Tips på multiplayer-pangare till PC.

Medlem
Tips på multiplayer-pangare till PC.

Tja.
Undrar vilket spel det är som gäller när man vill spela shooter/fps i multiplayer?
Det ska inte vara battle Royal för det är jag lagom less på efter att ha spelat Fortnite och Apex legends.
Hur är det med Call of duty eller battlefield? dom har iof battleroyal men spelas det fortfarande "classiska" spel lägen?
tipsa om spel tack.

Medlem

Rainbow Six Siege är det bästa spelet imo.
Tar en stund att komma in i det men sen är det ett riktigt grymt spel.

Om du nöjer dig med lite äldre så är Battlefield 3 och 4 några av mina personliga favoriter.


signatur

Halo kompis!

Medlem

@Bussovic: Glömde skriva att det jag söker är multiplayer delen i spelen.
Är det många som spelar de spelen?

Medlem

Vilken plattform?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Moderator | Testpilot

Som nämnt ovan är nog Rainbow Sig Siege det bästa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av Darkflow:

@Bussovic: Glömde skriva att det jag söker är multiplayer delen i spelen.
Är det många som spelar de spelen?

85,837 inne och spelar rainbow six siege just nu, så du lär inte ha problem att hitta några att spela med.

Testa world of tanks, kan vara galet frustrerande ibland men när det väl gå bra så är det underbart kul.

Medlem

@darkflow
R6 har en stor spelarbas. Det har vuxit för varje år, på gott och ont.
BF3 och 4 vet jag inte men det borde väl inte vara helt dött gissar jag.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Du gillar inte CS GO ?

Medlem

CS:GO är lite lurigt att rekommendera i och med att upplevelsen är som natt och dag beroende på hur många du har att spela med. SoloQ i CS är bland det mest frustrerande du kan spela, lägg till 2 vänner och det är den överlägset bästa fps-upplevelsen du kan ha (imo såklart).

Quake Champions är roligt om man letar efter kortare matcher med högre tempo. Spelarbasen är lite halvdan men jag har aldrig haft problem att hitta matcher, det är dock ganska sniket som f2p men det är bara ett problem tills man hittar en hjälte man gillar.

Ger personligen inte så mycket för R6 där man behöver en manual för att ens veta vilken version man ska köpa (och där 90% av innehållet i fullprisspelet är låst bakom dlc), men det har ju helt klart en aktiv och växande community om det är vad man letar efter.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ger personligen inte så mycket för R6 där man behöver en manual för att ens veta vilken version man ska köpa (och där 90% av innehållet i fullprisspelet är låst bakom dlc), men det har ju helt klart en aktiv och växande community om det är vad man letar efter.

Nu vet jag inte vad alla möjliga versioner heter utan att googla men när det är rea på R6 är det värt att ta en dyrare version för att få en liten boost med operators.

Såg nu att de tagit bort Starter Edition, vilket är bra då det tydligen gjorde att man fick köpa operators för mycket mer renowns än om man köpte standard.

Det brukar vara free weekend då och då, så passa på och prova då och se om det kan vara något för en och sen satsa antingen på standard, deluxe eller ultimate edition om man gillar det (brukar vara rea i samband med free weekend).


signatur

Halo kompis!

Du kan ju börja med "TitanFall 2", sedan gå vidare med "Bioshock"-spelen, därefter "Metro"-spelen. Listan kan göras så lång, "Doom", "F.E.A.R", "Half-Life", m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan ju börja med "TitanFall 2", sedan gå vidare med "Bioshock"-spelen, därefter "Metro"-spelen. Listan kan göras så lång, "Doom", "F.E.A.R", "Half-Life", m.fl.

"Glömde skriva att det jag söker är multiplayer delen i spelen." ^^

Senaste jag spelat är Apex Legends och CS:GO, det var ett sen nu, men det är väl dom två jag kan rekommendera för tillfället. Och Apex var du trött på så, har du 4 andra att spela CS:GO med så kan det vara ganska kul.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vill du hitta botemedlet mot cancer och AIDS samtidigt så spela Overwatch Rekommenderas starkt. Du slipper 5-6 års läkarstudier och vem vet; du kanske får dig en stroke på köpet av hur efterblivet communitiet är. Men spelet är roligt ^_^


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Tack för tipsen. Spelar CS GO då och då. Samma med Overwatch, Dom två spelen är ständigt installerad och klar för avtryckarn.
Ska vänta på en free weekend på R6 då. Senast jag spelade ett spel ur serien var Vegas och det var kul iaf. Synd om det ska ligga en massa bakom dlc, gillar det inte alls, det är som att man får köpa spelet flera ggr. Destiny 2 tex.

Medlem

@Darkflow: Kan varmt rekommendera Insurgency Sandstorm, är lite som en blandning mellan CoD och ArmA. Väldigt bra känsla och roligt gameplay imo. Det är lite mer realistisk än typ bf eller CoD, man sjunker ihop på två-tre kulor, så är det något du inte vill ha kanske du ska skippa det dock 😅

Medlem

En xtra är unreal tournament finns en alfa/beta build i epic games store litet community men ett spel jag har haft kul med

Medlem

COD, BFV, CS:GO, Overwatch, Quake Champions osv.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Destiny 2 får ny expansion i september så lockar det så är det en bra tid att hoppa in o komma med i matchen nu innan det släpps. Om du vill ha lite mer "segt" och taktiskt så är det Escape from Tarkov som jag rekomenderar. Med ny massive conent och optimation patch runt hörnet så ser det ut som att det kommer bli riktigt skoj

Inaktiv

Apex Legends är överlägset om du har någon slags Quakedna i dig.

