Senaste spelet du klarade?

Medlem

Commander Keen in Invasion of the Vorticons, Episode Two: The Earth Explodes (DOS / Steam)

Vilket lyft från första delen. Mer att göra, fler nivåer, högre svårighetsgrad. Sista nivån är som ett pussel, kändes väääldigt skönt att efter typ 20 försök klara den. Ser fram emot tredje delen nu.

Medlem

Control
Det första intrycket är att grafiken känns grå, stel och lite tråkig, sen är inledningen lite förvirrande, både story och karta. Gav dock inte upp och belönades med vad som utvecklades till ett rätt bra spel. Önskar att jag spelat det när det kom ut.
+Bra svårighetsgrad
+Snabbt och enkelt gameplay
+Bra musik
+The Service Weapon

3,5/5

Medlem

Zorro Chronicles, fruktansvärt enformigt. Efter 1/3 av spelet slutade även allt ljud att fungera.

Medlem

Dragon Age: The Veilgurd.

Det hade sina irritationsmoment men stundvis var det riktigt bra.

4/5

Medlem

Steam, PC

Alla achievements tog 39,3 timmar

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Grejade Fragil Dreams till Wii, nån mer som spelat det? Är en hidden gem, delvis. Men behöver nog en remake så de kan ta bort backtracking m.m.
Gjorde en recension av spelet

Medlem

Spelade precis klart Xenoblade Chronicles 2. Sjuuuukt frustrerande emellanåt och kan dessutom ha det sämsta systemet för kartor/navigation genom tiderna. Också en del andra stunder då man undrar vad i hela friden de tänkte på. Men det har en viss charm ändå och ett fantastiskt soundtrack.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition är fortfarande mycket bättre.

Nu är frågan om jag ska ta mig an 3:an eller om jag ska köra expansionen till tvåan som jag har liggandes här. Är rätt trött på tvåan och dess design.

Medlem

Wonder Boy: The Dragon’s Trap (Windows)

Tog 3h08m, men då saknar jag lite utrustning samt 5 Charm Stones (huserar i de hemliga nya mini-nivåerna). Skall fixa det imorgon.

Medlem

Dead Space Remake. Spelade aldrig ut orginalet, därför hade jag inga nostalgiska glasögon på mig heller.

Ett solid gameplay men som inte stack ut direkt från mängden. Det var säkerligen ett innovativt spel på sin tid, men nu när man har så många andra spel att jämföra med så kändes det som ett skräckspel bland alla andra.

Påminner om Resident Evil remakes, men utan de mer intressanta miljöerna som finns i nämnda spelserie. Jag ger Dead Space ett klassiskt 7 av 10 i betyg.

Medlem

Nu har jag fixat 100% i Wonder Boy: The Dragon's Trap (Windows / Steam). Hade gärna kastat handkontrollen i väggen när jag försökte fixa Mouse Mans Charm Stone.

Skrivet av Ikaruga:

Dead Space Remake. Spelade aldrig ut orginalet, därför hade jag inga nostalgiska glasögon på mig heller.

Ett solid gameplay men som inte stack ut direkt från mängden. Det var säkerligen ett innovativt spel på sin tid, men nu när man har så många andra spel att jämföra med så kändes det som ett skräckspel bland alla andra.

Påminner om Resident Evil remakes, men utan de mer intressanta miljöerna som finns i nämnda spelserie. Jag ger Dead Space ett klassiskt 7 av 10 i betyg.

Med andra ord helt klart spelvärt? Jag sitter i valet och kvalet nu nämligen. Köpte BG3 och drog igång en splitscreen runda med damen igår. (jääävlar vad kul det var att se hur insatt hon blev!... Snabbare än mig!) Men sedan jag misstänker att BG3 är ett sånt spel som är svårt att "klara ut" så borde jag ha ett spel vid sidan och funderade på antingen detta eller att ge mig in i Death Stranding, hmm!

