De sämsta spelen ni känner till?

Medlem
De sämsta spelen ni känner till?

Jag är inte helt insatt i vad som är dåligt numera i spelvärlden. Jag är endast ute efter det som verkligen säger att det är ett bra spel. Omslag som är episka hjälper inte. Spelet måste vara bra. Och jag kommer då med frågan till er: Vilka eller vilket är det absolut sämsta, värsta, mest meningslösa spel ni någonsin har kört? Jag däremot känner till några titlar:

Aliens: Colonial Marines

Fortnite

Battlefield V

The Walking Dead: Survival Instinct

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

PlayerUnknowns Battlegrounds

Ark: Survival Evolved

Hur som helst, detta är bara några få jag känner till som jag absolut avskyr. Vilka är era? Kommentera gärna!

Releasehästryttare

You sweet sweet inocent child

Du skall se vilken dynga av spel det finns på Steam, håller på och gå igenom det senaste uppladdningarna nu och om man jämför de spelen du listat med dem så är dina fullpotts spel.

Som exempel, här är de 3 första spelen jag fick upp i min nya kö i Steam.

https://store.steampowered.com/app/1119820/61_Days

https://store.steampowered.com/app/1122980/Hentai_Shojo/

https://store.steampowered.com/app/1122250/THE_FATE_OF_THE_BU...

Releasehästryttare

Fick upp dessa två spelen back to back...

Skulle nog heldre bli sparkad i pungen än spela dessa ..

Och ja, innan nån frågar .. dessa är två olika spel.

Medlem

Takedown: Red Sabre , på Steam .
Navy seals weapons of mass destruction : recensionen på Gamespot säger det mesta: Some features apparently were cut from Navy SEALs: Weapons of Mass Destruction. In alphabetical order, these are: gameplay, graphics, and sound.
https://www.gamespot.com/reviews/navy-seals-weapons-of-mass-destruction-review/1900-6073226/

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tror nog att i en sån här diskussion borde det skiljas på vad man personligen inte tycker om och vad som är objektivt dåligt.

Känns mest som ett trollningsförsök här.

@uberpwnage2.0: Kan omöjligt vara det sämsta spelet du spelat Spelet har ju faktiskt bra sidor.

Vissa spel till NES var helt bedrövliga. Dvs objektivt dåliga, från vilken vinkel eller vrå man kollar från. Spel som bara släpptes för att vara en quick money grab då det inte gick att läsa på om spel förrän det redan sitter i konsolen.

Av objektivt dåliga spel, är detta minn personliga dåliga favorit.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Subjektivt dåliga spel undanbedes. När vi pratar om dåliga spel bör vi prata om riktigt dåliga spel.

Objektivt apdåliga spel.

Här är ett:

Och här är den största ångande bajshögen i modern tid:


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja, Fallout 76 var ju en total flopp, jag köpte Power Armor Edition mer för att jag ville ha hjälmen och de andra sakerna. Jag förväntade mig buggar eftersom det är ett Bethesda spel men det var väl i överkant samt alla lögner och hur de ändrat sina ståndpunkter gör att det spelet var en total förlust för mig.

No Man Sky, ett spel som de flesta av oss kan hålla med om var en total flopp och att Sean Murray är millenniets största lögnare. Av princip skäl så vägrar jag spela det spelet igen.

Mafia 3 Jag älskar det första spelet, jag vet inte hur många hundra timmar jag spenderade i det spelet. Det andra spelet är också bra men saker lämnas olösta i berättelsen. Det tredje spelet gjorde vissa berättelse delar rätt men hela spelvärlden och alla klippa klistrade uppdrag dödade upplevelsen helt för mig. Allt utanför specifika berättelse uppdrag är bara klipp och klistrat över hela spelet. De gjorde spelet lite bättre med vissa berättelse dlc's men det känns inte som gamla Mafia.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox: Håller väldigt mycket med dig om Mafia 3. På något vis lyckades de skapa en stor fin stad men som tyvärr inte hade någon själ. Sedan att jag kunde gå runt och utforska och snubbla över 30 snubbar i en fabriksbyggnad, döda alla, komma tillbaks i ett uppdrag 10 minuter senare och behöva döda alla igen. Såna små saker. Interaktivitet med objekt kändes faktiskt sämre än tvåan också, typ när man skjöt på bilar etc. På tal om bilar ... styrningen var ganska kass.

Gillade storyn dock, den var helt ok. Känslan av vapnena hade de fått till väldigt bra också, lite cred ska de ha. Men sämsta spel? Nej, bara en stor besvikelse.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Det här är för mig en gåta, hur passar det in i listan med dåliga/mediokra spel?

Medlem

@jk78ki: Jag älskar Donkey Kong-spelen. Speciellt Country Returns. Men Tropical Freeze kändes bara som en blank kopia av just det spelet. Jag blev på grund av just detta mycket besviken på det.

