TV-Spels Filmer

Medlem
TV-Spels Filmer

Tjena. Finns ju många spel som har blivit filmer. Vissa dåliga, vissa bra.
Bland annat Hitman, Warcraft, Resident Evil m.m. Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi tipsar
varandra om spelfilmer vi tycker om, ifall man kanske har missat någon grym?

Min favorit är iallafall Final Fantasy VII : Advent Children

Favoritscenen ifrån filmen:

Medlem

Silent Hill (2006) är väl en av dom bättre. Med det sagt är den inte något mästerverk.

Sen har vi ju den underbara klassikern Mortal Kombat(1995)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Silent Hill (2006) är väl en av dom bättre. Med det sagt är den inte något mästerverk.

https://www.youtube.com/watch?v=8q95d00fDQk

Sen har vi ju den underbara klassikern Mortal Kombat(1995)

https://www.youtube.com/watch?v=JHIfHL5UgFs

Kanske inga mästerverk men jag tyckte om båda filmerna

Medlem

Street fighter (1994) och Mortal Kombat (1995), där snackar vi

Fragtjuv

Tycker att det finns många som är ganska charmiga. Inga höjdarfilmer direkt men ändå sevärda en söndag när man är lite bakfull. Uppskattade första Resident Evil när den kom men har inte sett den på många år nu.

Gillade även Tomb Raider med Alicia Wikander, Wow-filmen och nämnda Silent Hill.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Medlem

Har missat den totalt och det var många som verkade tycka om den bland kommentarerna. Tack, ska testa

Skribent
Skrivet av Rackaren:

Har missat den totalt och det var många som verkade tycka om den bland kommentarerna. Tack, ska testa

Jag måste erkänna att min rekommendation var inte helt seriös. Det var dock länge sedan jag såg filmen, men när jag såg den tyckte jag den var ganska dålig o andra sidan har jag ingen anknytning till spelen.

Hmm, måste nog se om den jag också, bara för att se om den är något att ha.

edit: Återkom gärna med va du tyckte

Medlem

Jag gillade Dead or Alive så mycket att jag köpte den. Vackra scener och bakgrunder om inte annat


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Jag gillade Dead or Alive så mycket att jag köpte den. Vackra scener och bakgrunder om inte annat

Det bästa med den filmen är Eric Roberts onding. Jävligt bra

Medlem

Skrämmande nog tyckte jag om BloodRayne när den kom. Ja, Uwe Boll film som inte var en total katastrof, helt otroligt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Skrämmande nog tyckte jag om BloodRayne när den kom. Ja, Uwe Boll film som inte var en total katastrof, helt otroligt.

https://www.youtube.com/watch?v=bSMS9IwtD3Y

Haha tänkte precis skriva det, Uww Boll har väl gjort en hel del tv-spels filmer

Medlem

@Rydell1986: "en del"? Han har nästan byggt sin ermm.. karriär? på det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Rydell1986: "en del"? Han har nästan byggt sin ermm.. karriär? på det.

"en hel del" = ganska många. Sen är det väl upp till var och en vad som räknas som ganska många.

Redaktör
Ponny

Mortal Kombat! (Läses med den där fenomenala introrösten.) Jag har inte sett filmen på massor med år, men där och då (1995) älskade jag den.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

MK1, såg man ju på bion jkla holligång i salongen:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Kanske inga mästerverk men jag tyckte om båda filmerna

Yes, de båda 2 Silent Hill rullarna är bra faktiskt. Har sett de flera gånger. 1an är bäst men 2an ligger inte långt efter tycker jag.

