38 år efter originalet – rösta fram Wolfensteins formkurva

Robot
38 år efter originalet – rösta fram Wolfensteins formkurva

Elva nazislaktande titlar har det hittills blivit, och strax blir det två till.

#id-software, #machinegames, #wolfenstein, #wolfenstein-youngblood


Medlem

Det blir intressant att se resultatet!

Redaktör
Ponny
Skrivet av returpack:

Det blir intressant att se resultatet!

Onekligen! Den här serien har ju som sagt en brokig historia.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har kört de fyra senaste spelen nu som förberedelse för Young Blood. Är på början av New Colossus nu, så torsdag kan bli tajt. Men kan vänta lite så man får RTX med också.

Medlem

Haha, fan. Råkade rösta en etta på Return to Castle Wolfenstein.

Medlem

Return to castle Wolfenstein gissar jag hamnar på första plats tillsammans med enemy territory.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha, fan. Råkade rösta en etta på Return to Castle Wolfenstein.

Bästa i hela serien ju! Det blir tio sprut med eldkastaren...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha, fan. Råkade rösta en etta på Return to Castle Wolfenstein.

Hädelse!!! Det bästa Wolfenstein spelet!!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tycker faktiskt Wolfenstein 2009 var helt ok alltså. Har inte spelat dom nya, säkert bra med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Return to Castle Wolfenstein och Wolfenstein (2009) står sig som höjdpunkterna i serien, ger inte mycket för Machinegames trams.

FM-guru
F.d. Sisyr

Return to Castle Wolfenstein, Wolfenstein (det från -09) och Wolfenstein: The New Order är hästlängder bättre än de andra titlarna i serien. Eller ja, de två första som gjordes på 80-talet har jag inte testat, så de ska jag inte uttala mig om.

Medlem

Wolf3D hör till det mest betydelsefulla spelet men Return to Castle Wolfenstein och Enemy Territory var ju klart bäst i serien. Bara eldkastaren i sig är bättre än något som kom efter.

Wolfenstein (2009) hade ju inte ens vettig mouse-aiming, ni vet det som QUAKE FRÅN 1996 klara av! Sen var spelvärlden, karaktärerna, storyn, gameplayet, tja hela Wolf-09 egentligen var mediokert som bäst, men allt för ofta bara dåligt. Typisk generisk mainstreamsörja från den tiden spel började stagnera rejält.

Wolf 2014 hade väl sina stunder, surt dock att det var låst till 60fps, eller om vi ska vara ärliga riktigt jävla uselt. Tycker även spelet och serien överlag sen dess varit ganska intetsägande. Även om Doom 2016 hade sina brister var det spelet bra mycket bättre och den serien verkar också gå åt rätt håll.

Senaste Wolfenstein-liren (2015, 2017) däremot var tyvärr rätt jäkligt kassa, orka inte ens spela någon längre stund innan jag blev helt trött på skiten.

Flesta utvecklare vet inte hur man gör bra spel längre. Ytterst sällan spel idag har bra leveldesign, vapendesign, fiendedesign och än mindre vanligt att man låter mekaniken och gameplayet flöda fritt fram, utan massa jävla mellansekvenser och annat inlevelsedödande skit hela tiden.

1
Skriv svar