det inte fanns crossrealms. Det var fler som spelade WoW innan det infördes än vad det är idag, så att det idag skulle bero på att "många som spelar" är inte korrekt.

Under Wotlk hade WoW sin peak i antalet subs och spelare, och det var innan crossrealm (som då enbart fanns i BGs) kom in i bilden som det gjorde i Cataclysm.

Det var också därför sina handlingarna i grupper och guilder fick konsekvenser ifall man gjorde något dumt till skillnad från idag när du bara kan lämna och joina en ny utan att knappt någon känner igen din karaktär i och med att det ploppar in nytt folk på servrarna lite titt som tätt med phasing-systemet som används nu i moderna WoW med hjälp av crossrealms.

Crossrealms och phasing är det sämsta dom har lagt till i WoW. Crossrealms borde vara begränsat till battlegrounds, precis som det var under Vanilla, Tbc och Wotlk.

Det som Blizzard borde ha gjort istället för crossrealms är att dom borde ha slagit ihop servrarna och på så sätt flyttat ihop spelarna till samma server. Då hade man också sluppit dagens usla phasing-system som används i moderna WoW.

Inaktiv
Skrivet av Westrr:

Fast nja.

Att moderna WoW har en levande värld?
Väldigt många zoner är helt öde. Speciellt många områden på lägre level.
Anledningen till att Vanilla kändes så levande var ju pga att det nästan alltid fanns folk i alla zoner som man kunde prata och göra quest ihop med, och det berodde ju på att det tog sin tid att levla. Idag går det att lvla från 1-100 på tok för snabbt och man stannar inte alls länge i de zoner man känner för att levla i.

Och att spelare visste vilka alla var på servern berodde på att det inte fanns crossrealms. Det var fler som spelade WoW innan det infördes än vad det är idag, så att det idag skulle bero på att "många som spelar" är inte korrekt.

Under Wotlk hade WoW sin peak i antalet subs och spelare, och det var innan crossrealm (som då enbart fanns i BGs) kom in i bilden som det gjorde i Cataclysm.

Det var också därför sina handlingarna i grupper och guilder fick konsekvenser ifall man gjorde något dumt till skillnad från idag när du bara kan lämna och joina en ny utan att knappt någon känner igen din karaktär i och med att det ploppar in nytt folk på servrarna lite titt som tätt med phasing-systemet som används nu i moderna WoW med hjälp av crossrealms.

Crossrealms och phasing är det sämsta dom har lagt till i WoW. Crossrealms borde vara begränsat till battlegrounds, precis som det var under Vanilla, Tbc och Wotlk.

Det som Blizzard borde ha gjort istället för crossrealms är att dom borde ha slagit ihop servrarna och på så sätt flyttat ihop spelarna till samma server. Då hade man också sluppit dagens usla phasing-system som används i moderna WoW.

Njae... agree to disagree.
Dina nostalgi-brillor förskönar lite väl mycket tycker jag

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Njae... agree to disagree.
Dina nostalgi-brillor förskönar lite väl mycket tycker jag

Svårt att kalla det "nostalgi-brillor" när jag spelat samtliga expansioner och märker skillnaden igen bara genom att jämföra med Classic betan och hur Classic kommer att bli (förutsatt att dom inte lägger till crossrealms, vilket dom sagt inte ska finnas i Classic förutom till BGs).

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

I den här videon från senaste blizzcon så visar de hur de gjort, riktigt intressant!
https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM

Den var riktigt bra, många trodde det nog bara att det var för Blizzard att slänga upp en classic server, så är det ju onekligen inte.
Funderade dock på om det inte hade varit enklare att lägga in nya Blizzard frameworken (med stöd för blizzard appen, login servers osv) i gamla klienten/servern, men det kanske hade varit för mycket förluster i att göra så, den nya motorn är säkerligen bättre. Och då hade vi varit fast med gammal grafik också. Sen måste Blizzard hantera gammal teknik dessutom.

Medlem

Spelet kommer dock se svinfult ut om de lägger karaktärerna som finns i WoW. Det som gör WoW så bra är hur bra karaktärerna passar till de olika miljöerna, speciellt i vanilla. Uppgradera alla miljöer och du måste lägga enormt mycket tid på att få karaktärerna att passa in och det kommer inte att kännas som WoW.

12
Skriv svar