Skrivet av Mirage:

Skrämmande nog tyckte jag om BloodRayne när den kom. Ja, Uwe Boll film som inte var en total katastrof, helt otroligt.

https://www.youtube.com/watch?v=bSMS9IwtD3Y

Flera kändisar i filmen ser jag. Har aldrig sett den dock. Tur att dessa kommentatorer/presenterare med mörk basröst i biotrailers har slutat användas som var så inne på 90 och 2000 talet. Även i denna trailer från 2005.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Älskar alla Resident Evil filmer!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mortal Kombat! (Läses med den där fenomenala introrösten.) Jag har inte sett filmen på massor med år, men där och då (1995) älskade jag den.

https://www.youtube.com/watch?v=IlzzD-dHJ1g

Ryser i hela kroppen! Fantastisk öppning på en klassiker!

Medlem
Skrivet av Lokander:

Street fighter (1994) och Mortal Kombat (1995), där snackar vi

Håller med! Dessa filmer är helt klart de bästa spelbaserade filmerna. Final Fantasy-filmerna är också bra, speciellt Advent Children och Kingsglaive.

För övrigt kan man säga att det mesta som inte är Uwe Bolls filmer åtminstone går att se, med undantag för Mortal Kombat Annihilation som är så fruktansvärt dålig. Nästan så att man kan tro att Uwe Boll var inblandad i den.

"Street Fighter", "Resident Evil" "Wing Commander" och "Silent Hill" är nog de enda fyra som jag tyckt var hyggligt bra. Visst, mänga betraktar SF som en kalkonrulle men med "van Damme" och "Raul Julia" så lyckas den ändå vara riktigt småkul. Ingen av de övriga lever väl heller upp till sina spelföregångare men har ändå en hel del skoj att bjuda på.

Medlem

Jag och två polare hade kul åt Postalfilmen en nyårsdag
Annars var ju Warcraftfilmen faktiskt helt okej!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Har inte sett många, men måste erkänna att Postal har en del underhållande scener.
Silent Hill är okej vill jag minnas.

Medlem

Den animerade Street Fighter är ju riktigt bra. Såg om den för ett tag sedan och jag rekommenderar den fortfarande.

Inaktiv

Street Fighter med Jean-Claude Van Damme är en film som jag tyckte var superbra som liten, mycket beroende på att spelkaraktären Guile var/är min favorit och mitt vid den tiden barnsliga sinne tyckte Jean-Claude var en prima skådespelare. När jag såg den filmen för några år sedan kändes den dock extremt klumpigt ihopklippt och jag är idag inte en lika stor beundrare av Jean-Claude skådespelartalang, som alltid känns B-klass.

En film ingen nämnt i denna tråd och som bygger på spelkaraktärer och som är riktigt underhållande är Wreck-It Ralph (film nr 1 - har inte sett film nr 2...)

Jag såg också Mario-filmen (från 1993) för ett litet tag sedan. Den var annorlunda... men kan inte kalla den bra.

Sedan vill jag även passa på att kritisera Netflix "Wticher" serie som jag aldrig kommer se av en enda orsak: Netlix Geralt of Rivia har bara ett svärd - enligt vad man kan se av trailern! Som en hängiven Witcher 3 gamer kan jag bara konstatera att avsaknaden av två svärd (ett i stål och ett i silver) gör Netlix-Geralt till en CHARLATAN! En bedragare.

Medlem

Möjligtvis Resident Evil: Degeneration


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Managor:

Jag och två polare hade kul åt Postalfilmen en nyårsdag
Annars var ju Warcraftfilmen faktiskt helt okej!

Postal lyckas ju fånga känslan i spelet lite åtminstone kan man säga... Om man snackar Postal 2 då, haha.

Försöker komma på någon spelbaserad film jag har gillat på riktigt men jag kan ärligt talat inte komma på en enda. Tyckte att första Resident Evil var lite ball när den kom men jag tror inte jag skulle känna likadant idag.

Medlem
TV-Spels Filmer

Jo, jag tycker att en bra film från ett spel är att det har mycket action och och och att slutbossen har en rejäl tilltagen HP pool och är tuff.

Medlem

Har Doom som guilty pleasure.

Skrattade gott när FPS scenen kom 😁

123
Skriv svar