Så ser du skillnad på gamla och nya Nintendo Switch-modellen

Robot
Så ser du skillnad på gamla och nya Nintendo Switch-modellen

Med en ny och förbättrad modell till samma pris finns det ingen anledning att köpa något sämre.

#nintendo-switch


Medlem

Kommer de olika versionerna ligga som olika artiklar i webbshop:ar eller kommer det bli random vilken man får när man beställer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kommer inte ersätta min Switch med en ny fancy modell som bara erbjuder små uppgraderingar.
Min är en "first-gen" som inte är ipatched, som betyder att jag kan köra homebrew, sånt är värt guld.
T.ex. en simpel sak som att inte behöva betala för en tjänst som man inte kommer använda bara för att kunna göra en backup av sina sparfiler.
Kan liksom spara allt på en cloud server om jag så vill

Skrivet av conthox:

Kommer de olika versionerna ligga som olika artiklar i webbshop:ar eller kommer det bli random vilken man får när man beställer?

Det är en svår fråga
Man får hoppas på att återförsäljare vet skillnaden och inte gör en fuling och blandar ihop de olika versionerna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag förstår inte varför de var tvungna att gå ut med att det kom en ny revision. Gör som alla andra smycka sera den och se om någon märker det.

En ny modell, absolut, utannonsera på, men en revision, känns onödigt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Jag förstår inte varför de var tvungna att gå ut med att det kom en ny revision. Gör som alla andra smycka sera den och se om någon märker det.

En ny modell, absolut, utannonsera på, men en revision, känns onödigt.

Tycker du det för att din gamla nu är värd mindre begagnat?
Det är väl skitbra att de går ut med det så att de som ska köpa en kan välja den med bättre batteritid om det är viktigt för dom. Man vill ju inte få den gamla modellen i onödan om man ändå betalar samma.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Jag förstår inte varför de var tvungna att gå ut med att det kom en ny revision. Gör som alla andra smycka sera den och se om någon märker det.

En ny modell, absolut, utannonsera på, men en revision, känns onödigt.

Dom måste göra en ansökan (kommer inte ihåg till vilka) om dom ska göra en silent revision.
Dom fick troligen avslag och var tvungna att gå igenom hela godkännande processen igen och var tvungna att säga "we did some shit"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker du det för att din gamla nu är värd mindre begagnat?
Det är väl skitbra att de går ut med det så att de som ska köpa en kan välja den med bättre batteritid om det är viktigt för dom. Man vill ju inte få den gamla modellen i onödan om man ändå betalar samma.

Nej, jag tycker det är jättebra att de får en ny process. Jag kör typ bara dockat så batteritid spelar inte så stor roll för mig. Men det blir ju problemet att folk börjar snacka att varför har de inte gjort mer än att fixa batteritiden, GE MIG FIPS! Som om det vore en ny modell, när det är en ny revision.

De gjorde stora ändringar i hårdvaran för SNES, gick från två chip till ett utan att säga något. Det blev jättemycket bättre bildkvalitet iochmed ändringen till ett chip. Men det är inte så många som vet om att den ändringen gjordes.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Sämre å sämre... Kör man mestadels dockat så skulle jag köpa den äldre modellen till ett billigare pris.

Medlem

Kör min 95% dockad så blir inget köp här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Kör min 95% dockad så blir inget köp här.

Samma här. Så ingen anledning att byta ut den mot endast förbättrad batteritid.

jbx
Medlem

Jag kör aldrig dockat, bilden blir inte rolig på en 65” oled Tv när jag är van vid One X.
Kan tänka mig att köpa den nya, min börjar bli lite risig, köpte den Day One.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Skulle aldrig uppgradera från. Men jag skulle rekommendera andra att vänta till september om de ska köpa en ny

Medlem

Så, jag är ute och flyger flera gånger per år och har en 3ds xl just nu. Brukar spela pokemon osv, och klarar en batteritid på en flygresa på 12 timmar utan större problem. Jag kollade lite på att uppgradera denna till den nya mindre switchen som endast är bärbar. Men denna nya verkar ha en bättre batteritid? Men då måsta man ha med sig dockan när man reser för att kunna ladda den på hotellet tänker jag? Eet tar ju onödigt mycket plats i väskan.
Vad tycker ni? Ska jag fortsätta med min 3ds eller välja någon av de nya switcharna, iså fall vilken?