Medlem

Sen 2012 har jag hållt mig till Planetside 2:

https://www.planetside2.com/home

https://store.steampowered.com/app/218230/PlanetSide_2/

Spelet är unikt eftersom det är ett MMOFPS, man måste ha lite tålamod för att sätta sig in i hur det fungerar så det tilltalar mest de som har erfarenhet av online shooters.

Medlem

Insurgency Sandstorm rekommenderas starkt! Visst, man dör efter ett par tre skott men det känns aldrig orättvist!
Folk är rätt chill i chatten också, mest galna tillrop och skratt!

Medlem

@anon_1418:
"Det ska inte vara battle Royal för det är jag lagom less på efter att ha spelat Fortnite och Apex legends."
Vet inte om Apex Legends är något vidare bra förslag med tanke på trådskaparens önskemål. 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

@Berling:
"Det ska inte vara battle Royal för det är jag lagom less på efter att ha spelat Fortnite och Apex legends."
Vet inte om Apex Legends är något vidare bra förslag med tanke på trådskaparens önskemål. 🤔

Helt riktigt, my bad!

Medlem

Rekommenderar overwatch för det otroligt snabba adrenalinet och att man kan få skrika ut sina frustrationer över det lilla istället för att oroa sig för det stora problemen i världen

Bf4 är apsvårt o hitta servrar med spelare på på sistone. Men det är mitt favvo bf. Bf V funkar även om flygplanen e otroligt hopplösa o styra..o skjuta från jämfört med bf 4.

Escape from tarkov för den otroliga gear variationen o moddningsbara vapnen o den otroligt skoningslösa spelkänslan. Typ tänk eve online torska ditt skepo fast med din gear.

Day z för din mix av minecraft o survival.

Arma 3 för militär simulator känslan eller bara en kul kreativ sandlåda med tonvis av användareskapat innehåll

Star citizen har sin alfa som precis kom upp i 3.6 med flera nya funktioner o spellägen där det finns ett old school deathmatch och teamdeathmatch lägen. O sen universe om man vågar sig ut i sandlådan med ett skepp o se vad som händer

Medlem

insurgency sandstorm och hell let loose är dom jag kör just nu, tycker dom är dom bästa just nu.
Squad är också grymt bra, dock så är dessa spel mer åt det taktiska realistiska hållet där insurgency är det som är mest arkadiskt, men ändå har grym ljudbild och realism gällande vapnen och skador.

Medlem

Kan också rekommendera rainbow six siege. Tar lång tid att lära sig.

Lära sig banorna
Lära sig vart kamerorna är
Lära sig vad alla karaktärer kan så att man vet hur man spelar med dom och hur man kontrar dom.

Men när man börjar lära sig är det så kul. Communityt växer så kommer leva i många år till.

Dom balanserar allt dlc väldigt bra genom att inte läsa karaktärerna bakom riktiga pengar och när en operatör (som dom kallas för i spelet) har funnits ute en viss tid så sänker dom priset.

Spelet har många events där man får gratis skins och har även gett bort en operatör helt gratis.

Kör man daglig och vecko utmaningarna så får man ihop en hel del cash. Nu finns det så många operatörer så att skaffa alla genom att bara spela kommer såklart ta tid men spelar man på PC kan man testa deras test servrar som har allt öppet och då kan man testa och se vilka operatörer man vill prioritera.

Jag har nästan alla och spelar många gånger med bas operatörerna så man behöver absolut inte det senaste för att kunna vinna.

Skribent

Left 4 Dead 2. Undrar om det finns några som spelar det än dock, men det var roligt på sin tid.

Medlem

Escape from Tarkov kan jag rekommendera. Spelet är lite som Dayz, fast kartorna är mycket mindre.
Det är inga zombies i spelet, fienderna består av npc banditer och bossar.
Man kan joina en map som PMC, som man kan geara upp och lvla och öka rep med traders.
Går också spela som SCAV som börjar med varierande utrusning. Man tar över en npc, om man extractar med den så får man behålla gearet om man vill. Blir inte heller attackerad av SCAV npcs om man inte attackerar eller förolämpar dom.
Spelet är lättare när man spelar i grupp. Man kan dö lika lätt, men dom andra kan gömma utrusningen man har på sig så man får tillbaka det senare om det är försäkrat.

Fallout 76 kan va roligt om man gillar survival spel med CO-OP utan griefing. I höst ska dom lägga till human npcs i spelet, så spelet blir lite mer som Fallout 4. Tror inte hela världen kommer fyllas med human NPC's men det är början till det. Spelet har andra modes också för de som gillar pvp. Skulle nog rekommendera att kolla på videor först på spelet innan man köper det. Det är många som spelar spelet mycket och älskar det, men det är också många som har köpt spelet som inte gillar det alls, som har slutat spela.

Starcitizen är roligt, just nu spelar dom flesta lite som dom själva vill. Finns ingen anledning till att göra massor med uppdrag för att kunna köpa dom större skeppen, för spelet resetas efter varje patch.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Varning om man köper Escape from Tarkov. Det är extremt realistiskt. Man behöver en spreadsheet för att veta vilka patroner man ska ha till sitt vapen.

Gillar man sånt go for it men har man svårt men det extrema realismen kan jag inte rekommendera det.

12
Skriv svar