Medlem

Håller med Devan. Släpps nytt skräp på Steam varje dag. Gick bara in precis och hittade det här:

https://store.steampowered.com/app/1096510/Seven_Nations/

Man borde ju på riktigt få betalt för att slösa sin tid på sådant

Medlem
Skrivet av smuts:

Subjektivt dåliga spel undanbedes. När vi pratar om dåliga spel bör vi prata om riktigt dåliga spel.

Objektivt apdåliga spel.

Här är ett:

https://www.youtube.com/watch?v=FBmy9c-Ag7E

Och här är den största ångande bajshögen i modern tid:

https://www.youtube.com/watch?v=o53UjcablsQ

Finns ingenting som heter "Objektivt dåliga spel" bortom tekniska haverier som inte ens går att spela. Håller exempelvis inte med om att DNF skulle vara "största ångande bajshögen i modern tid" - Tyckte det var helt ok och hade betydligt roligare i det än i titlar som The Last of Us (utan att kalla sistnämnda för dåligt på något sätt).

Skulle personligen skilja på spel som aldrig hade ambition att säljas som en underhållningsprodukt (mycket av Steam-skräpet så som asset-flips och liknande) och spel som ändå har lite arbete bakom sig, annars blir det för lätt. Där står sig "The Settlers II: 10th Anniversary" som något av det sämsta jag spelat. Än idag det enda spelet jag somnat till av ren tristess mitt i spelsessionen.

Medlem
Skrivet av Maddox:

No Man Sky

Jag spelade inte NMS förän efter Next-uppdateringen hade släppts och jag hade väldigt roligt med det. Finns fantastiskt mycket att göra och upptäcka. Basbyggandet är riktigt väl genomfört och det finns massor med mål att sträva efter. Uppgradera skepp, uppgradera vapen och dräkt, låsa upp basbyggnads-föremål, skaffa freighters (massiva hangarskepp) och skicka ut dem på uppdrag, uppgradera nämnda freighters. Etc. Går även spela med polare (även om det känns lite poänglöst). Fick ut ett par hundra timmar ur spelet och är sugen på att återvända när Beyond-uppdateringen släpps.

Rekommenderar alla att ge det ett nytt försök. Om du hatade gameplayet i vanilla-versionen lär du dock inte gilla spelet nu heller. Det handlar fortfarande väldigt mycket om att flyga mellan planeter och farma råvaror så att du kan använda dem för att bygga saker.

Medlem

Spel av king?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Daikatana
Hotel mario
Link: faces of evil (samt övriga Zelda-spel till cd-i 🤮)
Superman (N64)
Sonic boom
Tony Hawk 5

Medlem

[quote postid="3912333" userid="19585" name="smuts"]
Subjektivt dåliga spel undanbedes. När vi pratar om dåliga spel bör vi prata om riktigt dåliga spel.

Objektivt apdåliga spel.

Här är ett:

@smuts: Huh? Moonwalker fick ju bra betyg när det begav sig och var populärt på en massa olika plattformar? Hur kan det anses vara objektivt dåligt? Är det pga klorinpedofilen i huvudrollen?

Skrivet av NordhNet:

Daikatana
Hotel mario
Link: faces of evil (samt övriga Zelda-spel till cd-i 🤮)

Daikatana var ju inte såå dåligt, det var bara totalt överhypat.
Hotel Mario är hyfsat o korta perioder och jag personligen har haft roligare med Zeldaspelen till min CD-i än vad jag har haft med flera av 3D Zeldaspelen till Nintendos konsoler.

Mitt bidrag (som jag faktiskt har spelat, det borde vara ett krav för denna tråd).
Boiling point: Road to Hell. En komplett buggröra som var ospelbart.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dåliga spel, ptja, det finns nog en hel del verkligt dåliga spel, där utvecklaren inte har brytt sig ett skit om användarens upplevelse etc, men jag kan inte komma på något som jag faktiskt tycker är genuint genomruttet pga sådana anledningar på rak arm.

Däremot har jag stött på många, till skyarna hyllade, spel som jag anser är genomruttna. Sådana spel kanske inte passar sig här, men för att skicka på lite bensin härinne så måste jag ändå nämna Final Fantasy 7. Storyn är säkert jättebra och superspännande, men gameplayet är genomruttet. Innan ni väljer ut vilket svärd ni ska halshugga mig med så vill jag tillägga att jag avskyr Zeldaspelen, Elder scrolls och andra spel där jag måste gå igenom en bok av mediokert innehåll för att ens koppla vad jag gör på den platsen och vid den tidpunkten i spelet. Gillar dock New vegas etc så det kanske har med musik och setting att göra, och där anser jag att Zelda ligger sämst till. Fy för den lede.

Nu kan ni höja svärden.

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

@jk78ki: Jag älskar Donkey Kong-spelen. Speciellt Country Returns. Men Tropical Freeze kändes bara som en blank kopia av just det spelet. Jag blev på grund av just detta mycket besviken på det.

Är det en "blank kopia" av Country returns så är det väl inte något dåligt spel? Eller va...

