Blizzard-grundaren Frank Pearce väljer att sluta på företaget

Medlem

Finns ju dom som jobbar på arbetsförmedlingen, kommunen och stora företag i 30år och är totalt inkompetenta också. Ganska många skulle jag säga. Så det är nog inte så lätt att bara titta på ett cv och anta att en viss person är på ett visst sätt, bara för att man har haft si och så många anställningar. Och jag tycker personligen att någon som byter jobb och får upp lönen, låter som en ganska smart person. Eller tror folk helt seriöst att deras chefer kommer att ta hand om dom senare för att de offrat sig ekonomiskt för företaget?

Medlem

Grejen är väl att Activision med tiden mer eller mindre börjat ta över. Nästan alla ur det gamla Blizzard gänget har dragit, de flesta det senaste året.

Svårt att tror att nån splittring skulle vara möjlig. Blizzards namn var typ avgudat för 10-15 ish år sedan. Ungefär när Activision merga med Blizzard.
Sedan dess har lite saker poppat upp som stainat deras rykte och bara blivit värre.
Vanilla D3 som var uselt och hade pay2win i ett 600 kronors spel.
WoW som blivit förstört och fått att folk börjat be om att få tillbaka vanilla.
Antar att jag inte ens behöver nämna Diablo immortal.
I överlag så känns bara alla beslut så otroligt inriktade på att mjölka fansen på pengar.
WoW expansioner får mindre content samtidigt som dom lägger tid på att adda mounts som kostar 25$. Vilket är sjukt när folk betalar en subscription för nytt content.
Många fans har blint dyrkat Blizzard och jag tror det är först på senare år dom börjat inse att Blizzard inte är samma företag.

Om nu allt detta är pga Activision är ju svårt att säga. Men tror iaf att det gamla Blizzard aldrig kommer komma tillbaka.

Medlem

Och där försvann allt som gjorde Blizzard till en succé, utvecklings tänk som ingen annan i branschen som skapat det minst buggiga mmo genom alla tider(testa vilket annat mmo som helst om ni tvekar på detta). Its over

12
Skriv svar