Den stängda betan för Minecraft Earth når Stockholm

Robot
Den stängda betan för Minecraft Earth når Stockholm

Samla prylar i en blockig värld och besök dina byggprojekt i verklig storlek.

#betatest, #minecraft-earth


Fragtjuv

Wow. Det här vill jag verkligen testa.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joelthor100:

Wow. Det här vill jag verkligen testa.

Det är faktiskt barnsligt coolt. Nu ska jag bara få inspiration till att bygga något ballt.


signatur
Medlem

Varje gång jag ser eller provar nåt med AR så blir så satans sugen på framtiden när man kan springa runt med bra AR-glasögon hela tiden.

Releasehästryttare
Medlem

Funkar det med Samsungs såna där VR-brillor som man stoppar in luren i kanske?

Skägg.
10 Chambers

Spelet är byggt att spelas så, det har inget horisontellt läge.


signatur
Medlem

Det såg riktigt tråkigt ut. Spelar på PC isf om jag får minecraft-sug 😁

Medlem

Ser coolt ut
Kan dock tänka mig att AR spel är betydligt roligare att spela än att titta på då det är svårt att få känslan liknande som att man måste uppleva VR-spel för att fatta hur häftigt det är.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelet är byggt att spelas så, det har inget horisontellt läge.

Oj då, förhoppningsvis något de fixar till full releasen, vem fasiken vill spela spel vertikalt på mobilen?

Medlem
Skrivet av Devan:

Oj då, förhoppningsvis något de fixar till full releasen, vem fasiken vill spela spel vertikalt på mobilen?

Ja du, fråga alla miljoner som spelar Pokémon Go


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Devan:

Oj då, förhoppningsvis något de fixar till full releasen, vem fasiken vill spela spel vertikalt på mobilen?

Lättare att använda mobilen med en hand för en stor majoritet kan jag tänka mig. Speciellt Eftersom det inte är speciellt intensivt tempo på spelet

Medlem

Det är ett vertikalt spel så hur tänkte du där? Ska de filma mobilen i vertikalt läge med en horisontell kamera eller vadå?

Medlem

Ok, även ifall det inte är min grej så börjar jag se en oväntad tjusning och potential. Så folk kan alltså skapa sina kreationer varsomhelst och alla med spelet kan se dem?

Relik 📜
Skrivet av Ender:

Ok, även ifall det inte är min grej så börjar jag se en oväntad tjusning och potential. Så folk kan alltså skapa sina kreationer varsomhelst och alla med spelet kan se dem?

Ja och nej.

Du "paras" ihop med folk som är nära dig, är ni ett gäng i en park kommer ni dela session till exempel. Däremot sparas inte dina grejer i en permanent, global, värld där någon främling kan snubbla över ditt hus när du själv är flera mil bort. Det finns dock såklart kvar om du själv återvänder till platsen.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@emilakered: Haha, ok, kanske är lika bra, annars skulle väl detta vara början på spelvärldens motsvarighet till klotter...som någon sa tidigare i en annan tråd: "massa kukar över allt". Ifall det slog igenom ordentligt så fröjdas jag ändå över tanken på att kunna gå gatan fram (stadsbo) och se den utsmyckad med fantasifulla kreationer överallt. Jag skulle lätt pimpa port och fasad där jag bor

1
Skriv svar