Nintendo svarar (kort) på den hårda Joy-Con-kritiken

Robot
Nintendo svarar (kort) på den hårda Joy-Con-kritiken

Uppmanar konsumenterna att kontakta supporten, men ger inga besked om framtiden.

#joy-con, #nintendo, #switch


Medlem

Ja! Jag är påväg att köpa min tredje uppsättning av denna anledningen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag har inte problem med drift men kontrollerna tappar kontakt ibland vilket är extremt störande.

Medlem

Jag kör nästan uteslutande med Switch Pro controller så har inte dessa problem.

Medlem
Joy-con fix
Skrivet av SuperTank:

Ja! Jag är påväg att köpa min tredje uppsättning av denna anledningen.

Jag måste rekommendera att testa elektronik rengöring. Mina joy-cons var helt oanvändbara och ja såg en video på YouTube där man rekommenderade det.
Jag tänkte att det kunde ju inte bli värre. Efter en dutt med spray bakom membranet och lite motion av spakarna så fungerar dom felfritt än idag månader efter. Så om man inte har något att förlora så varför inte?

https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukt...

Medlem

"Recent" reports. Det här har ju varit en het potatis i två år nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Julle_swe:

Jag måste rekommendera att testa elektronik rengöring. Mina joy-cons var helt oanvändbara och ja såg en video på YouTube där man rekommenderade det.
Jag tänkte att det kunde ju inte bli värre. Efter en dutt med spray bakom membranet och lite motion av spakarna så fungerar dom felfritt än idag månader efter. Så om man inte har något att förlora så varför inte?

https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukt...

Åker och köper direkt!

Edit: Köpt, sprejat och testat spela i 5 min. Verkar fungera prima! Du har sparat mig 800kr.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tur att jag använder mina Joy cons så sällan(kör mest dockat) länge leve pro controller

Medlem

Oj vad man har missat. Får anse mig själv som lycklig då för jag har inte haft problem med någon av mina joy-cons ännu.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Åker och köper direkt!

Edit: Köpt, sprejat och testat spela i 5 min. Verkar fungera prima! Du har sparat mig 800kr.

Skönt att du slapp lägga pengarna på fler kontroller 🙂

Medlem

Jag har också haft detta problem sedan ca 2-3 månader tillbaka - plötslig drift trots att man ej rör spaken. Jag mejlade Bergsala för några veckor sedan, de skrev att en styrspaksreparation skulle kosta 350 kr inkl. returfrakt, med andra ord ungefär lika mycket som att köpa en ny (om det nu hade gått att köpa styckvis i Sverige).

Det känns inte värt det, inte heller att köpa nya eftersom kvalitén är erkänt undermålig. Funderade istället på att köpa en Pro Controller, men hörde CarlSagan42 säga i en video att pro controllerns D-Pad är dålig (för er som inte känner till honom så spelar han mycket Super Mario Maker 2, där just D-Paden är viktig).

Jag gjorde istället så att jag förbokade en 8BitDo SN30 Pro+, som jag har höga förväntningar på. Den saknar visserligen NFC (amiibo) och HD Rumble, men det kan jag verkligen vara utan till det priset. Har en SN30 Pro sedan tidigare som jag är mycket nöjd med, minus storleken och att jag ibland behöver jag para den på nytt med Switchen men det gör mig inget eftersom den i övrigt är mycket välbyggd och framför allt saknar drift...

Medlem

Inte lär de väl reparera detta, man får väl bare en ny? Fick jag när min PS4 kontroll hade samma problem.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Inte lär de väl reparera detta, man får väl bare en ny? Fick jag när min PS4 kontroll hade samma problem.

Det finns ju spakar att köpa i alla fall, även original, så det reparerar de nog. (Det är dock inte Bergsala som säljer dessa).

Medlem

Med tanke på vad ett par Joy-Con kostar så borde det vara evig support på dem!

Skribent
Skrivet av Runner55:

Det känns inte värt det, inte heller att köpa nya eftersom kvalitén är erkänt undermålig. Funderade istället på att köpa en Pro Controller, men hörde CarlSagan42 säga i en video att pro controllerns D-Pad är dålig (för er som inte känner till honom så spelar han mycket Super Mario Maker 2, där just D-Paden är viktig).

Har spelat jättemycket Street Fighter 2 med min Pro och har inga problem alls med D-paden, känns nästan identiskt med SNES-dosans. Köpte den specifikt för det då det inte går att göra bra ifrån sig online med joy-cons.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Julle_swe:

Jag måste rekommendera att testa elektronik rengöring. Mina joy-cons var helt oanvändbara och ja såg en video på YouTube där man rekommenderade det.
Jag tänkte att det kunde ju inte bli värre. Efter en dutt med spray bakom membranet och lite motion av spakarna så fungerar dom felfritt än idag månader efter. Så om man inte har något att förlora så varför inte?

https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukt...

Dum fråga kanske mem Måste man skruva upp dem eller kan man spraya direkt bredvid fästet till spaken så att säga?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag kör nästan uteslutande med Switch Pro controller så har inte dessa problem.

Samma här. Är väl i stort sett bara Super Mario Odyssey, och lite Snipperclips, som jag har spelat med Joy-cons, och nu när Switch Lite kommer så lär färre spel att designas med Joy-cons i åtanke.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Åker och köper direkt!

Edit: Köpt, sprejat och testat spela i 5 min. Verkar fungera prima! Du har sparat mig 800kr.

Hoppas att det fortsätter att fungera.
Det funkade i två, tre månader för mig, sen hjälpte det inte längre att ens spraya så jag fick skruva upp mina Joy-Con handkontroller och putsa sensorna som finns i spakarna.
Nu funkar de kontrollerna fint igen men jag funderar på att köpa nya spakar på tradera nästa gång och sätta in i de gamla Joy-Con handkontrollerna istället för säkerhets skull.

BTW. Såg att Nintendo Life hade en bra video på hur man ska göra om man har råkat ut för Joy-Con drift


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av mondo:

Dum fråga kanske mem Måste man skruva upp dem eller kan man spraya direkt bredvid fästet till spaken så att säga?

Man behöver inte skruva upp dom. Jag lyfte på membranet under spaken och spraya lite in där.

1
Skriv svar