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Boiling point: Road to Hell. En komplett buggröra som var ospelbart.

Faktionssystemet fungerade sisådär om jag inte minns helt fel haha.

Medlem

Conan the Barbarian till Nintendo 8-bit är rätt värdelöst.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Rockefellerz:

Dåliga spel, ptja, det finns nog en hel del verkligt dåliga spel, där utvecklaren inte har brytt sig ett skit om användarens upplevelse etc, men jag kan inte komma på något som jag faktiskt tycker är genuint genomruttet pga sådana anledningar på rak arm.

Däremot har jag stött på många, till skyarna hyllade, spel som jag anser är genomruttna. Sådana spel kanske inte passar sig här, men för att skicka på lite bensin härinne så måste jag ändå nämna Final Fantasy 7. Storyn är säkert jättebra och superspännande, men gameplayet är genomruttet. Innan ni väljer ut vilket svärd ni ska halshugga mig med så vill jag tillägga att jag avskyr Zeldaspelen, Elder scrolls och andra spel där jag måste gå igenom en bok av mediokert innehåll för att ens koppla vad jag gör på den platsen och vid den tidpunkten i spelet. Gillar dock New vegas etc så det kanske har med musik och setting att göra, och där anser jag att Zelda ligger sämst till. Fy för den lede.

Nu kan ni höja svärden.

Det finns en tråd för det också: Överskattade spel


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent
Skrivet av GhostfaceMain:

Aliens: Colonial Marines

Fortnite

Battlefield V

The Walking Dead: Survival Instinct

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

PlayerUnknowns Battlegrounds

Ark: Survival Evolved

Är detta spel du själv har spelat eller bara som du tycker verkar dåliga? Jag skulle säga att i alla fall hälften av dem spelen inte kommer i närheten av uselheten som till exempel Aliens: Colonial Marines - men att det är lite vad man "borde" tycka inom dagens gaming. Typ som hur internet ser på the phantom menace.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Geeks Gaming
Skrivet av SID 6.7:

Daikatana var ju inte såå dåligt, det var bara totalt överhypat.
Hotel Mario är hyfsat o korta perioder och jag personligen har haft roligare med Zeldaspelen till min CD-i än vad jag har haft med flera av 3D Zeldaspelen till Nintendos konsoler.

Mitt bidrag (som jag faktiskt har spelat, det borde vara ett krav för denna tråd).
Boiling point: Road to Hell. En komplett buggröra som var ospelbart.

Hmm, du kanske har rätt angående daikatana. Det är lätt att blanda ihop den tidens besvikelse med sin upplevelse. Jag kommer bara ihåg att det kändes väldigt platt och tomt

Men jag står fast vid att zeldaspelen levde på mellansekvenserna och att spelen i sig var horribla! Om jag inte har fel var det t.o.m ett av spelen (zeldas adventure?) som inte gick att klara pga någon sorts bugg.
Med det sagt så gillade jag väldigt få spel till cdi då man red för mycket på FMV-vågen

Medlem

Finns ju så mycket skräp på marknaden att det är helt meningslöst att försöka röna ut vilket som är "sämst". Finns väl säkert något pc spel med en liten fyrkant som hoppar över hinder, där hoppmekaniken och kollisionerna inte fungerar bra eller alls. Sen finns säkert i princip samma spel med samma buggar fast en cirkel istället för fyrkant på Android. Vilket är då sämst rent objektivt.

Geeks Gaming

@peggleball: Så är det ju, men jag tror trådskaparen tänkte mer på

Citat:

De sämsta spelen ni känner till?

Inaktiv
Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

@uberpwnage2.0: Kan omöjligt vara det sämsta spelet du spelat Spelet har ju faktiskt bra sidor.

Funderade faktiskt länge på det där, och jo, jag tror det.

Egentligen skulle man kunna säga att det är spelet som gjort mig mest besviken (inte det som är rakt av sämst). Men tankesättet är likt mitt problem med Ni No Kuni 2 (innan updates som fixade spelet). Jag tycker att striderna och ring-systemet i Secret of Mana är så förbaskat dåligt att det förstör hela upplevelsen. När säkert 90% av tiden spenderas i kassa strider och jobbiga menyer så blir hela genomspelningen lidande för min del.

Det som gör det ännu värre är roligt nog hur mycket bättre uppföljaren gör allt det här. Seiken Densetsu 3 (Numera Trials of Mana) fixar alla problem, vilket gör det svårare för mig att tycka om Secret of Mana.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av erikcedervall:

Är detta spel du själv har spelat eller bara som du tycker verkar dåliga? Jag skulle säga att i alla fall hälften av dem spelen inte kommer i närheten av uselheten som till exempel Aliens: Colonial Marines - men att det är lite vad man "borde" tycka inom dagens gaming. Typ som hur internet ser på the phantom menace.

Tropical Freeze hyllas som ett av de bästa moderna platforms-spelen. I samma veva tycker folk också att det är otroligt svårt, kanske har något med det att göra varför det är dåligt i det här fallet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar