Skammen! Moddare gör hardcore-favoriten Sekiro: Shadows Die Twice lättare

Robot
Skammen! Moddare gör hardcore-favoriten Sekiro: Shadows Die Twice lättare
Medlem

Larvigt kan man tycka, men det ju bara en mod så.

Gillar att man inte kan välja svårighetsgrad i FromSofts spel. Man bara hoppar in och kör som det är tänkt att vara, underbart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Perfekt. Nu kan jag äntligen intressa mig för spelet.

Medlem

Någon som vet om det går att modda ett pågående spel eller om man måste starta om? Har inte slagit i frustrationsväggen än, men om man kan modda spelet mitt i så är det här ju bra att ha i bakfickan om det blir oöverkomligt svårt. Men jag känner inte för att spela igenom halva spelet, fastna, och sedan behöva starta om för att kunna köra med den där modden.

Medlem

För mig som har allt mindre tid för spel och tycker att dagens spel är för långa är detta mycket intressant. Förr kunde man nöta samma spel tills man klarade det och gillade utmaningen. Nu mer spelar jag oftast på easy för att få storyn och utforskandet av miljöerna osv i mitt eget tempo.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Perfekt. Nu kan jag äntligen intressa mig för spelet.

Jag förstår inte folk som har svårt för spelet. Ger man upp tidigt så man inte lärt sig spelets mekanik med blockeringar? Klarade av 4 av spelets slutbossar när jag var rejält i gasen å jag vill inte påstå att jag är bra på spel, bara tålmodig.

Medlem

Jag har inte klarat spelet ännu men är på god väg.
Än så länge hänger jag med men ju äldre man blir destå svårare blir det med reaktionsförmågan. Om 10-20 år kanske det är jag som skriker efter ett easy-mode?

Medlem

I ärlighetens namn, jag har inte klarat spelet eller ens varit i närheten av att klara det. Stort DS-fan och gillar Sekiro skarpt men hittade aldrig rytmen i spelet. Det jag saknar är att kunna läsa av vad fienden tänker göra innan han svingar sitt svärd. Här händer det inom mikrosekunder, ibland har man tur och reagerar korrekt men oftast inte. Nja spelade i några veckor men har inte rört det på väldigt länge. Tycker dock inte att det är okej att göra ett färdigt spel enklare av princip...är det för svårt? Erkänn att det är för svårt för dig och välj ett annat spel.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Jag har inte klarat spelet ännu men är på god väg.
Än så länge hänger jag med men ju äldre man blir destå svårare blir det med reaktionsförmågan. Om 10-20 år kanske det är jag som skriker efter ett easy-mode?

Jag är ingen ungdom direkt men easy-mode kommer jag aldrig att spela. Inte ens normal. För min del kör jag alltid hard-mode.

Jag tror helt enkelt man blir bra på det man tränar, oavsett ålder. Spelar man alltid i hard-mode (eller svårare mode, om det finns) i alla spel så blir man härdad och behåller ständigt skärpan som krävs för det. Hard-mode blir det "normala".

Spel som Dark Souls och Sekiro känns inte särskilt svåra då utan de känns bara sådär lagom utmanande. Men jag skulle tro att börjar man spela i easy-mode så är det kört. Då blir man bara slö och plötsligt blir alla spel svåra redan på normalnivån.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag förstår inte folk som har svårt för spelet. Ger man upp tidigt så man inte lärt sig spelets mekanik med blockeringar? Klarade av 4 av spelets slutbossar när jag var rejält i gasen å jag vill inte påstå att jag är bra på spel, bara tålmodig.

Tror mycket handlar om det, i mitt eget fall i alla fall, att man ger upp för tidigt, man har inte tid eller känner att man kan spela något annat efter att ha dött 20 ggr. Sen kan det var så att folk kanske är mer smartare, högre IQ kanske på sådana här spel. Jag vet faktiskt inte, men ibland känner man sig totalt hjärndöd i detta spel. Men jag måste säg att dom enkla fienderna man mötte i början av spelet var sjukt svåra i början men blev sedan hur enkla som helst att döda, det blev dock inte det samma med bossarna.

Skrivet av Maggot:

I ärlighetens namn, jag har inte klarat spelet eller ens varit i närheten av att klara det. Stort DS-fan och gillar Sekiro skarpt men hittade aldrig rytmen i spelet. Det jag saknar är att kunna läsa av vad fienden tänker göra innan han svingar sitt svärd. Här händer det inom mikrosekunder, ibland har man tur och reagerar korrekt men oftast inte. Nja spelade i några veckor men har inte rört det på väldigt länge. Tycker dock inte att det är okej att göra ett färdigt spel enklare av princip...är det för svårt? Erkänn att det är för svårt för dig och välj ett annat spel.

Är i exakt samma sits, hittad aldrig heller rytmen, men jag har inte gett upp och tänker fortsätta med spelet så småningom.

Medlem

Är detta jättemycket svårare än andra FromSoft spel? Klarade precis ut DS3 och tog även platinum (något jag aldrig gör) och är sugen på mer FromSoft nu men velar lite på detta köp då nästan alla klagar över hur svårt det är .

Medlem
Skrivet av blytung:

Är detta jättemycket svårare än andra FromSoft spel? Klarade precis ut DS3 och tog även platinum (något jag aldrig gör) och är sugen på mer FromSoft nu men velar lite på detta köp då nästan alla klagar över hur svårt det är .