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Med andra ord helt klart spelvärt? Jag sitter i valet och kvalet nu nämligen. Köpte BG3 och drog igång en splitscreen runda med damen igår. (jääävlar vad kul det var att se hur insatt hon blev!... Snabbare än mig!) Men sedan jag misstänker att BG3 är ett sånt spel som är svårt att "klara ut" så borde jag ha ett spel vid sidan och funderade på antingen detta eller att ge mig in i Death Stranding, hmm!

Det var faktiskt så jag gjorde, BG3 är ett så "mastigt" spel. Därför behövde jag något att alternera med, då passade Dead Space perfekt. Speciellt med tanke på hur många spelmekaniker som finns i BG3 så behövde jag ett annat spel som jag "fattade" på en gång.

Avstängd

Asgards Wrath 2

Tog bara 1år att klara 😅

Bra storydrivet spel spel
Plussidan: Rolig combat, exploration och pussel (vissa pussel kunde vara för långdragna)
Minussidan: tråkigt loot och craftingsystem. Openworld men saknade att det finns byar och vänliga själar även ute i världarna. Allt vill döda en. Dom vänliga finns bara i en "hub area" som man utgår ifrån och handlar och craftar.

Spelet har även lite av ett "Rogue lite" läge där belöningar och förnödenheter kan föras över till mainstoryn.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Castlevania 2: Simon’s Quest (NES)

Skulle fixa några bilder men råkade rusa genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Har man spelat dead space till 360 eller ps3 vet man vad man får men jag tycker att spelet är helt klart värt ett köp även om man redan spelat det på den tiden.

Väntar på metaphor fantazio men det verkar vara försenat då det skulle kommit i brevlådan igår… så i väntan på det klarade jag ut Immortals of Aveum. Jag fick det på ps plus i våras tror jag och det var ju riktigt roligt! Story och grafik var väl sisådär men gameplay var gediget! Helt klart värd din tid.

Skrivet av Ikaruga:

Det var faktiskt så jag gjorde, BG3 är ett så "mastigt" spel. Därför behövde jag något att alternera med, då passade Dead Space perfekt. Speciellt med tanke på hur många spelmekaniker som finns i BG3 så behövde jag ett annat spel som jag "fattade" på en gång.

Det verkar ju så långt exakt det man får av Dead Space och det också jag behövde!

Skrivet av Kavakava83:

Har man spelat dead space till 360 eller ps3 vet man vad man får men jag tycker att spelet är helt klart värt ett köp även om man redan spelat det på den tiden.

Väntar på metaphor fantazio men det verkar vara försenat då det skulle kommit i brevlådan igår… så i väntan på det klarade jag ut Immortals of Aveum. Jag fick det på ps plus i våras tror jag och det var ju riktigt roligt! Story och grafik var väl sisådär men gameplay var gediget! Helt klart värd din tid.

Spelade det aldrig tidigare, det släpptes i en period i livet då jag typ bara spelade FIFA annars var det mycket annat som blev av.

Medlem

Sin and punishement till Wii, nån som kört det här?

Snacka om ett spel jag missat. Gjorde även en kort youtube-recension på 1 min om ni vill se från när jag spelar och pratar om spelet.

Men en Treasure-klassiker helt klart, hoppas på en HD-remake

Medlem

Hellbreachers, vilket skräp alltså.

Endast skapat för att folk ska få platina snabbt.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelade precis ut like a dragon IW. När spel är så här bra är det ju roligt att grinda, men i detta spelet behövdes ju det knappt kändes det som.

Platinumtrophy känns kan lite väl grindig men det kan vara ett nöje att göra på sommaren 👍

Rekommenderas starkt för er som tycker om japanska rpgn. Skön japansk humor, kanske lite gubbig 🤓😅

Nja, grinding är ju per definition tråkigt. Jag nådde lvl 53 eller var det nu var genom att göra det mesta av side contenten (iaf Dodonko Island och Sujimon), det är ju när du behöver jobba utöver det som det blir tråkigt. 17 levels är inget man fnyser åt när ordinarie postgamefiender cappar på vad, 55-60 nånting? Kommer ju ta flera timmar bara för en trophy's skull.

