iNcontroL har gått bort :(

Medlem
iNcontroL har gått bort :(

Vet inte hur många här som vet vem denna trevliga kille va, men en av de större SC2-kommentatorerna har gått bort.
Bara 33 år gamal. RIP!
https://tl.net/forum/starcraft-2/549918-geoff-incontrol-robin...

Information på Twitter
Dödsorsaken va en blodpropp i lungorna (som många misstänkte)

Avstängd

Såg det nyss efter en video av hans best moments plötsligt dök upp vilket gjorde mig förvånad för det verkade så konstigt först. Spekulationer om att det kan ha varit en ny blodpropp då han haft tidigare besvär med det i benet.

Nu var han förvisso inte min favorit men jag vet att han var tight med Tastetosis-duon vilket troligen aldrig mer kmr att vara sig lik vilket gör att ASL och StarCraft as we know it aldrig mer kmr kunna vara sig likt.

Hans ålder var exakt samma som TotalBiscuit's oxå vid bortgång. Vila i frid.

Medlem

Är det han och totalbuscuit som brukade ha kukmätartävling i vem som hade störst och nördigast grejor när han var med i TBs podcast?

Releasehästryttare

Tråkigt!

Hörde att han hade nått problem för ett tag sen men visste inte att de va så allvarligt.

RIP!

Medlem
Skrivet av Devan:

Tråkigt!

Hörde att han hade nått problem för ett tag sen men visste inte att de va så allvarligt.

RIP!

Tror han hade problem med "mini" proppar, främst i benen. Men vet av erfarenhet att såna kan vandra i kroppen om man har otur.

Medlem

Väldigt trist. Han har man hört en hel del av i sitt datorliv.

Medlem

Riktigt tråkigt att höra, även om jag inte tittat på SC2 eller Incontrol på många år.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Såg det nyss efter en video av hans best moments plötsligt dök upp vilket gjorde mig förvånad för det verkade så konstigt först. Spekulationer om att det kan ha varit en ny blodpropp då han haft tidigare besvär med det i benet.

Nu var han förvisso inte min favorit men jag vet att han var tight med Tastetosis-duon vilket troligen aldrig mer kmr att vara sig lik vilket gör att ASL och StarCraft as we know it aldrig mer kmr kunna vara sig likt.

Hans ålder var exakt samma som TotalBiscuit's oxå vid bortgång. Vila i frid.

Blodproppar är så läskiga, både min sambo och hennes mamma har det problemet. Svårt att släppa det om dagarna, går med oron att något ska hända rätt ofta.

Rip.

Medlem

Först TB och nu Geoff. En sann tragedi. Vid en så ung ålder också! En man som älskade sina fans och gjorde mycket för SC2 scenen. Vila i frid.


signatur

"Glöm dina bekymmer för imorgon kommer nya"

Backloggens befriare

Oj, det här var tråkigt att höra.

Spelade mot honom en del på SC:BW-tiden, inte så att vi hade någon relation direkt eller så, men tillräckligt för att det ska kännas betydligt mer personligt än de flesta andra man läser om som dör.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Fy fan, minns mestandels honom från Rollplay, mannen hade riktigt skön humor.

Medlem

Uppriktigt sagt, detta gjorde mig jävligt upprörd

Geeks Gaming

Så himla tråkigt Har jobbat flera gånger med honom. Riktigt trevlig person.

Medlem

😥 jag gillade honom skarpt när jag lirade sc2. 33år är aldeles för ungt 😭


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Trist som tusan:( , riktigt skön humör hade han o härlig personlighet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Stackars kille, allt för ung. RIP


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tror aldrig att jag har skrattat lika mycket framför någon sportsändning som jag gjorde när han satt i båset. Fantastiskt humor och ett smittsamt leende. Vila i frid.

För den som vill skratta så att den gråter, varsågoda - några av hans bästa stunder:
https://www.youtube.com/watch?v=sjXGyEEE3UU


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Alltid gillat han, galet trist.
Rip Geoff


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Väldigt tråkigt. Själv aldrig spelat SC2 men tyckte om att titta på det på Twitch när det var turneringar. Flera år sedan sist nu dock. Kommer ihåg att jag gillade iNcontrol då.

Sorgligt. Vila i frid.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Väldigt tråkigt. Själv aldrig spelat SC2 men tyckte om att titta på det på Twitch när det var turneringar. Flera år sedan sist nu dock. Kommer ihåg att jag gillade iNcontrol då.

Sorgligt. Vila i frid.

Samma här! RIP

Medlem

Tragiskt. Verkade vara en skön snubbe


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Blodproppar är så läskiga, både min sambo och hennes mamma har det problemet. Svårt att släppa det om dagarna, går med oron att något ska hända rätt ofta.

Rip.

Är deras orsak till proppar, genetiskt orsakade?

Där finns mycket man kan göra för att förebygga proppar, lättare om det inte är genetiskt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Det enda spelet jag fastnat för i e-sportsammanhang är StarCraft II och iNcontroL var en av de roligaste profilerna. Vila i frid.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma.

Medlem

Följt iNcontroL i över 10 år, en av dom största anledningarna till att jag blev besatt av Starcraft 2 och dess e-sport, en riktig legend och pionjär för e-sporten. Jag brukar inte bli speciellt berörd när kändisar går bort. Men nu grät jag faktiskt en skvätt, han hade en oerhört stor roll i mina väldigt, väldigt jobbiga depressiva år, han förvandlade ofta mina hemska vardagar till mindre hemska. Jag vet inte varför, men han hade en oerhört stor impact på min passion som är e-sport. Oerhört sorgligt.

Medlem

Otroligt sorgligt! Vila i fred Geoff! =(

Medlem

Trodde inte att en person som jag inte känner död skulle kunna påverka mig så mycket. Otroligt stor personlighet, kommer saknas.

Medlem

Förlåt men, who??


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Är deras orsak till proppar, genetiskt orsakade?

Där finns mycket man kan göra för att förebygga proppar, lättare om det inte är genetiskt.

Genetik kan föranleda till blodproppar, speciellt när det gäller proppar bland unga. Ofta ärftlig rubbningar koagulationsystemet men andra orsaker kan vara stillasittande, en följd av operationer samt cancer vilket inte är så troligt på någon så här ung.

Medlem

@Kleptoman: Om du ej vet vem han va eller ens kan respektera bortgången av en annan männsika, borde du fundera på om en kommentar som du precis la är en värdig kommentar? Fundera på den och gå in i en annan tråd tack.

12
Skriv svar