Releasehästryttare
Steamspel #10

Hej igen!

Det har ju varit sån speltorka sen sist så det har dröjt tills jag har fått spel nog att göra en ny tråd.

Order Of The Gatekeepers - vinter 2019

Visuellt ett ett ganska enkelt tower defence spel, det som gjorde att jag la till de i min lista är att det skall vara mycket modifikations möjligheter med tornen och olika abilitys.

The deepest Tower Defense game to date, Order of the Gatekeepers provides players with a massive amount of possible builds and interactivity. Featuring 45 Towers with nearly 110 abilities to use, 70 items to upgrade them with, and 12 builder specialties to ensure no two matches play out the same.

GemCraft - Frostborn Wrath - 2019

Ytterligare ett TD? Japp, men sista denna gång! Jag va som besatt i de äldre Gemcraft spelen när de väl begav sig, tvivlar inte på att jag kommer gilla detta med även om grafisk sett har det inte hänt mycket sen de förra spelen.
Tyvärr ingen trailer för detta än så håll tillgodo med några screenshots.

The epic tower defense dark fantasy journey continues! Create powerful gems with various abilities and take on the battle against an endlessly flowing army of monsters, and face the growing darkness as you fight your way back towards the Spiritforge.

Solasta: Crown of the Magister - when it's ready

Nån som är sugen på ett nytt RPG? Jag är det, tyvärr så skulle jag gissa att detta är långt från release, då de två youtube filmer de visat upp so far innehåller väldigt lite gameplay.

Roll for initiative, take attacks of opportunity, manage player location and the verticality of the battle field in this upcoming Tactical RPG by Tactical Adventures. In Solasta, you make the choices, dice decide your destiny.

LEMNIS GATE - Coming soon

Ingen trailer för detta spel än, men ett multiplayer spel med "timetravel" låter för coolt att inte hålla koll på.

LEMNIS GATE presents a revolutionary new way to play a First-Person Shooter with its unique time travel gameplay mechanics. Spanned over multiple rounds, players take turns altering the future in this strategic turn-based mind-bending experience.

Urban Explorer - 2020

Precis som föregående spel så är detta något nytt och unikt.

Urban Explorer is a first person perspective exploration game with parkour mechanics and horror elements. Explore abandoned buildings, top secret facilities and catacombs, as well as places still in use, such as engine rooms, elevator shafts and abandoned building floors.

Anthology of Fear - coming soon

Av nån anledning så har utvecklarna inte valt att lägga ut trailern för detta spel på youtube, men letar man efter ett snyggt skräckspel så kan detta vara något.

Anthology of Fear is the first-person psychological horror, focusing on the story and solving the secrets of the game world. The player learns three stories of heroes taking part in separate, completely unique events.

Leilani's Island - TBA

Sa nån super mario på PC? Det är i allafall vad denna utvecklaren vill leverera till oss, trailern ser mycket lovande ut.

Leilani has got to roll, jump, and smash things to take back her island from mechanical invasion! A tropical 2D platformer in the making for PC.

Red dead redemption 2 This Land Is My Land - höst 2019

Tyvärr så ser det ut att vi får vänta längre på Rdr2 till PC, kanske detta spel kan hålla oss vid liv så länge?

Experience the frontier as a chief of a Native American tribe and resist the onset of the settlers. Explore the vast world full of hostile humans and animals while defining your narrative through the decisions you make. Survive, hunt, craft, unite and lead the tribes to take back your lands.

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Steamspel #9

Medlem

Urban Explorer ser intressant ut, men man undrar vad själva huvudpoängen är. Är det en story, eller skall man bara utforska för att.... kolla runt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Urban Explorer ser intressant ut, men man undrar vad själva huvudpoängen är. Är det en story, eller skall man bara utforska för att.... kolla runt?

Steam-sidan pratar ju om "missions", men om det finns en story man följer mot ett slut är oklart.

Skribent

Solasta verkar intressant. Hoppas att de börjar släppa på lite gameplay.

Medlem

this is my land ser möe intressant ut.

Medlem

Bra lista @Devan!

Särskilt nya GemCraft-spelet ser intressant ut. Jag insåg förresten att jag inte spelat det förra spelet som finns PC ännu, dvs GemCraft - Chasing Shadows, jag har bara spelat de gamla Flash-spelen på Kongregate (GemCraft chapter 0, etc). Doh!... eller jag menar, det är ju jättekul! För nu har jag ju ett till GemCraft-spel jag kan spela och som dessutom redan finns på Steam. Plus nya GemCraft-spelet som du tipsade om. Yay!

Releasehästryttare

@Nemo: Japp, Gemcraft va ett av de TD spelen som fick mig att älska genen, nu va det ju många år sen man spelade det senaste (chasing shadows) men ser starkt i fram emot detta nya!

1
Skriv svar