Medlem

Får jag fråga en sak.

Jag läste att på Switch Lite så finns det en ring kring home knappen som blinkar om man får någon notifikation på sin Switch.
Kommer den nya Switch modellen ha samma lampa?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Sabel:

Men då måsta man ha med sig dockan när man reser för att kunna ladda den på hotellet tänker jag?

Du behöver bara ha en USB C-kabel.

Medlem

Den gamla är ju helt hackad så på många vis är den värd mera IMO.

Medlem
Skrivet av helvete!:

Du behöver bara ha en USB C-kabel.

Ah ok, så varför ska man köpa en Switch lite, istället för den nya? Sämre batteritid och mindre skärm?

Medlem
Skrivet av Grukk:

Nej, jag tycker det är jättebra att de får en ny process. Jag kör typ bara dockat så batteritid spelar inte så stor roll för mig. Men det blir ju problemet att folk börjar snacka att varför har de inte gjort mer än att fixa batteritiden, GE MIG FIPS! Som om det vore en ny modell, när det är en ny revision.

Om de släpper en med bättre prestanda så bör den heta Pro eller om de kör med "new" som på 3ds.

Citat:

De gjorde stora ändringar i hårdvaran för SNES, gick från två chip till ett utan att säga något. Det blev jättemycket bättre bildkvalitet iochmed ändringen till ett chip. Men det är inte så många som vet om att den ändringen gjordes.

Och varför tycker du det var bra? Är bättre om köparna får reda på sånt så de kan avgöra själva om de tycker det är värt att leta upp en konsol av den nya typen. Det är bra att de är tydligare nu mot kunderna än de var tidigt 90 tal.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om de släpper en med bättre prestanda så bör den heta Pro eller om de kör med "new" som på 3ds.

Och varför tycker du det var bra? Är bättre om köparna får reda på sånt så de kan avgöra själva om de tycker det är värt att leta upp en konsol av den nya typen. Det är bra att de är tydligare nu mot kunderna än de var tidigt 90 tal.

Bra och bra, anledningen är som jag skrev ovanför, folk tror att det här är en ny modell och inte en revision då det uppmärksammats så i media och då skriker de om varför har den inte bättre prestanda, eller "ge mig en pro". Det blir bara tjafs. De ickeinsatta tror att det är en dåligt uppdaterad pro-modell utan en namnändring.

Revisonsändringar görs hela tiden utan att de utannonseras, så varför ska det vara annorlunda för denna, mer så jag tänker. Det blev ju inte direkt en jättegrej att PS4 Pro:n som såldes med RDR2 var bra mycket tystare än övriga modeller som såldes samtidigt, även om det uppmärksammades lite här och där. Sen lyfte @godofcheese upp en bra grej runt ansökan av tyst lansering som jag inte vet så mycket om, men det låter vettigt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Sabel:

Ah ok, så varför ska man köpa en Switch lite, istället för den nya? Sämre batteritid och mindre skärm?

För att den är billigare helt enkelt antar jag. Om man inte har behov av att spela på TV och vill betala lite mindre så kan det säkert vara en rimlig avvägning.

Medlem
Skrivet av aholman:

Skulle aldrig uppgradera från. Men jag skulle rekommendera andra att vänta till september om de ska köpa en ny

varför vänta till september ? jag är lite otålig

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

varför vänta till september ? jag är lite otålig

Du kanske ska satsa på att bli bra vän med någon på Nintendo och få ett eget exemplar långt tidigare än alla andra.


signatur

ゼルダの城

Medlem

jaha nu fattar jag trodde den skulle släppas i augusti ja men då avvaktar jag såklart

Medlem

Min dröm är en Switch med 3D stöd som med 3DS samt mer prestanda.

1
Skriv svar