Ds3 upplever jag som svårare men titlarna går inte riktigt att jämföra. Ds3 är lite långsammare men fienderna slår hårdare

Medlem

35+ och tyckte inte Sekiro var speciellt svårt när det kom till reaktionsförmågan. Visst är det svårare än de flesta "normala" spel men va fan, hur kul är det inte om man måste kämpa lite och ha lite motgångar.

Medlem
Skrivet av kaealy:

35+ och tyckte inte Sekiro var speciellt svårt när det kom till reaktionsförmågan. Visst är det svårare än de flesta "normala" spel men va fan, hur kul är det inte om man måste kämpa lite och ha lite motgångar.

Har man spelat bayou Billy vet man vad svårt är kanske?

Medlem
Skrivet av blytung:

Är detta jättemycket svårare än andra FromSoft spel? Klarade precis ut DS3 och tog även platinum (något jag aldrig gör) och är sugen på mer FromSoft nu men velar lite på detta köp då nästan alla klagar över hur svårt det är .

Skulle inte säga att det är jättemycket svårare om man har kört tidigare FromSoft spel. Men, Sekiro är annorlunda. Man får släppa Dark Souls-tänket, när man gör det och börjar få in teknikerna/pareringarna/rörelser så blir det "lättare".

Med det sagt så finns det självklart en hel del "road-blocks"(vilket skiljer sig från person till person) i spelet, det är likt deras tidigare spel, du kommer att dö en hel del, det är utmanande.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av kaealy:

35+ och tyckte inte Sekiro var speciellt svårt när det kom till reaktionsförmågan. Visst är det svårare än de flesta "normala" spel men va fan, hur kul är det inte om man måste kämpa lite och ha lite motgångar.

Skrivet av Kavakava83:

Har man spelat bayou Billy vet man vad svårt är kanske?

Bayou Billy skuile jag inte kalla svårt utan mer att man pajjar fingrarna med alla hoppsparkar o styrande på bilnivåerna. 😆

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag förstår inte folk som har svårt för spelet. Ger man upp tidigt så man inte lärt sig spelets mekanik med blockeringar? Klarade av 4 av spelets slutbossar när jag var rejält i gasen å jag vill inte påstå att jag är bra på spel, bara tålmodig.

Jag har inte spelat det ens. Har inte varit intresserad förens nu.

Medlem

Gott. Skadar aldrig att kunna välja svårighetsgrad i spel.

Medlem

hard på det mesta eftersom man lätt tröttnar efter att ha klarat spelen i det läget!


signatur

//monster

Medlem

Hade ju varit gött om alla achievements vart låsta och ett enda nytt kom upp under "Weak sauce little bitch"

Skrivet av MaxWarp:

Gott. Skadar aldrig att kunna välja svårighetsgrad i spel.

I ett spel nästan specifikt designat runt svårighet så skulle jag faktiskt våga påstå att det skadar.

Medlem
Skrivet av Zensu:

I ett spel nästan specifikt designat runt svårighet så skulle jag faktiskt våga påstå att det skadar.

Nej det gör det inte. Du kan spela på "Normal" och jag spelar på "Easy". På så sätt kan alla ha roligt. Du kan skryta med att du klarat spelet "som det är menat", och jag skiter i vilket så länge jag har kul.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Nej det gör det inte. Du kan spela på "Normal" och jag spelar på "Easy". På så sätt kan alla ha roligt. Du kan skryta med att du klarat spelet "som det är menat", och jag skiter i vilket så länge jag har kul.

Eller så spelar folk spel där man kan välja svårighetsgrad(vilket inte är fel på något sätt) och låter FromSofts spel vara så som dom är och är uppskattade samt hyllande för. Alla nöjda! (eller så installerar man mods likt detta)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Eller så spelar folk spel där man kan välja svårighetsgrad(vilket inte är fel på något sätt) och låter FromSofts spel vara så som dom är och är uppskattade samt hyllande för. Alla nöjda! (eller så installerar man mods likt detta)

FromSofts spel hade varit precis lika uppskattade och sålt lika bra (antagligen bättre) om dom hade valbara svårighetsgrader från början. Jag har aldrig hört någon argumentera för att ta bort valbara svårighetsgrader i ett spel som redan har det. Det vore att förespråka en ändring som innebar att färre kunde ha roligt med spelet, vilket får en att framstå lite som en skitstövel.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

FromSofts spel hade varit precis lika uppskattade och sålt lika bra (antagligen bättre) om dom hade valbara svårighetsgrader från början. Jag har aldrig hört någon argumentera för att ta bort valbara svårighetsgrader i ett spel som redan har det. Det vore att förespråka en ändring som innebar att färre kunde ha roligt med spelet, vilket får en att framstå lite som en skitstövel.

Här är anledning till varför Miyazaki inte har svårighetsgrader från första början:

"We don't want to include a difficulty selection because we want to bring everyone to the same level of discussion and the same level of enjoyment," Miyazaki said. "So we want everyone … to first face that challenge and to overcome it in some way that suits them as a player."

"We want everyone to feel that sense of accomplishment. We want everyone to feel elated and to join that discussion on the same level. We feel if there's different difficulties, that's going to segment and fragment the user base. People will have different experiences based on that [differing difficulty level]. This is something we take to heart when we design games. It's been the same way for previous titles and it's very much the same with Sekiro."

https://www.gamepur.com/news/29299-why-darks-souls-dont-have-...

Personligen tror jag inte dom hade varit lika uppskattade med svårighetsgrader, det är liksom en del av spelens "själ"(heh) och gör dom unika. Sen har ju Dark Souls redan en lägre svårighetsgrad genom att summona folk och Sekiro körs redan i "normal-mode" från början. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar