PC den enskilt största plattformen för Ubisoft

Robot
PC den enskilt största plattformen för Ubisoft

Datorer passerar Playstation 4 under senaste kvartalet.

#kvartalsrapport, #nyhetstips, #ubisoft


Medlem

PC är döende... sa alla "experter" i flera år.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

PC är döende... sa alla "experter" i flera år.

De kanske fokuserade mer på hur investerarna ville att framtiden skulle se ut, snarare än vad konsumenterna faktiskt tycker

Medlem
Skrivet av Sviskon:

PC är döende... sa alla "experter" i flera år.

Som det såg ut då så var PC-branschen oerhört föråldrad och döende, men de lyckades vända det sjunkande skeppet, och vi har sett en uppsjö förbättringar, exempelvis refunds och bättre erbjudanden för att kontra konsolbranschens andrahandsmarknad, och nu på senare tid så har PC fått tjänster som Origin Access, Xbox Game Pass, Humble Monthly, och så småningom Uplay+ och Stadia. För att inte tala om alla funktioner som klienter har idag, som cloud saves, kontodelning osv.

Medlem

@Bojkott: Må så vara, men jag tror personligen att det var vissa aktörer som ville ta död på PC marknaden till fördel för konsoler och mobiler. Och därav ville ge sken av att PC var döende för att måla upp den bilden till både företag och kunder som något att inte satsa på.

Medlem

Räknar dom endast cross platform spel?
T ex anno 1800 släpptes väl i april, PC only?

PC är ju absolut störst, siffrorna lär inte vara fel, men det blir ju lite missvisande om en platform, oavsett vilken, har fler titlar?

Medlem

Väldigt kul att höra, Ubisoft har verkligen kommit långt sen de kallade 95% av PC-spelare pirater, bra att de ändrade sig och att det går bra för dem.

Medlem

PC master race


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Väldigt kul att höra, Ubisoft har verkligen kommit långt sen de kallade 95% av PC-spelare pirater, bra att de ändrade sig och att det går bra för dem.

Jag skulle säga att ~50% av alla som spelade hade något spel som inte var "införskaffade i butik". Tex så kände ingen som ägde en riktig version av HL1 för att kunna spela CS 1.0 utan alla lånade av varandra.

Medlem
Skrivet av employed:

Jag skulle säga att ~50% av alla som spelade hade något spel som inte var "införskaffade i butik". Tex så kände ingen som ägde en riktig version av HL1 för att kunna spela CS 1.0 utan alla lånade av varandra.

Det är mycket möjligt att Yves Guillemot hade rätt när han sa det, och PC som plattform var inte alls lika stor som för 10 års sedan (?) när han sa det. Piratade också en hel del, var ju mest pga. brist på pengar eller eget bankkort, så min erfarenhet av tiden är ungefär samma som du säger, ja.

Medlem

Ni glömmer ju det viktiga, pc är ju bäst. x'D

1
Skriv svar