(Tänker inte betala extra för New Game+)

Senast avklarat (med platinum): A Plague Tale: Innocence. Mycket trevligt spel som introducerade nya saker långt in i spelet. Det blir Requiem härnäst, som jag misstänker att jag inte kommer gilla fullt lika mycket, men förhoppningsvis ändå tillräckligt.

Medlem

Sitter med Stellar blade just nu, och var tvungen göra en kort video på 15 sekunder om "varför jag spelar stellar blade" haha

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Nu har jag fixat 100% i Wonder Boy: The Dragon's Trap (Windows / Steam). Hade gärna kastat handkontrollen i väggen när jag försökte fixa Mouse Mans Charm Stone.

Ja, det var många år sen men minns fortfarande att den var galet svår. Mycket svårare än dom andra.

Medlem

Beyond Hanwell, en superb överaskning

Medlem

The Vanishing of Ethan Carter

Ett unikt äventyrsspel med sci-fi-inslag och speciella pussel som kan slå knut på hjärnan ens. Men också väldigt belönande i sitt historieberättande. Vackra miljöer som ibland blandar in lite skräckelement också utan att skrämmas för mycket men ändå ge en isande blod både i och utanför de momenten. Älskade det! 4/5!

Medlem

Hogwarts legacy.
Helt okej. Mysigt att utforska i Harry Potter-universumet och hög fanservice.
Ganska tråkig combat och gillar inte systemet med ”armor” och dessutom hur fula/tramsiga alla plagg är.

3-/5

Medlem

Half life:Alyx. Körde utan vr och satan vad bra det var även om det inte var exakt så det var tänkt att spelas. Gör mig rätt frustrerad på valve. Gabe sa något i stil med att dom inte kunde utveckla det tekniska och nästa grej som en av anledningarna till att hl3 dumpades. Alyx utan vr bevisar motsatsen, ett vanligt fps half life utan ”nästa grej”. Half life är älskat för mer än fysikmotorn och gravity gun.

Medlem

F76! Började spela när serien kom ut och nu är jag fast!

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

F76! Började spela när serien kom ut och nu är jag fast!

Hur "klarar" man F76? Knappt spelat det, så vet inte

Medlem

Nine Sols (PC, release maj 2024, finns på Game Pass.)

Ett riktigt välgjort Metroidvania. Man skulle kunna säga att det är en kombination av Sekiro, Hollow Knight och Ori. Lagom utmanande, förutom sista bossen som gick upp, inte två snäpp utan snarare 5, i utmaning. Adrenalin-deluxe när denne gick ner.

För dom som inte är förtjusta i utmaningen finns det även ett story-läge.

Låt er inte luras av den lite gulliga estetiken, spelet är ganska mörkt i tonen och kan vara brutalt. Men, det blandar även in mer lättsammare och komiska inslag. Utvecklarna kallar det "Taopunk".

Musiken i spelet sparkar även röv!

Betyg: 4/5. Ett av dom bättre spelen jag spelat 2024. Tackar vi Game Pass för som släpper guldklimpar likt dessa man förmodligen annars skulle missa.

Rekommenderar starkt för er som gillar genren.

Trailer:

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sayonara wild hearts, tur att man inte har sin epilepsi kvar där då hade mmjag fått ca 2000 anfall av det spelet.

Medlem

Klarade just storyn i mirrors edge catalyst,
ändå rätt bra flyt trots att jag missat hur vissa moment funkade och dog en massa i onödan på sista klättringarna.

Det kanske ändå blir ett annat svenskutvecklat första persons äventyr nästa vecka.

Skriv svar